Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusvinkkejä ettei koti näytä liian kliseiseltä?

Vierailija
30.11.2014 |

Meillä tummaa laminaattia lattiat, vaaleat seinät, tummanharmaa kulmasohva, Ikean vaaleita korkeakiiltoisia huonekaluja. Parit design ruokapöydän tuolit, lokkivalaisin, sitten on näitä ihan merkittömiä bling bling valaisimia, parit sisustustekstit. Vaaleat laskosverhot. Sovalla yleensä sisustustyynyjä ja vilttejä harmonisissa sävyissä. Eli ihan karsea sisustus av-raadin mielestä. Mitä me nyt tehdään tälle? Että olisi ajatonta ja tyylikästä eikä niin kliseistä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisustat AV:laisille? Oletko kutsumassa kaikki pikkujouluihin?

Vierailija
2/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luulin että on ihan tyylikäs koti mutta täältä luin että se onkin ihan kliseinen ja siis huono. Mitä voin tehdä poistaakseni sen kliseisyyden? Jos haluan tyylikkään kodin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroksellisuutta, hyvä ihminen. Tunne siitä että olet rakkaudella sisustanut. Kuka vain halutessaan löytää siirtolavoilta huonekaluja, joita vaikka appiukko voi entisöidä. Uuden ja vanhan liitto luo sen uniikin twistin.

Vierailija
4/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sisustus kuulostaa melkein samalta kuin mun aluksi , mutta sitten aloin keräilemään väripilkkuja sen mustavalkoisen sekaan, mattoja, tyynyjä tauluja, entisöityjä huonekaluja. Vähän uutta ja vanhaa ja ripaus itämaista tunnelmaa. Nyt tämä alkaa näyttää kodikkaammalta ja ainakin ystävät ovat tykänneet ja kyselleet vinkkejä heillekin. Taulut maalaan itse.

Vierailija
5/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä ottaisin tänne jotain uusia huonekaluja, entisöityjä tai muita niin se tarkoittaisi että jostain pitää luopua. Nyt ei mahdu mihinkään. Toisekseen en voi kuvitella mitään vihreää tai punaista mattoa itselleni. Tai punaisia verhoja. Mieluiten harmonisia sävyjä.

ap

Vierailija
6/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en onneksi edes tiedä mikä on kliseinen koti, en siis selaile sisustuslehtiä. Hyvin täällä ihmiset viihtyvät.

Vierailija
7/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nuo kuuluisat siirtolavat, joilta kaikki huonekaluja löytävät, ovat?

Vierailija
8/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluisin kodin näyttävän sellaiselta tyylikkäältä ja arvokkaalta. Mutta onko sellaista mahdollista edes saada suht edullisesti? 

ap

Vierailija
9/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta taidetta seinille. Mitä villimpää sen parempi.

Vierailija
10/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kaikilla pitää olla joka huoneessa poikkeava seinä räikeästi tapetoituna.

Vierailija
11/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko nyt jotain sisustusvinkkejä vai kiusaako sua vain se, että sun sisustusmakusi ei miellytä kaikkia?

Vierailija
12/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän mä nyt kuvittele että kaikkia miellyttäisi vaikka koti olisi millainen. Lähinnä kaipaan sisustusvinkkejä sellaiselta jonka koti on tyylikäs.

ap

Vierailija
13/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisen persoonallisuus on tylsä ja kliseinen, eikä itse keksi omaan kotiinsa mitään persoonallista, ei se sillä parane että ventovieraat av-mammapalstalaiset niitä keksii. Tyydy omaan persoonattomuuteesi, se sopii sulle parhaiten.

Vierailija
14/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:59"]

Jos ihmisen persoonallisuus on tylsä ja kliseinen, eikä itse keksi omaan kotiinsa mitään persoonallista, ei se sillä parane että ventovieraat av-mammapalstalaiset niitä keksii. Tyydy omaan persoonattomuuteesi, se sopii sulle parhaiten.

[/quote]

Jos persoonallisuus on sitä että on jotain räikeää tai ehkä itse tehtyä tökeröä taidetta seinällä niin ei kiitos. Ja tyylitöntä on todellakin tulla haukkumaan jos joku kysyy neuvoja.

ap

Vierailija
15/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tosiaan ihan oikeasti haluat vinkkejä, mä suosittelen taidetta, vaikka grafiikanlehtiä. Ei julisteita tai Ikean tauluja. Jos värimaailma on kylmä, se tekee tilasta helposti kliinisen oloisen. Siksi ainakin minun mielestäni kannattaa tuota jotain lämmintä sävyä, mieluiten isona pintana.

Vierailija
16/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:09"]

No jos tosiaan ihan oikeasti haluat vinkkejä, mä suosittelen taidetta, vaikka grafiikanlehtiä. Ei julisteita tai Ikean tauluja. Jos värimaailma on kylmä, se tekee tilasta helposti kliinisen oloisen. Siksi ainakin minun mielestäni kannattaa tuota jotain lämmintä sävyä, mieluiten isona pintana.

