Join puoli pulloa punkkua ja nyt vituttaa
Saan ihan vaan itseäni syyttää, että päädyin punkkupäissäni vauvapalstalle näin "provoilemaan" .
En vaan kestä tätä arkea enää. Kaikki menee päin seinää ja epäonnistun aina. Jos ois pokkaa ajaisin n y t Vuokseen.
Äsken yritin itkeä vessanlattialla ja pyykkikone alkoi syöksemään miun päälle vettä. Että story of my life.
Mutta ihan vakavasti puhuen.
Miten saatte itsenne rauhoittumaan arjen vastoinkäymisten edessä?
En itse keksi tähän hätään nyt muuta kuin pahan viinin ja vertaistuen. Himppusen itsesääliä ja 5% huumoria ulosantiin. Oikeesti kyllä nyt vituttaa niiiiin etten ihmettele miks jotkut oikein etsii riitaa nakkikiskan jonossa viikonloppuöisin. Johonkin tälläinen turhautuminen pitäisi oppia purkamaan.
Olenko ainut?
T: N30 + katto ja perse vuotaa
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä
T. Mauno Koivisto
Puoli pulloa nyt ei kuulosta kovin paljolta vielä. Se määräkö vituttaa vai?
Viiniä lasi tietysti pehmentää tunnelmaa, mutta pidemmän päälle on tosi paha. Jos sitä jatkat, valitset alamäen.
Itsellä välillä samaa riskiä. Yritän ottaa päivä kerrallaan. Kiitän itseäni joka päivä siitä, että olen ollut ottamatta alkoholia. Tiedän, että se oikeasti vaikuttaa hyvinvointiini paljon paremmin.
Kun mulla on raskasta, käyn vaikka sohvalle pitkäkseen ja otan viltin. Laitan laitteet pois päältä ja hengitän syvään. Keskityn juuri tähän hetkeen ja tuntemaan, että juuri nyt minulla on hyvä olo. En pakota itseäni tekemään mitään, vaan olen vaan ja nautin omasta hetkestäni.
Mikä ahdistaa? Määrittele se ja ala hankkiutua eroon siitä.
Laskuhumala, äkkiä lisää punkkua!!
Vierailija kirjoitti:
Puoli pulloa nyt ei kuulosta kovin paljolta vielä. Se määräkö vituttaa vai?
Määrän vähyys!
Kokeile turkkilaista öljypainia, se voisi helpottaa oloa.
Puoli pulloa saa sut tuohon jamaan?
Kaadapa lasiin lisää ja ala kertomaan murheistasi. Saat trollivastauksia ja ehkä jonkun aidonkin sekaan jos tätäkin ei suljeta sattumanvaraisesti kesken kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiniä lasi tietysti pehmentää tunnelmaa, mutta pidemmän päälle on tosi paha. Jos sitä jatkat, valitset alamäen.
Itsellä välillä samaa riskiä. Yritän ottaa päivä kerrallaan. Kiitän itseäni joka päivä siitä, että olen ollut ottamatta alkoholia. Tiedän, että se oikeasti vaikuttaa hyvinvointiini paljon paremmin.
Kun mulla on raskasta, käyn vaikka sohvalle pitkäkseen ja otan viltin. Laitan laitteet pois päältä ja hengitän syvään. Keskityn juuri tähän hetkeen ja tuntemaan, että juuri nyt minulla on hyvä olo. En pakota itseäni tekemään mitään, vaan olen vaan ja nautin omasta hetkestäni.
No jaa siitä alamäestä. Olen 48 v ja aolen käyttänyt aikuisikäni viiniä vitutuslääkkeenä. Mitään ongelmia siitä ei ole koskaan tullut.
No onko se veetutus mennyt juomalla ohi?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä toteaa että en oo maljaa nostanut huulille vuosiin. Semmonen arkinen peruskähnäys on helppo kestää tuolla "mmeditoinnilla" ja olen itsekin havainnut, että se on paras vaihtoehto rauhoittumiseen tilanteessa, jossa ei vaan voi tehdä asioille mitään.
Mutta tänään on yhtäkkiä koko elämä kaatunut niskaan, talous, työ, terveys, ihmissuhteet, kaikki. Nyt on kriisi. Ja kohta kaatuu varmaan talokin. En tiedä yhtään miten saisin itseni rauhoittumaan. Kuvittelin et jos vaikka ostais punkkua, jois ja sammuis niin olo ois edes hetken hyvä.
Mutta nyt puolen pullon jälkeen jo kaduttaa. Eihän tästä ole mitään hyötyä. Korvia vaan kuumottaa ja äklöttää.
