Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5144 kirkosta eronnutta!

Vierailija
30.11.2014 |

Hieno tulos.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kirkon kanta. En näe mitään syytä liittyä. T: Ateistihomo

Vierailija
42/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:10"]

Miten idiootti pitää olla että luulee tämän avioliittolain liittyvän kirkkoon mitenkään? :D No erotkaa vain rauhassa, näkeepähän ketkä ovat kirkon todellisia jäseniä.

[/quote]

Arkkipiispan liian liberaalit kannanotot ovat olleet monille liikaa. Monet näkevät ne kommentit Raamatun vastaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:12"]

Eiköhän ne viimeistään kuolemanporteilla palaa takaisin kirkon kirjoille. ;-)

[/quote]

Ei Jeesus kysy, että mihin seurakuntaan kuuluit. Seurakunta ovat kristuksen ruumis ja se voi kokoontua vaikka kodeissa.

Vierailija
44/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin eronnut kirkosta, mutten ymmärrä tätä jatkuvaa ilakointia uusista eroluvuista.

Vierailija
45/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen uskovainen ja kristitty, ja jotenkin surettaa. Nyt lähtee kirkosta ne kantavat voimat, joille uskonnolla on aidosti merkitystä. Liberaalit ja tapauskovaiset tykkää, mutta heitäpä ei useimpia kirkko sen enempää kiinnosta, kirkollisverot maksavat mutta eivät sen enempää käy tilaisuuksissa tai toimi asian puolesta. 

Vierailija
46/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä taas juntit korottaa itseään ja kiillottaa kilpeään, katsokaa mäkin erosin kirkosta, kyllä mä oon nyt ajan hermolla ja muodissa mukana.

Vierailija
47/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:20"]

Olen itsekin eronnut kirkosta, mutten ymmärrä tätä jatkuvaa ilakointia uusista eroluvuista.

[/quote]

Sama homma.

Vierailija
48/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai kai. Tervemenoa! :)

Vierailija
49/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen uskovainen ja kristitty, ja jotenkin surettaa. Nyt lähtee kirkosta ne kantavat voimat, joille uskonnolla on aidosti merkitystä. Liberaalit ja tapauskovaiset tykkää, mutta heitäpä ei useimpia kirkko sen enempää kiinnosta, kirkollisverot maksavat mutta eivät sen enempää käy tilaisuuksissa tai toimi asian puolesta. 

[/quote]

Miksi kirkon aktiivien kato surettaa sinua, jos olet entinen kristitty?

Vierailija
50/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkoihin siitä humps.

Vierailija
51/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, kun eilinen hieno päätös kismittää monia :D. Koittakaa kestää. Buahhahhahhaaa.

Vierailija
52/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ette konservatiivit lähtee. Aiemmin vielä luulivat omistavansa kirkon. Tervemenoa vaan marginaaliryhmäksi, Suomi on muuttunut paremmaksi.

Vierailija
53/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:22"]Tällä taas juntit korottaa itseään ja kiillottaa kilpeään, katsokaa mäkin erosin kirkosta, kyllä mä oon nyt ajan hermolla ja muodissa mukana.
[/quote]

Keskity vaan kiillottamaan kilpeä #tahdon -kampanjassa.

Vierailija
54/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:10"]

Miten idiootti pitää olla että luulee tämän avioliittolain liittyvän kirkkoon mitenkään? :D No erotkaa vain rauhassa, näkeepähän ketkä ovat kirkon todellisia jäseniä.

[/quote]

Arkkipiispan liian liberaalit kannanotot ovat olleet monille liikaa. Monet näkevät ne kommentit Raamatun vastaisina.

[/quote]

Tätäkään en ymmärrä. Minunkin mielestä ne piispan kommentit olivat outoja, mutta miksi pitää kirkosta erota? Nousisivat barrikaadeille ja vaatisivat sen piispan eroa jos noin paljon vituttaa. Ihminen se piispakin on. Tämä on niin tyypillinen suomalainen tapa osoittaa mieltään, helpoimmalla mahdollisella tavalla. Näytetään sille piispalle mitä oltiin mieltä ja erotaan kirkosta, sen sijaan että vaaditaan sitä eroamaan.

No, luulen että valtaosa näistä konservatiiveista liittyy vielä myöhemmin takaisin, saivatpahan ainakin näpäytettyä.

Vierailija
55/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tapakristitty ja kuulun kirkkoon. Maksan mielelläni kirkollisveroani, sillä lapsiperheemme käyttää paljon kirkon palveluja; muskareita ja kerhoja. Lisäksi tiedän, että kirkolla on toimiva avustustoiminta. Minulle tapakristitylle on uskonnossamme aina olluta tärkeintä lähimmäisen rakkaus ja armon periaate. Nyt tuntuu, että kirkosta lähtevät nämä, jotka eivät ole ikinä tehneet syntiä.

