Miten tehdä itsestä kaunis/seksikäs?
Tässä tämän päivän kysymys.
Muistatko kun kirjoitin eilen tänne palstalle? Olin siis se 21-vuotias nainen, jotka itki kauneutensa katoamista ja oli kärsinyt rankoista kotioloista, rajusta kiusaamisesta, on nyt aika yksinäinen, henkisesti/fyysisesti sairas. Eikä saa esim. kunnolla nukuttua, muutaman tunnin yössä vain. Ja joka halusi työntää puukon kiusaajansa kaulavaltimosta läpi ja juosta sen jälkeen karkuun.
Miten saisin kauneuteni takaisin, mikä minulla oli vielä ylä-aste ikäsenä?
Kun nyt olen pitkä jotain 160-163cm, painan ehkä 60-64kg. Noin suurinpiirtein.
Minulla on todella ohuet, maantienväriset hiukset, latvat kuivat ja huonot, kärsin kaljuuntumisesta ja päänahkaongelmista.
Pääni on ihmeellisen pallon muotoinen. Pulla posket. Yläluomet roikkuvat, tummansiniset silmänaluset, silmäpussit tässä iässä jo kuin Vesa Keskisellä...
Kasvot punoittaa ja on paljon finnejä.
Vartaloltani olen sellainen laihaläski. Olen siis aika pieni kokoinen mutta esim. tossa vatsassa on selvää läski löllöä! ja persekään ei ole enää niin hyvännäköinen kun ylä-aste ikäisenä, sekin vähän roikkuu, reisissä vähän löllöä... Yms.
Jalat tosi rumat. Niissä on syyliä. Kovettumia. Varpaan kynnet kellastuneet, tummuneet, lohkeilleet... Iho kuivaa kantapäistä.
Eli, vinkkejä kehiin! :)
Kommentit (14)
Kampaajalla käynti ja jokin sinulle sopiva väri piristää yleisilmettä varmasti. Hiukan hymyä ryhti suoraksi niin kaikki näyttää paremmalle.
Ihan ensin hoidata syylät pois. Käy kasvo- ja jalkahoidossa, sekä kampaajalla. Värjäytä ja muotoiluta kulmat.
Opettele rakastamaan itseäsi ja kohtelemaan hellästi. Kaikki muu hoituu siinä samalla. Sulla on kokonainen elämä vielä aikaa.
Kauneus kadonnut jo 21-vuotiaana?
:D
Teeppä ensimmäiseks jalkahoito. Piristystä päivään.
Tärkeimpänä sun pitää saada psyykkeesi jotenkin kuntoon. Itse varmaan tiedät, että haluatko keskusteluapua tai riittääkö uusi harrastus tms. Kun mieli on kunnossa, saat nukuttua. Ja hyvin nukutut yöt näkyvät ihossa, silmänalusissa, ehkä jopa hiuksissakin ajan myötä. Elämäntapamuutos näkyy varmasti kropassakin ilman että ryhtyy fitness-pimuksi.
Ensiapuna kannattaa hoitaa syylät pois, käydä vaikka jalkahoitajalla ja kampaajalla. Piristää jo jonkin verran!
Yritä saada itsesi henkisesti parempaan kuntoon. Uskon että kun olet onnellinen niin se näkyy ulospäinkin ja jaksaa pitää huolta ulkonäöstäänkin mutta ulkonäkö ei pyöri elämän keskipisteenä.
Paljon saa aikaan tekemättä ulkonäölle oikeastaan mitään: tarvitsee vain olla iloinen. Kun on iloinen, kasvot näyttävät kauniimmilta ihan itsestään. Oikeilla vaatevalinnoilla tekee myös paljon. Jossakin tutkimuksessa (tyyliin Iltalehden raportoima tosin :) oli, että miehet pitivät seksikkäämpinä kirkkaanpunaiseen pukeutuneita naisia, verrattuna muihin väreihin pukeutuneita. Ei ehkä kannata laittaa kokopunaista mekkoa jos on sellaisessa epävarma olo, mutta vaikka joku punainen asuste, esim. huivi kasvojen lähelle.
Kai se on aloittajallekin päivän selvää että se läski ja pullaposket lähtee liikkumalla ja peppu pyöreytyy salilla ja sitä rataa. Pitäisi vaan alkaa välittää itsestään ja kropastaan sen verran että jaksaisi nähdä sen vaivan.
Nimenomaan, alat rakentamaan itseäsi kuntoon pala palalta ja mikäli haluat olla seksikäs, niin kysy neuvoja ennemmin tyylitietoiselta mieheltä kuin naiselta. Voin myös vakuuttaa, että muutos elämäntavoissa muuttaa sua todella nopeasti, mutta et saa pelätä vuodattaa hikeä kuntosalilla, joka alkuun voi tuntua jopa vastenmieliseltä, kunnes muutamien viikkojen jälkeen kroppa alkaa tottua ja fiilis muuttuu hyväksi. Myös ruokavalion muuttaminen liiallisista sokereista ja rasvoista vihannes sekä proteiinipitoiseen ruokaan auttaa, mutta muista juoda vettä, koska se on kroppasi jaksamisen ja virkeyden kannalta tärkein "katalyytti".
Olen laitellut tänne kuvaa pepustani ja samassa yhteydessä kysellyt porukoiden arvausta ikäni suhteen. Suurin osa arvasi iäksi 25-45 vuotta, vaikka oikeasti olen liki 51. Ja, jos sä olet vasta 20, niin älä heitä pyyhettä kehään äläkä turhaan masennu. Multa kesti oikeastaan vaan puoli vuotta muuttaa nörtin kroppa urheilijan kropaksi, mutta treenasin jo silloin 8 tuntia viikossa ja nykyään 8-12.
Tulet siis saavuttamaan sen mitä haluat, mutta et ilman työtä, ei viikon tai kahden aikajänteellä. Ensi kesäksi olisi jo hyvinkin kivan näköinen kissa tehtävissä, mutta sun pitää itse olla valmis muuttumaan ja tehdä päätös millainen ylipäätään haluat olla? Ite valitsisin seksikkään, kun noita bling bling-sairaita planeetta on täysi ja niiden kanssa kukaan täysjärkinen mies halua olla. Ja sitten, jos haluat olla seksikäs, niin älä vedä överiksi, älä menetä mainettasi vaan löydä luonnollinen seksikkyytesi, joka voi olla juuri se, jonka kuvittelet olevan se, joka rumentaa sua. Ite esimerkiksi tykkään vaimoni seksikkäistä hönäreistä, joiden oikomista oli hänen nuoruudessaan suunniteltu, mutta onneksi äitipuolen laiskuuden takia jätetty tekemättä. Joka kerta, kun katson niitä, en voi olla ajattelematta miten sokeita ihmiset välillä ovat. Se mikä tekee meistä persoonallisia, niin se yritetään tuhota, vaikka se juuri vetää erilaisia ihmisiä puoleensa ja sytyttää suhteen liekkiin.
Pistäkää vaan lisää vastauksia...
Joitain näitä asioita teen jo, mutta oon silti edelleen mielestäni ruma ja väsynyt elämään.....
t. ap
up