Pikkuveli jättää tärkeitä tilaisuuksia käyttämättä tyttöystävän takia
Veljeni pelaa jääkiekkoa ja nyt hänen iässään olisi tärkeää tarttua tilaisuuksiin mitä annetaa etenemisen suhteen. Kuitenkin, veli pysyy paikoillaan nykyisessä joukkueessaan tyttöystävän takia.
Jokatapauksessa tuntuu typerältä jättää käyttämättä uran etenemiseen positiivisesti vaikuttavia mahdollisuuksia vain koska tyttöystävä ei halua asua eri paikkakunnalla.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas rajottamassa. Enntajua. Minä ja naisystävä asuttiin eri paikkakunnilla opintojen takia. Sitten on noita naisia jotka eivät päästä miestää tekemään mitään ilman itseään.
Miten ne naiset taas rajoittaa ja estää? Uhkaavat aseella ja lukitsevat häkkiin? Miksi mies on oman elämänsä objekti, joka ruikuttaa naisista, mutta ei ota omista elämänvalinnoistaan vastuuta?
Kannattaa puhua veljen kanssa. Kyllä häntä varmaan myöhemmin alkaa harmittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi motivoitunut. Ammattiurheilijan ura vaatii monia muitakin uhrauksia
Niin, motia näyttää olevan, mutta luonne on tuollainen vähän arka ja helposti ihmissuhteissa ”tossu”. En tiedä puutunko kohta jo itse asiaan. Veljeni haluaa pelata ammatikseen jossakin. Ap
Veljesi ei oikeasti halua pelata ammatikseen, jos se tuollaiseen "kaatuu". Ammattiurheilija on itsekäs, lajista riippumatta. On pakko olla, jos menestyä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että kuulostan siltä että painostan veljeäni ja näin, mutta hän on adhd poika joka ei menestynyt koulussa. Lätkä on ainoa tie, miten hän voisi pärjätä elämässä. Tai ainakin rahallisesti. Toinen vaihtoehto on että aloittaa koulun alusta. Jätti kesken nimittäin lätkän takia. Ap
Oletko varma että veljesi pääsee ADHD diagnoosilla ammatti urheilijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että kuulostan siltä että painostan veljeäni ja näin, mutta hän on adhd poika joka ei menestynyt koulussa. Lätkä on ainoa tie, miten hän voisi pärjätä elämässä. Tai ainakin rahallisesti. Toinen vaihtoehto on että aloittaa koulun alusta. Jätti kesken nimittäin lätkän takia. Ap
ADHD diagnoosi ei estä ihmisen opiskelua. Miksi se estäisi ammattiurheilun?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyttöystävän saaminen oli vielä suurempi haave ja pitää tästä ennemmin kiinni, kuin menettää jääkiekon takia.
Tyttöystäviä tulee ja menee. Nuorena ei kannata tyssätä urahaaveita puolison takia. Todnäk suhde ei kestä muutenkaan perheenperustamispisteeseen asti. Naisia ehtii katsella myöhemmin.
Ap, voithan jutella tästä rauhassa veljesi kanssa. Mutta älä painosta liikaa, sillä ahdistus saa ihmisen helposti lamaantumaan.
Muista myös, että "elämässä pärjääminen" tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Mainitsit, että jääkiekkoammattilaisuus olisi veljellesi mahdollisuus pärjätä "ainakin rahallisesti". Entä jos raha ei olekaan hänelle niin kovin tärkeää? Jos oikeasti välität veljestäsi, mieti yhdessä hänen kanssaan, mikä tekee hänet aidosti onnelliseksi ja tyytyväiseksi. Ehkä se on lätkä, ehkä se on raha, ehkä se on rakkaus, ehkä joku muu.
P.S. Jääkiekon pelaaminen ammatikseen vaatii niin paljon uhrauksia, että ura ei ole kestävällä pohjalla, jos se perustuu vain rahaan. Kyllä kaikkein tärkeintä kuitenkin on rakkaus itse lajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD diagnoosi ei estä ihmisen opiskelua. Miksi se estäisi ammattiurheilun?
Sivusta kommentoin, että ei diagnoosi ole este näille kummallekaan. Mutta voisiko kyse olla yksinkertaisesti siitä, että paikkakunnan vaihtaminen jännittää ADHD-nuorta, koska se on hänelle kuitenkin iso haaste. Ehkä piiloutuu tyttöystävän selän taakse, kun ei uskalla myöntää.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi motivoitunut. Ammattiurheilijan ura vaatii monia muitakin uhrauksia
Niin, motia näyttää olevan, mutta luonne on tuollainen vähän arka ja helposti ihmissuhteissa ”tossu”. En tiedä puutunko kohta jo itse asiaan. Veljeni haluaa pelata ammatikseen jossakin. Ap
Voi ei. Mistä sitten tiedät, että veljesi ihan oikeasti haluaa pelata ammatikseen jääkiekkoa? Vai onko se sinun toiveesi, ja veljesi on arkana "tossuna" lähtenyt tätä toivetta myötäilemään?
Arka ihminen, jonka toisella kyljellä määräilee tyttöystävä ja toisella kyljellä isompi sisarus. Eipä siinä jää hänelle paljoakaan henkistä tilaa tavoitella omia unelmiaan - tai edes ottaa selvää siitä, mitä hän oikeasti haluaa tältä elämältä.
Perääntykääpä nyt molemmat ja antakaa kaverille tilaa hengittää!
Ne viisi palstalla vihattua kirjainta...!
Parisuhteen pitäisi olla elämääsi lisäiloa ja onnea tuova asia. Ei elämääsi rajoittava. Jokaisella on oma elämä ja unelmat. Pitää etsiä kumppani joka sopii kuvioon. Niitäkin on! Muistuta tästä veljellesi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas rajottamassa. Enntajua. Minä ja naisystävä asuttiin eri paikkakunnilla opintojen takia. Sitten on noita naisia jotka eivät päästä miestää tekemään mitään ilman itseään.
Mies on ihan vapaa muuttamaan sinne toiselle paikkakunnalle. Naista hän ei siihen voi pakottaa. Jokainen tekee elämässään omat ratkaisunsa, turha vinkua että toinen rajoittaa ellei halua tehdä samoja ratkaisuja oman elämänsä suhteen.
Tyttöystävä ei taida olla missi, kun lätkävaimon rooli ei kiinnosta.
Minkä ikäisiä ovat? Onko tyttöystävällä ehkä opiskelu kesken? Vai jo työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Niin sä tollasta mietit kun oot sitä mielt, että miehillä ei ole omaa tahtoa tai kykyä toimia itsenäisesti vaan tarvitsevat naisen ohjaamaan niiden elämää? 🤔
Jos nainen ei päästä, niin sitten pitää itse miettiä kumman haluaa, naisen vai uran. Pikkuveli päätti haluta naisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en löydä avauksesta kohtaa, joka kertoisi muista naisista kuin pojan tyttöystävästä.
Ja missä isä? Eikö hän tue ja kannusta poikansa uraa? Miksi se on sisaruksen tehtävä?
Jotenkin voisin kuvitella, että veljelläsi on aika monta ihmistä ympärillään, jotka kehottavat tarttumaan annettuihin mahdollisuuksiin: valmentaja, joukkuekaverit, perhe jne.
SIiti hän valitsee jäädä ja sanoo syyksi tyttöystävänsä. Uskooko veli itse omiin mahdollisuuksiin? Onko jääkiekko sittenkään hänelle niin tärkeää?
Ehkä tyttöystävän saaminen oli vielä suurempi haave ja pitää tästä ennemmin kiinni, kuin menettää jääkiekon takia.