[/quote]

kerro harmaaseen sohvaan sopiva lämmin väri joka ei olisi mielellään punainen?

Vierailija
17/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselepa näitä kuvia läpi. http://www.ivillage.com/living-room-designs-stately-seating/7-b-256978#256978

Osa siellä on vähän tylsää mutta osasta voisit saada vinkkiä siihen miten sekoittamalla jotain vanhaa tai erikoista saat sisustukseen kaipaamaasi arvokkuutta. Esim. verhot ei tarvitse olla välttämättä pelkistetyt, jos muu sisustus on pelkistettyä. Joku vähän rönsyilevämmän tyylinen verho ja pari sohvatyynyä ja jokin pieni matto  voisivat rikastuttaa huoneen yleisilmettä. Myös lampuilla saa paljon aikaan. Yksittäinen antiikkinen huonekalu tai arvokkaan näköinen maalaus jossa on tyylikkäät kehykset. Pyri pois siitä maailmasta jossa jokainen voi tunnistaa kaikki kalliimmat / design-esineet kodissasi ja etsi jotain harvinaisempaa tilalle. Kaikki tähtikuviot, seinätarrat ja vastaavat pois. 

Vierailija
18/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kuvitella sinne mitään, mutta silti kyselet täällä mitä pitäisi tehdä. Jaaha.

Kotinne kuulostaa kliseiseltä "messukodilta". Sisustettu tylsästi, katosta lattiaan ennalta-arvattavasti ja vähän kuin olisitte klikkailleet koko sisustuksen kerralla valmiiksi jostain kuvastosta. Ei ajan patinaa, ei persoonallisuutta, ei mitään omia ideoita ja ratkaisuja jne. Jos kaikki huonekalut ja "asusteet" ovat ihan sitä samaa tyyliä ja ei-minkään-väristä värimaailmaa, tulee tuo vaikutelma. Siis sellainen valmiin paketin tuntu tai jonkun persoonattomat yleistilan vaikutelma, kuin hieman normaalia laitetumman odotustilan tuntu. Kukaan ei voisi päätellä kuka tai ketkä ja minkälaiset ihmiset teillä asuvat. Tai voisi, mutta veikkaus olisi, että epävarma, arka sisustaja, massan mukana kulkeva, pakettiratkaisuja suosiva ja rohkeita ratkaisuja välttelevä ja harmaa ihminen. Ehkä olet sellainen? Monet tykkää, ei siinä siis sikäli mitään vikaa ole.

Ei noissa design-tavaroissa, ikean huonekaluissa, harmaassa kulmasohvassa jne. yksistään mikään mätä. Mutta jos ne kaikki tungetaan samaan huoneeseen, niin onhan se kamalan tylsä näkymä. Niin tuhanteen kertaan nähty. Paljon parjatun Ikeankin huonekaluista, hyllyköistä, tekstiileistä, koristeista jne. saa vaikka mitä kaikkea uutta, persoonallista ja mielenkiintoista aikaiseksi kun ei sorru siihen itsestäänselvimpään vaihtoehtoon, että otetaan samaa sarjaa koko talo täyteen (yleensä kai hemnes tai se korkeakiiltoinen joku) ja samalla reissulla ne vaaleat matot, vaaleat verhot ja pastellisävyiset tuoksukynttilät. Ikean mallikuvissa on monta aika kivan ja persoonallisen kodikkaan näköistä olohuonettakin rakennettu, mutta niissä onkin yksityiskohtia ja omia ratkaisuja paljon, ei vain seinän vierustoilla koristetapetin edessä lipastoa, sohvaa ja tv-tasoa...Eikä niitä kaameita kaunokirjoituksella kruusattuja sisustustekstejä.

Vierailija
19/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka olisi kliseinen? Kunhan itse tykkäät ja tunnet paikan kodiksi. Okei, minun asuntoni on varmaan suurimman osan mielestä ihan hirvittävän huonosti sisustettu. Vähän kalskahtaa sellainen boheemi tunnelma, kun olen metsästänyt tekstiilit ja huonekalut kirppareilta ja alennusmyynnistä, on vähän kaikenlaista ja eri värejä.

Vierailija
20/30 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:19"]

Meillä tummaa laminaattia lattiat, vaaleat seinät, tummanharmaa kulmasohva, Ikean vaaleita korkeakiiltoisia huonekaluja. Parit design ruokapöydän tuolit, lokkivalaisin, sitten on näitä ihan merkittömiä bling bling valaisimia, parit sisustustekstit. Vaaleat laskosverhot. Sovalla yleensä sisustustyynyjä ja vilttejä harmonisissa sävyissä. Eli ihan karsea sisustus av-raadin mielestä. Mitä me nyt tehdään tälle? Että olisi ajatonta ja tyylikästä eikä niin kliseistä?

[/quote]

kliseistä on se että selittelee toisilleen kotinsa sisustusta.

m46 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän