Sairaanhoitajan uudelleenkoulutus
Onko jollain tietoa voiko sairaanhoitajan tehtävistä uudelleenkouluttautua esim mielenterveyshoitajaksi? Eli esim perioperatiivisesta hoitajasta mielenterveyteen erikoistuneeksi sairaanhoitajaksi? Ja mikä olisi helpoin reitti moiselle?
Kommentit (13)
Toki voi, käy vaan erikoistumisopinnot amk:ssa. Joten ota lähimpään kouluun yhteyttä, sieltä selviää lisää :)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 19:35"]
Onko jollain tietoa voiko sairaanhoitajan tehtävistä uudelleenkouluttautua esim mielenterveyshoitajaksi? Eli esim perioperatiivisesta hoitajasta mielenterveyteen erikoistuneeksi sairaanhoitajaksi? Ja mikä olisi helpoin reitti moiselle?
[/quote]Oletko siis vanhan ajan sairaanhoitaja? Nykyäänhän hoitajat eivät erikoistu kouluttautumalla, vaan tekevät harjoittelunsa missä haluavat, mutta ovat muodollisesti päteviä kaikkeen.
Olen vasta valmistunut, mutta omien fyysisten ongelmien takia (tules-ongelmat) en kykene leikkaussalissa työskentelemään. Pitäs löytää vähän vähemmän fysiikalle käyvä pesti, koska esim vuodeostastotkin on kohdallani poissuljettu. Eikä sairaseläke tai työttömyys innosta :)
Ja meillä kyllä viimeinen vuosi oli puhtaasti erikoistumisopintoja koko vuosi. -Ap
Up, onko jollakin kokemusta tuosta uudelleen suuntaamisesta opintojen kautta?
Ei sinun tarvitse tuota varten kouluun mennä. Olet ihan oikeutettu työskentelemään mt-puolellakin ihan tuolla normaalilla 3,5 vuoden koulutuksella. Eli hakeudu vain töihin mt-puolelle. Eri asia vaatiiko työnantaja tiettyä suuntautumista, mutta luulisi muun sopivuuden merkitsevän enemmän. Työ opettaa
Tuntuu, että kaikkialla vaaditaan mt-pätevyyttä jo valmiiksi. Mitä nyt alan sh-töiden perään soitellut. Siksi mietin pitäisikö ko pätevyys hommata..?
Ap
Joku psykiatrisen hoidon erikoisammattitutkinto on mahdollista käydä ammattikoulussa, jos haluaa päivittääsen puolen tietoja. Itse olen vanhan ajan psykiatriaan erikoistunut sairaanhoitaja enkä kyllä osaisi leikkurissa tehdä mitään.
Itse mietin noita amk:n extra suuntautumisopintoja, 30op taitaa olla yleensä. Olisko niistä kellään kokemusta?
-Ap
Onko työt jo niin loppuneet sairaanhoitajilta että joutuvat kouluttautumaan uusiin ammatteihin?
Ei tässä kyse ole töiden loppumisesta, vaan siitä että voi osaamisellaan kilpailla muiden kanssa avoimista työpaikoista. Kuten kirjoitin, itseltäni on monet paikat poissuljettu oman fysikkani takia. Joten haluaisin pätevöityä hoitamaan ihmisten mieltä ja psyykettä. :) Ei lueta rivien välistä kun ei sinne kirjoiteta. :)
Ap
Up