Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toi Putouksen orava kuvasi porilaisuutta?

Vierailija
29.11.2014 |

Yhdessä keskustelussa mainittiin, että hahmo oli hauska erityisesti porilaisia tuntevien mielestä. Mä olen asunut kohta vuoden Porissa, enkä tajua. Siis tottakai se puhui murteella ja sen jutut oli semmoisia "pikkukaupungin ihmisen juttuja", mutta en mä niitä mitenkään erityisesti porilaisiin yhdistäisi. On muuallakin vähän juntteja, tyhmiä vitsejä kertovia ay-miehiä. Tosin olen nähnyt vain muutaman klipin koko Putouksesta, että onkohan multa mennyt ohi ne porilaisuuteen liittyvät hauskat jutut? Eihän tällä mulle mitään väliä ole, mutta kiinnostais vaan tietää! :)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:01"]

Olen asunut lapsuuteni 50 km Porista (arvatkaa mihin suuntaan). Kaikesta siitä mitä silloin porilaisissa polkkasimme, on nyt tehty sketsi... kuin naulan kantaa, tuanoi.

[/quote]

Niin tekis mieleni sanoo Merikarvialt, että pohjosee mennää, mut pirulaut sentää ku sä olet Raumalt.

Vierailija
42/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, puhukaa lisää poria :) Saa antaa raumaakin tulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:02"]

Onks turkulaiset eri kansaa?kerran kävin ja toiste en mene,sain todella töykeän,kylmän kohtelun.

[/quote]

Molemmat saattavat vaikuttaa tylyiltä, mutta heidän välillään on iso ero. Turkulaiset ovat snobeja ja porilaiset juntteja (ja ylpeitä siitä!). Porilaiset eivät tiettävästi oikeasti ole vittumaisia, niillä on vain jännä huumorintaju ja tapa puhua. Turkulaiset saattavat ollakin oikeasti vittumaisia. Ainakin kuvittelevat olevansa vähän parempia.

Vierailija
44/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:27"]

Aa, puhukaa lisää poria :) Saa antaa raumaakin tulla!

[/quote]

Tuanoi, ekstiä, yhtäkkii.

Vierailija
45/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl muute tulee kotosa olo nähd pori murret kirjotettun näi ulkoporilaisel. Terkkui vaa sin länsirannikol täält hesast.

Vierailija
46/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nymmuute ensimmäist kertaa kuule et joku iha oikeest haluu kuul pori murret.

Vierailija
47/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:45"]

[/quote]

Mä haluan kuulla ihan kaikkia murreja! Lisää vaan!

Vierailija
48/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:45"]

[/quote]

Mä haluan kuulla ihan kaikkia murreja! Lisää vaan!

[/quote]

http://www.muporiokaunis.fi/sanakirja

Vierailija
49/55 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui ni meil o jännä tapa puhuu? Iha tavalline se kyl o. Mut kaikist muist paikoist tulevat puhuu iha ourosti.

Vierailija
50/55 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl Salme Pasi o porilaine ay-miäs joka solullaa. Kyl mää porilaisen naisen tunnista siit hahmost porilaise miähe.

Vierailija
51/55 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:55"]

Kui ni meil o jännä tapa puhuu? Iha tavalline se kyl o. Mut kaikist muist paikoist tulevat puhuu iha ourosti.

[/quote]

Näino. Mummiälestäni tääl poris puhutaa ihan semmost nuariso yleiskiält. Eikö nuariso joka paikas nykyää puhu tämmöst kiält? Tai ehkä helsinki hianostoihmiset puhhuu vähä enemmä kirjakiält, mut ne onki sit iha ommii persoonias...

Vierailija
52/55 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:49"]

Yhdessä keskustelussa mainittiin, että hahmo oli hauska erityisesti porilaisia tuntevien mielestä. Mä olen asunut kohta vuoden Porissa, enkä tajua. Siis tottakai se puhui murteella ja sen jutut oli semmoisia "pikkukaupungin ihmisen juttuja", mutta en mä niitä mitenkään erityisesti porilaisiin yhdistäisi. On muuallakin vähän juntteja, tyhmiä vitsejä kertovia ay-miehiä. Tosin olen nähnyt vain muutaman klipin koko Putouksesta, että onkohan multa mennyt ohi ne porilaisuuteen liittyvät hauskat jutut? Eihän tällä mulle mitään väliä ole, mutta kiinnostais vaan tietää! :)

[/quote]

Ei Salme Pasi ol mikkää juntti. Se o iha aito normaali porilaine miäs.

Vierailija
53/55 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just täl viikol kuunteli kaupas ko joku porilaine miäs sano toise et "no sillai kai". En tiä tuliko iha airosti vai matkiko pasii, mut kyl se sanonta o nii porilaine, että. Ja se täytyy sannoo sil samal äänepainol ko pasiki.

Vierailija
54/55 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/55 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:55"]

[/quote]

Näino. Mummiälestäni tääl poris puhutaa ihan semmost nuariso yleiskiält. Eikö nuariso joka paikas nykyää puhu tämmöst kiält? Tai ehkä helsinki hianostoihmiset puhhuu vähä enemmä kirjakiält, mut ne onki sit iha ommii persoonias...

[/quote]

Mää sanoi kerra tual idemmäs päi et kyl meil viä lunt o maas ku kevääst puhuttii eikä ne kyl ymmärtäny mua yhtää. Ihme tyyppei ku ei suamee osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän