Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia SETRALIN orion masennuslääkkeestä

Vierailija
29.11.2014 |

Millainen lääke? Auttoiko ja miten pian? Paheniko oireet aluksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sertralin.

Vierailija
2/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin viikkoon ei tuntunut mitään, sitten lohduttomuus hävisi olosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraniko toimintakyky? Jaksoiko paremmin tarttua kotitöihin, lähteä ulos ja muutenkin ns virkistyikö? Ap

Vierailija
4/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 viikkoa kesti, että vaikutus alkoi. Sen jälkeen tuli mulle ainakin seesteinen olo, ja ahdistukset helpotti. Nyt takana 5kk kyseistä lääkettä ja olo on hyvä. Olen energinen, en juurikaan murehdi asioita, jaksan touhuta lasten kanssa, tehdä kotitöitä ja töissäkin olen. Toki mä en niitä masennuksen takia syö vaan mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. On ollut apua, vaikka aluksi koin järkyttksenä sen että joudun syömään mielialalääkkeitä ja kerran jopa annosta nostettiin, mut nyt voin todeta, että apuun tuli! Toki samalla käyn myös psykologille juttelemassa, josta on oikeastaan enemmän apua kuin lääkkeistä.

Vierailija
5/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, jos jollakin vielä kokemusta.ap

Vierailija
6/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt kyseistä lääkettä nyt noin 9kk. Sain lääkkeet masennukseen ja paniikkhäiriöön.

Tämä on ainoa lääke joka on auttanut minua! Paniikkikohtaukset ja masennusoireet hävisivät kokonaan parissa kuukaudessa. Lääkkeestä ei tullut minulle myöskään sivuvaikutuksia.

Olen ollut todella tyytyväinen ja muutaman kuukauden päästä kokeillaan astettaista lopettamista pikkuhiljaa. :)

Lääkkeen ansiosta olen taas oma iloiken itseni! :)

Vierailija
7/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en onneksi tarvitse mielialalääkkeitä, mutta on hienoa lukea positiivisia kokemuksia niiltä, jotka joutuvat lääkkeitä käyttämään.

Useinhan sopivan lääkkeen löytäminen on kai kiven takana.

Tsemppiä ap:lle ja kaikille asian kanssa painiskeleville! :)

Vierailija
8/11 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö te harrastamaan liikuntaa tämän lääkkeen aikana?

Vierailija
9/11 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö te harrastamaan liikuntaa tämän lääkkeen aikana?

? Mitä ihmettä tällä tarkoitat? Tietenkin pystyn harrastamaan liikuntaa.

Vierailija
10/11 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sopinut ollenkaan. Rytmihäiriöt sai aikaan.

Vierailija
11/11 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko kuuluvasi siihen ryhmään, joka paranisi lumelääkkeellä vai siihen, joka tarvitsee lääkettä? Tämän nuoriin liittyvän tutkimushöpöhöpön mukaan http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=nak08233 sertraliinin teho on noin 11% parempi kuin lumelääkkeen, eli jos hoitaa 7 potilasta, saavuttaa yhden paranemisen enemmän kuin sokeripalalla.

Tarkemmin asiaa on analysoinut Cochrane http://www.cochraneprimarycare.org/pearls/sertraline-effective-acute-ma… joka toteaa, että lääkkeeseen liitetyt tutkimukset ovat ala-arvoista kuraa, mutta niiden perusteella lääke voi olla parempi kuin lume.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan