Paljon olet opintolainaa velkaa?
Siinä se kysymys tulikin.
Kiinnostsisi myös että onko ollut takaisinmaksun kanssa ongelmia ja onko lainan ottaminen kaduttanut myöhemmin?
Harkitsen itse siis vakavissaan säönnöllisen lainan hakemista. Olen opintolainaa tähän mennessä nostanut yhteensä 1300e parin vuoden ajalta ja jo tuo summa ahdistaa hirveästi!
Kommentit (16)
Ei lainkaan. Ei ole koskaan ollutkaan. Olin silloin viisaampi kuin myöhemmin työelämässä, jolloin luottokorttivelkaa syntyi tuhansia euroja...
1200, vähällä selvisin. Ja miksi se kaduttaisi, ei ollut vaihtoehtoja.
2700 € ja kuussa maksan takaisin 30€.
Velkaa yli 20 000, minulla on sairaus jota olen joutunut velkarahoilla hoitamaan. Sairauteni vuoksi myös opiskelutahtini on normaalia hitaampi, sairauden pahetessa joudun olemaan viikkoja pois opinnoista enkä kykene tekemään yhtä paljoa töitä opintojen ohella kuin perusterveet.
Mikä se "ilmainen" terveydenhuolto on, itselleni ei ole vielä tullut vastaan?
Tais olla kymppitonni kahdeksan vuoden ajalta nyt vuosi valmistumisen jälkeen nelisentonnia jäljellä
Ihan hirveästi :/ ja nyt työttömänä. Odotan kauhulla koska pitää ruveta maksamaan takaisin.
Oli 18000 euroa korkoineen. Sain koko summan anteeksi yhteiskunta maksoi ja luottotiedotkaan eivät menneet.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
Oli 18000 euroa korkoineen. Sain koko summan anteeksi yhteiskunta maksoi ja luottotiedotkaan eivät menneet.
[/quote]
Miten voi saada anteeksi, oletko vakavasti sairas?
5000€ on tällä hetkellä ja keväällä valmistun. Ei huoleta :) Valmistun ihan perus "paskahommiin" joissa palkka ei ole hyvä mutta en silti murehdi :)
Valmistumisen jälkeen n. 8000€, nyt n. 2000€. Maksan tällä hetkellä 80€/kk pois. Ei harmita opintolainan otto, sillä se nosti opiskeluajan elintasoani huimasti: Oli rahaa ostaa ruokaa, maksaa pienen yksiön vuokra, käydä jumpassa ja uimassa ja ajaa viikonloppuisin poikakaverin luokse ja ostaa muutama tärkeä opiskeluihin/alaan liittyvä perusteos sekä edullinen läppäri. Melkeinpä harmittelin, että älysin nostaa opintolainaa vasta kolmantena opiskeluvuonna.
Lähemmäs 20 000. En tiedä, millä saa maksettua takaisin kun töitäkään ei ole löytynyt. Lainaa on kertynyt noin iso summa, koska minulla on sairauden hoidon kanssa ollut varmaankin samanlainen tilanne kuin eräällä vastaajalla tuossa ylempänä. Ja sama sairaus vielä on vaikeuttanut sitä töiden saamista, kun elämänhistoria on hoitojen ym. takia rikkonainen eikä ole sellaista hyvää työkokemusta.
Sinänsä jos saisin mitä tahansa kokoaikatöitä, niin tiedän pystyväni tuon maksamaan takaisin tinkimällä muusta. Mutta kun en saa. Samalla en kuitenkaan halua menettää luottotietojani, eli en voi siihen Kelan takaukseenkaan tuota summaa laittaa. Eihän sekään velasta päästä eroon, vaan Kela alkaa periä sitä omista tuistaan ihan yhtä isolla määrällä takaisin kuin pankkikin haluaa.
Joo, omaa syytä jne. Toisaalta en osaa sillä tavalla katua lainan ottamista, koska mitään muutakaan vaihtoehtoa ei ollut, paitsi opiskelujen jättäminen kokonaan kesken ja sossun rahoilla mitään tekemättä eläminen.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]
[/quote]
Miten voi saada anteeksi, oletko vakavasti sairas?
[/quote]
Työkyvyttömyyseläke. Työkyvytön.
Anteeksi kirj.virheet! AP.