Töihin tuli 19-vuotias harjoittelemaan. 2 viikon päästä oli tehnyt jo valituksen, koska on liikaa stressiä.
Ihan perushommia kuten lajittelua, arkistointia ja vanhojen juttujen skannaamista digitaaliseen muotoon. Yksi kansio kesti vähän liian kauan ja sitä oltiin jo tulossa hakemaan pitkäaikaisarkistoon, mutta puolet oli skannaamatta. Sanoin vähän napakasti, että se kansio täytyisi nyt oikeasti saada valmiiksi. Jos ei osaa tai ehdi niin pyydä apua. Seuraavaksi tuli viestiä pomolta, että harjoittelija oli valittanut HR:lle stressin luomisesta.
huokaus...
Kommentit (31)
Jos se on palkaton harjoittelija tai työkokeilija, niin hyvä että valitti.
Työskentelen yrityksessä, jossa valtaosa henkilökunnasta on 20-30 -vuotiaita.
He ovat eniten poissa, yleensä psyykesyistä.
Onneksi keski-ikäiset ovat terveitä ja voivat tehdä toimistotyöt.
Oliko ilmaisessa työkokeilussa? Ja sinä yritit hyväksikäyttää? Skannaa itse saatana jos siitä sulle palkka maksetaan!
Se on hyvä, jos aiheesta valittaa.
Joskus siihen tarvitaan ulkopuolinen paikalle, että epäkohdat huomataan.
Huomasi ettei toimistorotan paperihommat ole sitä varten. Ehkä suuntaa käytännöllisempiin ammatteihin.
Meillä yleensä ilmoitetaan, että nyt on valmis voi hakea. Eikä arvioida tilannetta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, jos aiheesta valittaa.
Joskus siihen tarvitaan ulkopuolinen paikalle, että epäkohdat huomataan.
Juuri tämä. Aina löytyy näitä, joilla on tarvis ihmisenä yrittää nousta yläpuolelle ja alentaa. Sadismiahan tuo on ja pershäröä.
Miellyttävä työilmapiiri ja esimies 🙄
Itse olen 30 vuotias ja joudun alaa vaihtaa kun kaupanala on kuluttanut minua täysin puhki. On tullut leuka ja polvivammaa. Se siitä kun joudut 9h seisoa myymälässä vastailemassa sadoille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Miellyttävä työilmapiiri ja esimies 🙄
Luulen vähän että ei ole esimies, vaan wannabe-esimies. ”Napakka persoona(llisuushäiriö)”.
Mitä niitten työkokeilijoitten sitten pitäisi tehdä jos ei töitä?
Vierailija kirjoitti:
Oliko ilmaisessa työkokeilussa? Ja sinä yritit hyväksikäyttää? Skannaa itse saatana jos siitä sulle palkka maksetaan!
Juu kyllähän äidin pikku kullannupun täytyy saada töissä tehdä sitä mitä itse haluaa. Jos Tuula-Maaria haluaa katsoa 8 tuntia Netflixiä ja tehdä TikTokia työharjoittelussa niin sille se on suotava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän äidin pikku kullannupun täytyy saada töissä tehdä sitä mitä itse haluaa. Jos Tuula-Maaria haluaa katsoa 8 tuntia Netflixiä ja tehdä TikTokia työharjoittelussa niin sille se on suotava!
Siinähän valitat. Jos minut laitettaisiin ilmaiseen työharjoitteluun, eli yhteiskunnan hyväksikäyttömasiinaan, en tekisi yhtään mitään. Ja olen akateeminen 48-vuotias. Revi siitä persejallu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niitten työkokeilijoitten sitten pitäisi tehdä jos ei töitä?
Työn lisäksi nuolla näiden amistätien perseitä koska heillä on huono itsetunto. Ei tule tapahtumaan. Käykää päälle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 30 vuotias ja joudun alaa vaihtaa kun kaupanala on kuluttanut minua täysin puhki. On tullut leuka ja polvivammaa. Se siitä kun joudut 9h seisoa myymälässä vastailemassa sadoille asiakkaille.
Leuka nyrjähtänyt kun on asiakkaille pitänyt vastailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän valitat. Jos minut laitettaisiin ilmaiseen työharjoitteluun, eli yhteiskunnan hyväksikäyttömasiinaan, en tekisi yhtään mitään. Ja olen akateeminen 48-vuotias. Revi siitä persejallu.
Sama täällä. Raja nyt ihmisten hyväksikäytölläkin.
Siinäpä esimerkillistä toimintaa harjoittelijalta. Kuinka monella olisi muuten pokkaa tehdä tuollainen valitus? Tuohan vaatii jo aikamoista rohkeutta!
Miettikää jos firmoissa monet muutkin tekisivät saman asian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattiko opiskella siellä uliopistossa humanistista hömppää, kun et saanut edes töitä
hoitaja-ainesta