Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tilata ulkomailta, mutta...

Vierailija
29.11.2014 |

Paypalin top up ominaisuus on muuttunut, enkä osaa enää käyttää sitä. Kuinka siirrän paypal tililleni nykyään rahaa? Yritin googlettaa, mutta vanhat ohjeet eivät enää päde. Osaisiko joku vääntää rautalangasta? Entä miten top up instant toimii? Kiitos, jos joku viitsii vastata!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisiko asiallisia vastauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ikävä kyllä auttaa:( olen kyllä tilannut ulkomailta lukuisia kertoja ja aijon tilata jatkossa vielä enemmän (ja vähentää ottelua kotimaassa), mutta maksanut kortilla :/

Vierailija
5/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä ollut jo ketju? Milloin tuo muutos oikein on tapahtunut, itse vasta laitoin vanhalla mallilla rahaa tilisiirtona. Mutta suosittelen sulle tutustumista elisa lompakkoon ja sen nettimaksukorttiin.

Vierailija
6/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kokeilemassa ja siirtämässä rahaa Top Up Instant-toiminnolla. Tarkoittaa sitä että rahat siirtyy välittömästi PayPaliin tililtäni, näin ainakin jos oma tili OP:ssa, jostain luin että Nordealla voi silti kestää pari päivää. Välittömästi näkyivät kyllä siirtyvänkin, minulla siis OP. Tililtä ei lähtenyt Instant-toiminnolla mitään ylimääräistä, en tiedä veloittaako sitten PayPal jossain vaiheessa tuosta toiminnosta jotain extraa. Instantissa seuraat vain ohjeita, valitsen pankin ja loggaudut sisään omaan nettipankkiisi normaalisti tunnuksilla. Sen jälkeen ei tarvinnutkaan kuin valita summa jonka siirtää ja vahvistaa se.

Vierailija
7/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Paypal toimii ainakin siten, että se on kytketty mun pankkitiliin/korttiin ja maksu menee suoraa sieltä ilman top uppia.

Vierailija
8/13 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:35"]

Eikö tästä ollut jo ketju? Milloin tuo muutos oikein on tapahtunut, itse vasta laitoin vanhalla mallilla rahaa tilisiirtona. Mutta suosittelen sulle tutustumista elisa lompakkoon ja sen nettimaksukorttiin.

[/quote]

Tästä on vissiin ollut vasta ketju, mutta minulla jäi vielä vähän epäselväksi miten siirto tapahtuu. Tuo on vissiin ihan uusi uudistus, kun siitä ei ole montaa viikkoa kun siirsin vanhan mallin mukaan onnistuneesti rahaa tilille. :/ Elisa lompakko ei ole minulle tuttu, mutta jos tämä paypal alkaa takkuilemaan, niin täytyy varmaan opetella se. -ap

Vierailija
9/13 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:41"]

Kävin juuri kokeilemassa ja siirtämässä rahaa Top Up Instant-toiminnolla. Tarkoittaa sitä että rahat siirtyy välittömästi PayPaliin tililtäni, näin ainakin jos oma tili OP:ssa, jostain luin että Nordealla voi silti kestää pari päivää. Välittömästi näkyivät kyllä siirtyvänkin, minulla siis OP. Tililtä ei lähtenyt Instant-toiminnolla mitään ylimääräistä, en tiedä veloittaako sitten PayPal jossain vaiheessa tuosta toiminnosta jotain extraa. Instantissa seuraat vain ohjeita, valitsen pankin ja loggaudut sisään omaan nettipankkiisi normaalisti tunnuksilla. Sen jälkeen ei tarvinnutkaan kuin valita summa jonka siirtää ja vahvistaa se.

[/quote]

Kiitos neuvoista. En ole tuota instantia uskaltanut käyttää, juurikin siinä pelossa jos se maksaisikin jotain ylimääräistä. Mutta kuulostaa kyllä helppokäyttöiseltä! Luulen että uskallan käyttää tätä, jos en onnistu tuon normaalin top up toiminnon kanssa. -ap

Vierailija
10/13 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:43"]

Mulla Paypal toimii ainakin siten, että se on kytketty mun pankkitiliin/korttiin ja maksu menee suoraa sieltä ilman top uppia.

[/quote]

Tiedän että tämäkin on mahdollista, mutta en uskalla liittää omaa korttiani paypaliin. Vaikka onhan tää ihan hitsin ärsyttävää siirrellä niitä rahoja sinne paypalin tilille. -ap

Vierailija
11/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan pysyä lidlissä, jos et tuon vertaa osaa.

Vierailija
12/13 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtänyt onnistuneesti rahaa perus top up:illa ja instantilla!

Instant ei maksanut ylimääräistä. https://www.paypal-topup.fi/ -osoite hieman hämää. Tuonne siis kirjauduttiin ja otetaan ylös tiedot jotka syötetään omassa pankkiohjelmassa. Itsellä nordea ja raha näkyi paypal tilillä muutamassa tunnissa.

Perus top up:illa meni pari päivää rahojen siirtoon. Löysin murobbs keskustelun (http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/390465-paypal-30.html) jossa oli enempi tietoa tästä uudistuksesta.

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:11"]

"tuo tilinumero, jolle siirretään on vain ja ainoastaan sinun PP-tiliisi liitetty (eli se ei siis ole sama kaikille)."

"Ainakaan OP:n tililtä ei voi siirtää rahaa ilman joko viitettä tai viestiä saajalle. Lisäksi SEPA-siirtoon tarvitaan vastaanottajan osoite, joka tässä tapauksessa lienee:

PayPal Europe
5th Floor
22-24 Boulevard Royal
L-2449, Luxembourg

(https://www.paypal.com/fi/cgi-bin/we...ons_eu-outside)

Viestikenttään voi varmaan laittaa vaikka jonkun haikun."

"Niin viesti- tai viitekenttään on laitettava jotain, koska se on jostain syystä vaatimus. vaikka rahat siirtyvät vain ja ainoastaan tilinumeron perusteella SEPA-maksuissa. Mutta pointti oli, että Transfer ID-tunnistetta ei enää tarvita.

Itse en tällä, hitaammalla, tavalla ole siirtänyt muutoksen jälkeen rahaa PP-tilileni, mutta oma pankkini Danske ei vaadi SEPA-maksuihin mitään osoitteita, kuten osa muista pankeista näyttää vaativan."

[/quote]

Eli kopioin paypalista tilinumeron, ja kirjoitin viestikenttään oman nimeni. Tuli tällä tekniikalla perille! Toivottavasti tämä auttaa jotain muutakin asian kanssa painiskelevaa! -ap

Vierailija
13/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on muuttunut, tuollaisia ilmoituksia:

Our bank account information has changed. Before you can top up your PayPal account,you'll need to provide your bank with PayPal's new transfer recipient information.

You have requested an outdated version of PayPal. This error often results from the use of bookmarks.

??

Toimi hyvin tuo top up pari viikkoo sitten, rahanlisäys ei enää onnistu,

mul on tuolla saldoo, maksoin parit ostokset tänää, eli tili voimassa, näyttää ok.

??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi