Mä en kestä asua enää itäisessä Helsingissä
Lapsuudenkotini oli omakotitalo maalla ja nyt oon muuttanut Helsinkiin ja tietysti itään, kun täällä oli edullisimmat vuokrat. Tää on aivan karmiva paikka, naapurissa vuorotellen bileitä pitkin yötä ja jos käy sanomassa melusta, niin siellä on joku nyrkit ojossa haistattamassa vittua. Metroaseman lattialta löytyy käytettyjä huumeruiskuja ja hissi haisee ihan virtsalle. En uskalla liikkua ulkona iltaisin yksin, kun vaikka minkälaisia hörhöjä liikkeellä. Haluan pois täältä :(
Kommentit (26)
Mä.asun itä-helsingissä. Just äsken tulin yöbussilla kotiin ja ihan oli hiljasta joka puolella. Ei ollu nakkeja ruiskuineen missään. Vähän harmittaa. Pitäis olla. Itä-helsingissähän tässä kuitenkin ollaan.
Missä päin aloittaja asuu?
Itse asunut aikoinaan n. 15v Vuosaaressa, ja todella rauhallista oli, vaikka toki Meri-rastilaan päin mentäessä meininki voikin olla eri...
Opiskelijataloissa meininki on hieman eri kuin tavallisissa vuokra-asunnoissa. Kaupungin asunnoissa eri kuin yksityisellä. Uusissa eri kuin vanhoissa. Itähelsinki on niin iso alue, että täältä löytyy asuinaluetta joka lähtöön. Metrolla pääsee kätevästi keskustaan, bussejakin kulkee ristiin rastiin.
Googlaamalla ei oikeastaan löydä kuin pintaraapaisun ja ison kasan ennakkoluuloja ihmisiltä jotka ei välttämättä ole koskaan edes käyneet täälläpäin, saati sitten asuneet.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:29"]
Lapsuudenkotini oli omakotitalo maalla ja nyt oon muuttanut Helsinkiin ja tietysti itään, kun täällä oli edullisimmat vuokrat. Tää on aivan karmiva paikka, naapurissa vuorotellen bileitä pitkin yötä ja jos käy sanomassa melusta, niin siellä on joku nyrkit ojossa haistattamassa vittua. Metroaseman lattialta löytyy käytettyjä huumeruiskuja ja hissi haisee ihan virtsalle. En uskalla liikkua ulkona iltaisin yksin, kun vaikka minkälaisia hörhöjä liikkeellä. Haluan pois täältä :(
[/quote] asut tietyssä paikassa itäHkiä, täällä on hyviäkin alueita kuten Tammisalo, Marjaniemi (omakotialue) Vuosaari, Vartioharju, Vartiokylä, Laajasalo, Jollas
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:41"]
[quote author="Päivämäärä sekä aika" time="30.11.2014 klo 00:43"]
En minäkään kestä. Toki jos käyttäisi huumeita, menisi plussan puolelle, niitä on tarjottu ilmaiseksikin. Eniten aina ärsyttää se kun metrossa vähintään kerran kuukaudessa joku alkoholisti yrittää tehdä lähempää tuttavuutta. Sekin on kuitenkin parempi kuin mitä kävi eräälle perheelle. Joku narkomaani huusi heille uhkauksia ja solvauksia koko metromatkan ajan lapsen itkiessä.
[/quote]
Miksi menet sinne metroon? Osta auto
[/quote] Itse oon matkustanut metrossa n 12 v ja täytyy sanoa että nopea ja turvallinen ja kiva kun kohta pääsee osaan Espoota metrolla. Ei mitään hankaluuksia ole ollut metrossa, oon matkustanut myös ilta-aikaan mutta vähemmän.
Missä ap asuu? Ei koko Itä-Helsingissä ole samanlaista kuin ap:n talossa. Pahimipia mun kokemuksen mukaan Kontula, Vesala(osa), Kurkimäki, Meri-Rastila, Mellunmäki (metron ympäristö).
Asun itse kivenheiton päässä Mellunmäestä, Mellunkylässä ja täällä kyllä hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Kokemusta on myös Kontulan vuokraslummista, joten tiedän tunteen.
Vanha Vuosaari, Aurinkolahti, tietyt osat Myllypuroa, Mellunkylä, osa Puotilaa, Roihuvuori, osa Herttoniemeä jne on han kivoja paikkoja.