Tämä päätös oli kansalaisaloitteen pohjalta tehty juridinen päätös. Kirkko tekee omat linjauksensa. Eikö nyt kuuluisi pysyä kirkkossa vaikuttamassa kirkon linjauksiin. Ulkoapäin huudellaan, sisältäpäin vaikutetaan

Vierailija
56/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/4331099/ketju/rikkooko_arkkipiispa_vanhat_ennatykset/sivu/1

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:07"]

Kirkko on hankalassa välikädessä. Toisaalta ei auttaisi keikuttaa venettä, kun seurakunnan aktiiveista niin monet ovat vanhoillisia ja kuuluvat homoseksuaalisuuden tuomitseviin herätysliikkeisiin. Toisaalta taas yhteiskunnallinen rooli heikompien puolustajana edellyttää, että myös seksuaalivähemmistöjä puolustetaan.

Tätä kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Lähivuosina asiassa on tehtävä iso periaatteellinen päätös ja sen seurauksiin on valmistauduttava jo nyt. Olisi ehkä viisaampaa siirtää osa kirkon omaisuudesta ja toiminnoista ulkoistetuille yrityksille, jotka voisivat olla erossa tulevasta rytinästä.

[/quote]

Vierailija
57/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kristittyjä on aina vainottu ja pilkattu.

Tämä lohdutuksen sana kaikille kristityille:

2. Tess. 1:

"3 Meidän tulee aina kiittää Jumalaa teidän vuoksenne, veljet. Siihen on täysi syy, koska teidän uskonne kasvaa kasvamistaan ja koska rakkaus toisianne kohtaan yhä lisääntyy teissä kaikissa.

4 Me voimmekin ylpeinä kertoa Jumalan seurakunnissa teistä ja teidän kestävyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissa ja ahdingoissa, joiden keskellä elätte.

5 Ne todistavat Jumalan oikeudenmukaisesta tuomiosta, siitä, että hän hyväksyy teidät valtakuntaansa, jonka vuoksi te nyt myös kärsitte.

6 Jumala on oikeudenmukainen: hän antaa teidän ahdistajienne joutua ahdinkoon,

7 mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta

8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

9 Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta,

10 kun hän tuona päivänä saapuu ottamaan vastaan pyhiensä kunnioituksen ja kaikkien uskovien ylistyksen. Olettehan tekin niitä, jotka ovat uskoneet meidän todistuksemme.

11 Sen tähden me rukoilemme aina teidän puolestanne, että Jumalamme pitäisi teitä saamanne kutsun arvoisina ja että hän voimallaan vahvistaisi teidän haluanne hyvään ja saattaisi päätökseen ne teot, jotka todistavat uskostanne.

12 Näin te kirkastaisitte Herramme Jeesuksen nimeä ja hän kirkastaisi teidät, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaisesti."

Vierailija
58/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon nyt joukkotuloa kirkkoon niiltä, jotka homoillan jälkeen erosivat. Näpäyttäkää takaisin näitä arvokonservatiiveja.

Vierailija
59/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:12"]

Eiköhän ne viimeistään kuolemanporteilla palaa takaisin kirkon kirjoille. ;-)

[/quote]

Hölmö, tämän kirkon kautta ei kukaan mene sisälle taivaaseen.

Vierailija
60/61 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:30"]

Minä olen tapakristitty ja kuulun kirkkoon. Maksan mielelläni kirkollisveroani, sillä lapsiperheemme käyttää paljon kirkon palveluja; muskareita ja kerhoja. Lisäksi tiedän, että kirkolla on toimiva avustustoiminta. Minulle tapakristitylle on uskonnossamme aina olluta tärkeintä lähimmäisen rakkaus ja armon periaate. Nyt tuntuu, että kirkosta lähtevät nämä, jotka eivät ole ikinä tehneet syntiä.

Tämä päätös oli kansalaisaloitteen pohjalta tehty juridinen päätös. Kirkko tekee omat linjauksensa. Eikö nyt kuuluisi pysyä kirkkossa vaikuttamassa kirkon linjauksiin. Ulkoapäin huudellaan, sisältäpäin vaikutetaan

[/quote]

Kukaan ei ole synnitön. Nekin, jotka ovat uskossa, ovat syntisiä, mutta Jeesuksen armahtamia syntisiä.

Eivät ne kirkosta eroajat jätä uskoaan. he etsivät vain Raamatun sanalle uskollisemman yhteisön, jossa he voivat yhdessä muiden uskovien kanssa kokoontua messuun ja viettää ehtoollista.