Mut ehkä seuraavaks koitan tupakkia. Eikös nikotiini kehitä ongelmanratkaisukykyä ja rauhota hermoja?
Mutta itsenäisen (lue yksinäisen) ihmisen näkökulmasta: onneksi on edes vauvapalsta.
” Äsken yritin itkeä vessanlattialla ja pyykkikone alkoi syöksemään miun päälle vettä. Että story of my life.”
Tälle nauroin ääneen. Mihin se sun poistoletku on kytketty, kun koneen vedet valuu sinun päälle?
Joka tapauksessa, olit porvoolainen tai et, niin kirjailijaksi voisit ryhtyä. Todella hyvä aloitus kaikkiaan. Ala edes kirjoittamaan sellaista supisuomalaiseen itsesääliin ja melankoliseen tragikomediaan perustuvaa blogia omasta elämästäsi. Ja laita linkki tänne, niin osaamme löytää hienot kirjoituksesi! Olen tosissani, itse lukisin.
Hetkonen. Onko tän punkkuketjun ainoot neuvot nyt ihmisparalle vaan "lisää punkkua"?
Ei ei ei. Tai tietty jos se punkku nyt maistuu niin eikai siinä mitään.
Mutta kannattaa ongelmien kasautuessa hetki rauhoittua ja vaikka listata ongelmat esiintymisjärjestyksessä.
Sitten raakata sieltä ne, joille voi tehdä jotakin omalla toiminnallaan ja hetkeksi yrittää unohtaa ne vastoinkäymiset, joihin ei voi vaikuttaa. Niitä ehtii murehtia myöhemminkin.
Sitten listalta poimitaan ne asiat/ongelmat, joiden ratkaiseminen on käytännössä helpointa toteuttaa.
Kun monet pienemmät kiusat saa alta pois, on ehkä helpompi hahmottaa elämän isot ongelmat ja alkaa pohtimaan realistisia ratkaisuja niihin.
Alkoholi ei ehkä ole pidemmän päälle rakentavin ratkaisu.
Mutta tietty välillä ihan onnenomiaan. Alkoholilla vaan on taipumus buustata jo olemssa olevaa mielentilaa. Jos olet surullinen ja otat - tulet entistä surullisemmaksi. Jos olet hilpeä tulet riehakkaaksi. Jos vituttaa niin lietsot viinaksilla itsesi vielä vihaisemmaksi ja nolaat itsesi vauvapalsatalla. Näin siis omien kokemusteni mukaan.
Koita kestää. Tee listoja.
Joko ihanan halpa pää tai provo. Mä olen juonut puokkiin pullon punkkua mitä lie kertoja. En ole laskenut. Itsestäni tiedän ettei sellainen vaikuta. Vähintään pullo pitää juoda että on lievästi päihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Joko ihanan halpa pää tai provo. Mä olen juonut puokkiin pullon punkkua mitä lie kertoja. En ole laskenut. Itsestäni tiedän ettei sellainen vaikuta. Vähintään pullo pitää juoda että on lievästi päihtynyt.
Nojaa rölli tai ei, kyllä itse meen ainakin känniin jo yhdestä keskioluesta. Tai no hiprakkaan. Ja tunnistan tuon kaorvakuumotuksenkin.
Vierailija kirjoitti:
” Äsken yritin itkeä vessanlattialla ja pyykkikone alkoi syöksemään miun päälle vettä. Että story of my life.”
Tälle nauroin ääneen. Mihin se sun poistoletku on kytketty, kun koneen vedet valuu sinun päälle?
Joka tapauksessa, olit porvoolainen tai et, niin kirjailijaksi voisit ryhtyä. Todella hyvä aloitus kaikkiaan. Ala edes kirjoittamaan sellaista supisuomalaiseen itsesääliin ja melankoliseen tragikomediaan perustuvaa blogia omasta elämästäsi. Ja laita linkki tänne, niin osaamme löytää hienot kirjoituksesi! Olen tosissani, itse lukisin.
Nyt on oikeaa asennetta. Kerrankin kannustetaan. Juoppohullun päiväkirjat olivat aika suosittuja. Ensimmäiset kaksi osaa olivat hauskojakin. Pitää olla jotain kirjoitustaitoa kun oikein paha parin-kolmen yön valmomiskrapula kuulostaa hauskalta.
Toisaalta train spotting on pelkkää narkkausta. Suomessa joka ikinen vuosi heinäkuun lopussa a klinikoilla on ruuhka. Liikaa keittoa vetäneet tarvii pilleri apua että saa putken (koukun) poikki.
Ketutukseen auttaa vain tiukka viina.
Kyllä se siitä