Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä pääsisi silittelemään hevosia pk-seudulla? :)

Vierailija
29.11.2014 |

Olen pienenä tykännyt käydä katsomassa hevosia läheisellä hevostallilla ja jotenkin tykästyin niiden rauhallisuuteen, tuoksuun ja olemukseen muutenkin. Nyt en ole nähnyt heppoja "luonnossa" pitkään aikaan, lukuun ottamatta poliisihevosia. Haluaisin päästä elämysretkelle, ehkä nähdä muitakin maatilalla eleleviä eläimiä ja tutustua niihin ja ehkä silitellä niitä hevosia. Elämä on niin stressaavaa ja ahdistavaa välillä, että jo ajatus hepan rauhallisesta läsnäolosta saa kyyneleet silmiin.

Onko pk-seudulla jotain paikkoja, missä heppoihin voisi tutustua? Kiitos vastauksista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kysymys:)

Vierailija
2/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tuomarinkylässä on ratsastustalli. En tiedä saako sinne niin vaan mennä silittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudu ilmaiseksi paskanlapioijaksi niin saat varmasti silitellä hevosia monillakin talleilla :)

Vierailija
4/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:16"]

Tarjoudu ilmaiseksi paskanlapioijaksi niin saat varmasti silitellä hevosia monillakin talleilla :)

[/quote]

Hehe :) Niin, nyt tuli mieleen että jotkut tallitytöt silloin aikanaan suhtautui vähän nuivasti meihin jotka siellä kävi heppoja silittelemässä (oli kyllä lupa). Varmaankin juuri siksi, että sillä tavalla vaan käytiin kuorimassa kermat päältä eikä lapioitu kakkaa :D Ehkä joskus voisikin tuollaisiin hommiin lyöttäytyä, kun aika ja jaksaminen riittäisi. Nyt ajattelin vaan tämmöistä yhden kerran heppaterapiaa itselleni toistaiseksi :)

-AP-

Vierailija
5/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin haluaisin tietää. Muutan ensi keväänä helsinkiin ja haluan jatkaa ratsastusharrastustani sielläkin. Ois kurjaa jos mistään ei löytyisi tallia

Vierailija
6/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita johki tallille ja kysy pääseekö tutustuu.

Vierailija
7/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ellei Vihti ole liian kaukana niin on Hennolan kotieläinpiha. Kannattaa googlata ja käydä katsomassa heidän sivuillaan.

Vierailija
8/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkippa islanninhevostalli Kauklahdessa. Siellä pääset katsomaan ja silittämään eikä taatusti tykätä pahaa. Heistä oli juttuakin lehdessä ja Ylellä. Fageräng.

Vierailija
9/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, tuo Hennola ei ole näköjään auki nyt talvella. Ajattelin että jos jo joululomalla pääsis, mutta täytyy silti pitää mielessä eikä varmasti oo liian kaukana, kiitos vinkistä! :)

Islanninhevosetkin kuulostaa ihanalle, tosin en tiedä uskaltaisinko selkään asti. Joskus pienenä olen ponin selässä ollut, siitä ei oikein minkäänlaista muistikuvaa. Ehkä vähän pelkään, että mun toivomus päästä vaan katselemaan ja silittelemään olisi jotenkin hassu tai mulle naurettaisiin :D

Onkohan mulla joku hormonimyrsky vai mikä, kun jo nuo heppojen kuvat saa itkun silmään ja sitten taas naurattaa ajatus, että minä aikuinen nainen jossain kotieläinpihalla tai heppatallilla kyynelehdin hevosten edessä kuin pikkutyttö :)

Vierailija
10/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fallkullan kotieläintilalla Malmilla taitaa olla hevosiakin, avoinna huomenna.

Vierailija
11/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, muistelen kuulleeni Fallkullasta (ihmeen vähän sitä tietää omista kotiseuduistaan... :o) mutta ei ollut mielikuvaa että siellä on hevosiakin.

Vierailija
12/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Fallkullassa joku hevonen. Sitten on Rehndalin kotieläinpiha, jossa on hevosia. Jos pk-seudulta menee kauemmaksi, niin voi tulla ihan "ihmisystävällisiäkin" talleja. Itse olen ratsastanut nuorempana, lopetin joskus päälle kaksikymppisenä säännöllisen käymisen tallilla.

Nyt lasten kanssa olen kyllä aika tarkka, millaiselle tallille vien lapset tutustumaan. En halua nimittäin tallia, jossa huonoa käytöstä ja umpimielisyyttä perustellaan vaikka "hevosten turvallisuudella". Muistan itsekin, että usein tuli teininä sanottua rumasti ihmisille ihan syyttä suotta, tuntui, että niin PITI tehdä. Se oli tallin tapa. Toisaalta siellä tallilla oli myös paljon kiusaamista.

En todellakaan tarkoita sitä, että me menisimme tallille tekemään jotain aivan typerää, mutta en halua sitäkään, että meidät tullaan ajamaan pois jo siinä vaiheessa, kun vain lähestymme. Vaikea sitäpaitsi löytää kiva ratsastuspaikka lapsille, jos ei saa edes vähän tutustua tallin henkeen.

Vierailija
13/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosista en tiedä, mutta lehmiä löytyy paljon pääkaupunkiseudulla. Sen kun taputtelette toisianne. T. mies

Vierailija
14/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin lapsena hoitamassa ravihevosia Vermossa. Ihan vaan mentiin sinne kaverin kanssa ja kysyttiin et voidaanko auttaa. Pestiin, harjattiin, puettiin ja ruokittiin hevosia ennen keskiviikon raveja, oli kivaa!

Vierailija
15/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä lähimmät ratsastuskoulut ja niiden aukioloajat. Sinne vaan sitten ihastelemaan ja kyselemään. Ei meillä ainakaan kukaan katsoisi oudosti tai pahalla silmällä. Uudet potentiaaliset asiakkaat ovat aina tervetulleita tallin ollessa auki! Jotkut tallit järjestävät hoitokurssejakin, jossa ei edes ratsasteta. Tai maastakäsittely kursseja.

Vierailija
16/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmätkin on kivoja, niitä pääsinkin jo viime kesänä taputtelemaan! Oli ihania, muistan vieläkin sen valtavan pään ja kauniit silmät <3

-AP-

Vierailija
17/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilon talli taitaa olla näitä "menkää vittuun siitä" -paikkoja. Ei tulisi mieleenkään viedä lapsia sinne ratsastamaan.

Vierailija
18/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tolkinkylän- ja etelä-vantaan ratsastuskoulua voin suositella tutustumisiin. Kivoja maalaishenkisiä talleja. Tuomarinkylä on aika iso ja sisäänpäin lämmennyt.

Vierailija
19/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomarinkylässä hevosiin ei saa koskea eikä ruokkia esim heinällä (tosin ruokintakielto ymmärrettävää).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi