Kuulin tuossa aamulla pojalta että jäi maanantaina toisen pojan kanssa ilman kouluruokailua, kun ruoka loppui kesken.
Onko kovinkin yleistä meininkiä. Jos olisin kuullut tästä maanantaina (olin töissä), niin valitusta olisi lähtenyt menemään. Onneksi ekaluokkalaisen päivät ei ole pitkiä, mutta onko tilanne oikeasti nykyään niin huono, että ruokaakaan ei ole enää varaa ja hävikkiajattelu menee vähän liian yli?
Tapahtui Turussa tämä.
Löytyykö samalaisia kokemuksia?
Kommentit (7)
Vaikea uskoa että 2 lasta ois jääneet ilman ruokaa. Etteivät ois olleet jossain muualla ja tulleet paikalle vasta kun ruokailu on loppu?
Tämähän on pitkään tunnettu asia, että maanantaisin ruokaa menee enemmän. Kouluissa kuvittelevat, että kotona ei saa vklp ruokaa, itse olen ajatellut, että suurimmalla osalla on maanantaiaamuisin väsy, kiire tai haluttomuutta lähteä kouluun ja siksi aamupala jää syömättä tai kevyemmäksi.
Ei ruoka silti saisi loppua kesken ja tämä olisi niitä asioita, jotka todellakin voisi viestiä koulusta kotiin, varsinkin pikkukoululaistn kohdalla.
Menee nyt sivuraiteille, mutta välillä ihmetyttää koulun viestintälinja. Jos yksittäiset läksyt ovat tekemättä, se on minusta ensisijaisesti opettajan oppilaan välinen asia. Liikuntatunnilla murtuneesta kädestä ei viitsitty kuitenkaan minulle ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että 2 lasta ois jääneet ilman ruokaa. Etteivät ois olleet jossain muualla ja tulleet paikalle vasta kun ruokailu on loppu?
Olettaisin että ovat menneet ruokalaan ja ruoka onkin tarjottu sinä päivänä ruokakärrystä luokassa.
Vaikea on ymmärtää miksi poika tuollaista keksisi päästään ja toinenkin poika varmensi asian.
Jäivät ilman ruokaa maanantaina.
Ota yhteyttä kouluun ja kysy syytä. Täällä voimme vain arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kouluun ja kysy syytä. Täällä voimme vain arvailla.
Vaimo on itse opettaja (vaihtanut alaa) ja ei tehnyt asiasta mitään ongelmaa.
Tietää että ongelmia löytyy paljon ja ei halua kuormittaa koulua lisää.
Pojan päivä oli lyhyt ja yksi välistä jäänyt lounas ei haittaa.
Minä kuulin asiasta vasta tänään, koska olen ollut töissä pitkää päivää.
En jaksa alkaa selvittelemään asiaa, mutta otan asian tarkkailun alle.
Sitten ei hyvä heilu, jos peruasiat kusee noin pahasti.
Ruokahävikki meininki on ehkä mennyt liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koulussa ne pahat pojat söivät aina meiden kilttien poikien jälkiruokavanukkaat tai mousset. Muistan kerrankin kun ilokseni oli toffeevanukasta jälkipalana ja edessä ollut paha poika otti 2 viimeistä vanukasta siltä linjalta räkäisesti nauraen.
Sitten hän soi minun vanukkaan sen jännän tytön kanssa, joka oli näyttänyt hänelle varmasti piparia :(
Tuosta tuli mieleen se kalapuikkopoika ja kohu, kun otti ylimääräisiä kalapuikkoja.
Nykyään on kuulemma yksi nakki per oppilas ja perunamuussia saa santsata. Kalapuikoista en ole kysellyt. Näkisin että ainakin kaksi kalapuikkoa pitäisi kasvavan lapsen saada syödyksi.
Tähän on menty. Otan osaa negatiivisista kouluruokailuun liittyvistä muistoista.
Toivottavasti asiat muuttuu tulevaisuudessa.
T: Ap
En oo ennen kuullutkaan.