Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusvinkkejä ettei koti näytä liian kliseiseltä?

Vierailija
30.11.2014 |

Meillä tummaa laminaattia lattiat, vaaleat seinät, tummanharmaa kulmasohva, Ikean vaaleita korkeakiiltoisia huonekaluja. Parit design ruokapöydän tuolit, lokkivalaisin, sitten on näitä ihan merkittömiä bling bling valaisimia, parit sisustustekstit. Vaaleat laskosverhot. Sovalla yleensä sisustustyynyjä ja vilttejä harmonisissa sävyissä. Eli ihan karsea sisustus av-raadin mielestä. Mitä me nyt tehdään tälle? Että olisi ajatonta ja tyylikästä eikä niin kliseistä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:09"]

No jos tosiaan ihan oikeasti haluat vinkkejä, mä suosittelen taidetta, vaikka grafiikanlehtiä. Ei julisteita tai Ikean tauluja. Jos värimaailma on kylmä, se tekee tilasta helposti kliinisen oloisen. Siksi ainakin minun mielestäni kannattaa tuota jotain lämmintä sävyä, mieluiten isona pintana.

[/quote]

kerro harmaaseen sohvaan sopiva lämmin väri joka ei olisi mielellään punainen?

[/quote]

Ei sen pinnan tarvitse olla yksivärinen, ehkä mielellään jopa niin, ettei ole yksivärinen. Ehkä joku kuviollinen matto tai verhot. Vaikea se on näkemättä sanoa, harmaaseen sopivat kyllä kaikki lämpimät värit (siis oranssi tai keltainen, jos ei punaisesta tykkää) ja niiden sävyt, joita tietenkin punaisessa on paljon, ei mitään paloautonpunaista tarvitse olla. 

Kannattaa tehdä ennemmin niin, että katselet vaikka sisustuskuvia sillä silmällä, ja mietit, mikä sun mielestä näyttää hyvältä ja mikä sopisi teille.

Vierailija
22/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HArmaaseen sopii kauniisti myös kulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain, ettet sä oikeasti halua teidän sisustusta muuttaa, vaan haluat vain kiukutella. Jos tykkäät siitä sisustuksesta, joka teillä nyt on, pitääkö sitä muuttaa?

Vierailija
24/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:33"]

Kerroksellisuutta, hyvä ihminen. Tunne siitä että olet rakkaudella sisustanut. Kuka vain halutessaan löytää siirtolavoilta huonekaluja, joita vaikka appiukko voi entisöidä. Uuden ja vanhan liitto luo sen uniikin twistin.

[/quote]

Sorry mutta tämäkin on jo paha klishee...

Vierailija
25/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:33"]

Kerroksellisuutta, hyvä ihminen. Tunne siitä että olet rakkaudella sisustanut. Kuka vain halutessaan löytää siirtolavoilta huonekaluja, joita vaikka appiukko voi entisöidä. Uuden ja vanhan liitto luo sen uniikin twistin.

[/quote]

Sorry mutta tämäkin on jo paha klishee...

[/quote]

Siis se on paha klisee, että kaikki huonekalut ei ole kerralla hankittuja? No sitten varmasti sekin on klisee, että kotona on semmoisia tylsiä ratkaisuja kuin sänkyjä, pöytiä, tuolia, valaisimia, vessanpönttöjä jne.

Vierailija
26/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka oma "koti" oli vuokrayksiö. Siellä oli paljon keltaista mm. matto ja tuolit. Seuraavassa kodissa taas oli hallitsevana punainen sohva. Eli olen elänyt näitä värikausia ajoittain. Ehkä siihen väriin sitten kyllästyi. Mulla ei taida olla varaa niihin antiikkisiin huonekaluihin, tai joutuisin säästämään ehkä pari vuotta. Täällä ei ole kirppareilla anttiikkia. Ei ole mitään perittyä, josta saisi kerroksellisuutta. Mä olen itse asiassa ollut aina kiinnostunut sisustuksesta. Mutta mistä sitä tavallinen tallaaja osaisi katsoa kuin sisustuslehdista ym. Suomalaiset nyt lähinnä kun osaa kieltä. Jos mulla olisi aikaa oikeasti niin tottakait voisin etsiä tori:sta tai huutonetistä. Koskaan ei ole koti ollut samantien valmis tai huonekalut samantien ostettuina. Tämän hetkinen kotikin on lähinnä 5v vuoden aikana tullut tähän tulokseen. Edelleen on yksi hylly opiskeluajoilta asti sekin kyllä on sitä Ikeaa. Niin ja ihan tavallisesta kodista olen kotoisin. Ei mikään hienostokoti. 

ap

Vierailija
27/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, jos sä tykkäät siitä sun kodistasi sellaisena kuin se on, pitääkö sun sitä muuttaa AV-mammojen takia?

Vierailija
28/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä en tiedä tykkäänkö mä tästä. Tottakait mä haluisin sellaisen kartano sisustuksen mitä on ulkomaisissa lehdissä. Mulla vaan ei ole taitoa tai rahaa siihen. Sellainen american dreamhouse tai joku Pariisilais koti. En mä oikeastaan tykkää pohjoismaisesta tyylistä ja nyt meillä on sellaista aika paljon. Tää on osittain kompromissikin. Mies haluaisi että kaikki olisi kiiltävää ja mustavalkoista. Kaikki jotain Eero Aarniota tai designia. Itse tykkään nykyään ja varmaan aikaisemminkin rouheudesta ja lämpimyydestä. En kuitenkaan mistään maalaisromanttisuudesta. Enkä siitä pohjoismaisuudesta. Eipä näitä tavaroita myytyäkään enää saa tai joutuu puoli ilmaitteeksi luopumaan.

ap

Vierailija
29/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla mitään vanhaa, jos haluat modernin ja arvokkaa näköistä, hanki kaunis suuti pöuäytävalaisin, suuri maljakko ja siihen vaikka tekokukkia. Myös veistokselliset taideteokset tuo persoonallisuutta. Etsi vinkkekä netistä,pinterestistä tms.

Vierailija
30/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta juttuja, jotka ovat muodissa ja kaikilla muillakin, siitä se kliseisyys syntyy, kun kaikki tungetaan samaan tilaan. Kirppareilta tekee löytöjä, joita voi yhdistää moderniinpaankin ilmeeseen (mutta pysy linjassa, jos et halua värien ja tyylien sekamelskaa, tosin jos taidot riittää, niin sitäkin voi toki tehdä tyylillä..) Satsaa klassikoihin, jotka eivät ole ns. nähty. Taide tuo persoonallista ja kaunista ilmettä värittömään sisustukseen.