Ap, hae asunnonvaihtoa tai uutta asuntoa. Käy ensin tutustumassa alueeseen.
Mä voin muuttaa sun kämppään, jos muutat pois. Oon paatunut ghettoasuja.
Sekin on kuitenkin parempi kuin mitä kävi eräälle perheelle. Joku narkomaani huusi heille uhkauksia ja solvauksia koko metromatkan ajan lapsen itkiessä.
[/quote]
Jos noin käy, niin sieltä metrosta voi poistua tai vaihtaa vaikka seuraavalla asemalla vaunua. Sen verran täytyy älytä suojella omaa lastaan.
Asut ilmeisesti väärässä paikassa. Minäkin asun idässä, mutta täällä on aivan hiljaista.
Muuta Viikkiin.
Ainoa levoton alue on Alepan luona, jossa paikallinen epäsosiaalinen nuoriso majailee.
En minäkään kestä. Toki jos käyttäisi huumeita, menisi plussan puolelle, niitä on tarjottu ilmaiseksikin. Eniten aina ärsyttää se kun metrossa vähintään kerran kuukaudessa joku alkoholisti yrittää tehdä lähempää tuttavuutta.
Sekin on kuitenkin parempi kuin mitä kävi eräälle perheelle. Joku narkomaani huusi heille uhkauksia ja solvauksia koko metromatkan ajan lapsen itkiessä.
Voi sinua, voimahali. Tuo on pahin painajaiseni, että pitäisi asua tuollaisessa paikassa.
Tartu toimeen ja selvitä, voisitko jatkaa opintojasi jossain pienemmässä kaupungissa. Tai mieti, olisiko millään systeemillä mahdollista kulkea helsinkiin, esim. jostain kirkkonummelta tai jopa kauempaa.
Voin niin kuvitella, kuinka kaipaat sieltä pois. Luota sydämen ääneen ja vaikka keskeytä opinnot, palaa kotikonnuille ja mieti, kuinka asiat järjestyisi toisin.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:33"] Säästän sitten mm. matkakuluissa, kun ei tarvitse käyttää julkisia tai taksia yöaikaan.
[/quote]
Oletko yötyössä?
Mitenkään väheksymättä huonoa kokemustasi, älä nyt koko itä-helsinkiä niputa samaan kasaan. Täällä on paljon alueita, joissa aivan loistavat olot ja porukkaa.
En minäkään kestä. Toki jos käyttäisi huumeita, menisi plussan puolelle, niitä on tarjottu ilmaiseksikin. Eniten aina ärsyttää se kun metrossa vähintään kerran kuukaudessa joku alkoholisti yrittää tehdä lähempää tuttavuutta. Sekin on kuitenkin parempi kuin mitä kävi eräälle perheelle. Joku narkomaani huusi heille uhkauksia ja solvauksia koko metromatkan ajan lapsen itkiessä.
[/quote]
Miksi menet sinne metroon? Osta auto
Helsinki on kyllä sellainen zombieland ettei mitään rajaa. Muuta mieluummin vaikka Kuopioon tai Tampereelle.
Oletpas avuton. Eikö Itä-Helsinki itsessään sanonut mitään ennenkuin muutit ja kämpän otit ja elämän sinne siirsit,tai et netistä googlettanut? Itse tykkäään alueesta , koska tietynlainen särmä ja vapaus sekä metro helpottaa elämää. Mutta kaikki ei tykkää. Tosin kerrostaloissa naapuribileet saattaa olla ongelma muillakin alueilla.ei sinne tarvitse itse mennä nyrkkejä vastaanottamaan, voi soittaa vaikka 112.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:29"]Lapsuudenkotini oli omakotitalo maalla ja nyt oon muuttanut Helsinkiin ja tietysti itään, kun täällä oli edullisimmat vuokrat. Tää on aivan karmiva paikka, naapurissa vuorotellen bileitä pitkin yötä ja jos käy sanomassa melusta, niin siellä on joku nyrkit ojossa haistattamassa vittua. Metroaseman lattialta löytyy käytettyjä huumeruiskuja ja hissi haisee ihan virtsalle. En uskalla liikkua ulkona iltaisin yksin, kun vaikka minkälaisia hörhöjä liikkeellä. Haluan pois täältä :(
[/quote]
Asuin itä-Helsingissä noin 20 vuotta. Miksi en koskaan törmännyt huumeruiskuihin missään? Ei sillä, en enää muuttaisi takaisin. Sen verran nähty paikka jo.