Tuntemukset kierukan asennuksen jälkeen
Kipuja ei ole ollut, mutta toisinaan tuntuu hyyyvin lievää menkkamaista "polttelua" alaselällä. Tiedän, että tämä on normaalia, mutta kyselisinkin että kauanko muilla on näitä oloja tuntunut? Itse asennus ei sattunut yhtään ja tosiaan varsinaisia kipuja ei ole ollut yhtään.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:12"]Hormonikierukka. Minulla ei ole kovia vuotoja, pientä tiputtelua ollut mutta riittää vain pikkuhousunsuoja kun vuoto on tosiaan enemmän sellaista tihkumista välillä.
Jos vuoto on alkuun (ekan viikon) näin pientä, uskaltaako luottaa ettei yhtäkkiä ala jokin monsuunivuoto? Ap
[/quote]
Tämä kiinnostaisi minuakin. Torstaina asennettu ja ei mitään vuotoja saati kipuja ole ollut!
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:12"]Hormonikierukka. Minulla ei ole kovia vuotoja, pientä tiputtelua ollut mutta riittää vain pikkuhousunsuoja kun vuoto on tosiaan enemmän sellaista tihkumista välillä.
Jos vuoto on alkuun (ekan viikon) näin pientä, uskaltaako luottaa ettei yhtäkkiä ala jokin monsuunivuoto? Ap
[/quote]
Minulle laitettiin hormonikierukka kaksi viikkoa sitten. Kuukautiset olivat juuri alkamassa, mutta olivat todella niukat ja pärjäsin hyvin pikkuhousunsuojalla. Niukkaa vuotoa oli vajaa viikko, nyt on vuotanut reilun viikon runsaasti, eikä vuoto näytä vähenevän. Eli ainakin minulla alkoi hyvin niukan vuodon jälkeen monsuunivuoto ihan yllättäen. Kipuja ei varsinaisesti ole.
Onko itselläsi hormoni vai kuparikierukka? Mulle laitettiin hormonikierukka elokuussa ja oli muutamia päiviä jatkuvaa 'nippailua' alavatsan kohdalla ja juurikin alaselässä.mutta pahinta ei ollut nuo kivut vaan jatkuva vuoto minkä se aiheutti.kesti varmaan reilut 3 viikkoa, täyty ihan sidettä käyttää kun verta kuitenkin tuli sen verta paljon .
No sitten oli viikon tauko jollei vuotanu ja taas alkoi vuoto ja kivut lisänä.kävin tarkistuttamassa kierukan lääkärillä ja harkitsin jo sen poistamista.lääkäri kuitenkin tuumas et kiurukka oli hyvin paikoillaan ja kuuluin siihen ryhmään jonka keho saattaa ensimmäiset 3kk reagoida noin.käski tietysti palata jos vuodot ja kivut pahenee.
Onneksi jaksoin sinnitellä,koska nyt on ruvennut helpottamaan,ei juurikaan ylimäärästä vuotoa ja kipua.menkatkin oli ja kesti vajaat 4päivää ja pärjäs pelkillä pikkuhousun suojilla,ennen jouduin käyttämään jatkuvasti menkkojen aikana yösiteitä.
Hormonikierukka. Minulla ei ole kovia vuotoja, pientä tiputtelua ollut mutta riittää vain pikkuhousunsuoja kun vuoto on tosiaan enemmän sellaista tihkumista välillä.