Mä en kestä asua enää itäisessä Helsingissä
Lapsuudenkotini oli omakotitalo maalla ja nyt oon muuttanut Helsinkiin ja tietysti itään, kun täällä oli edullisimmat vuokrat. Tää on aivan karmiva paikka, naapurissa vuorotellen bileitä pitkin yötä ja jos käy sanomassa melusta, niin siellä on joku nyrkit ojossa haistattamassa vittua. Metroaseman lattialta löytyy käytettyjä huumeruiskuja ja hissi haisee ihan virtsalle. En uskalla liikkua ulkona iltaisin yksin, kun vaikka minkälaisia hörhöjä liikkeellä. Haluan pois täältä :(
Kommentit (26)
Muuta rauhallisemmalle alueelle ja karsi jostain muusta, että saat vuokran maksettua. Asun itse Etu-Töölössä rauhallisessa kerrostalossa. Ei ole bileitä, ei äänekkäitä riitoja - ja vaikka olisikin, paksut jugend-talon seinät eristävät kaiken äänen. Hississä tervehditään Chanelilta tuoksuvaa naapurin rouvaa ruotsiksi tai saksaksi.
Pieni hinta mielenterveydestä. Säästän sitten mm. matkakuluissa, kun ei tarvitse käyttää julkisia tai taksia yöaikaan.
Tosin ymmärrän siis sen että maalta muuttaessa voi alussa tulla yllätyksenä lähiöelämä tai kerrostaloelämä. Se riippuu niim siitä kuka siitä tykkää ja kuka tykkää mistäkin :)
Tuliko yllätyksenä? Muuta länteen tai takaisin maalle. Persaukisena on Helsingissä aika karua asuminen ja muutenkin.
t. Mies Kampista
Hyvin erilaiset kokemukset 15 vuotta Hki:ssä (pääosin idässä) asuneena löytyy multa. Muuta ihmeessä pois, jos noin ahdistaa tai vaihda ainakin asuintaloa!
Haluankin muuttaa täältä pois ja katson asuntoja päivittäin, mutta oon opiskelija. Kyllä olin kuullut Itä-Helsingistä huonoja juttuja aiemminkin, mutta en tiennyt, että täällä olisi näin rauhatonta ja asuntoakin on aika hankala löytää syksyisin, kun monet muuttaa tänne opiskelemaan.
Hei hei