Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti jaksa palata lähityöhön

Vierailija
05.10.2021 |

Ilmoitettiin juuri että työpaikalla loppuu etätyöt 17.10. Sitten jatketaan ns. hybridimallilla eli 2pv saa viikossa olla etänä. No, onhan se tyhjää parempi mutta tuntuu ahdistavalta palata toimistolle. Aloitin keväällä nämä työt ja olen koko ajan ollut etänä. Työmatkaa yhteen suuntaan 40km omalla autolla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja maksa mulle toimistossa olosta vaan työn teosta. Enkä valita koska saan itse vapaasti valita työnteon tavan 😄

Valitsin aikoinani alan ja työn sellaiseksi ettei tarvi vaikka niitä mummoja paikan päällä käydä kääntämässä eli hoitsujen on turha kadehtia muiden päätöksiä; samat avaimet teilläkin on ollut kädessä nuorina.

Mutta toimistotyöhön en enää ikinä palaa. Vaihdan maisemaa jos jostain kumman syystä nyt työnantaja yhtäkkiä alkaisi vaatimaan (mitä ei ala koska lähiesimieskin on fyysisesti ihan eri maassa kuin minä).

Vierailija
22/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narisijat täällä haluaa siis mielummin työttömäksi kuin ajaa toimistolle, jonne enne koronaa menivät kiltisti? Hävetkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Itse olen ollut tämän koko koronapaskan lähitöissä ihmisiä kääntelemässä hoitajana. En jaksa yhtään tuollaista ulinaa. 

Töihin vaan konttorille. Siitä sinulle palkka maksetaan, ei valittamisesta.

No meitä muita taas ei kiinnosta sun valitus, itsehän olet sinäkin ammattisi valinnut? Jos et halua käännellä ihmisiä, tee jotin muuta.

Ps. Ainakin minulle maksetaan työn tekemisestä, ei konttorille menemisestä. Teen paremmin töitä kotona kuin toimistolla ekstroverttien kälätystä koko päivän kuunnellessa.

Vierailija
24/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ja teidän etätyönne. Teille maksetaan hyvää palkkaa, joten sen verran pitää sen eteen jaksaa että menee sinne konttorille. Olette päässeet helpolla tämän korona-ajan. Nyt on teidän vuoronne vähän skarpata. 

t. sairaanhoitaja, joka jää kohta vuoden virkavapaalle :D

saan 2500e bruttona. Se etätöistä nuriseva.

Saan 1900 ja risat, se joka ramppaa joka hemmetin arkipäivä töihin 40 km siivu.

40km ei ole juuri mitään työmatkana

Vierailija
25/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ja teidän etätyönne. Teille maksetaan hyvää palkkaa, joten sen verran pitää sen eteen jaksaa että menee sinne konttorille. Olette päässeet helpolla tämän korona-ajan. Nyt on teidän vuoronne vähän skarpata. 

1. Palkkani ei ole erityisen hyvä.

2. Minulle ei makseta toimistoon menemisestä, vaan työni tekemisestä.

3. Korona-aika ei ole ollut mitenkään helppoa. Tiimissämme oli 15, nyt jäljellä on 5. Teen kirjaimellisesti kolmen ihmisen työt ja ainut syy miksi pystyn siihen on kotitoimisto vailla jatkuvaa puhetulvaa ja keskeytyksiä.

4. Skarppaan jo, 40 tuntia viikossa.

5. Minua ei liikuta jos sairaanhoitajana sinulla on ollut kamalaa. Olet itse valinnut työsi eikä se vaikuta minun työolosuhteisiini mitenkään.

Vierailija
26/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Itse olen ollut tämän koko koronapaskan lähitöissä ihmisiä kääntelemässä hoitajana. En jaksa yhtään tuollaista ulinaa. 

Töihin vaan konttorille. Siitä sinulle palkka maksetaan, ei valittamisesta.

Sama täällä ja mullakin on koko ajan ollut 40 km siivu, mutta itsehän me kotipaikkamme valitaan ! Ihmeen ulinaa näiltä jotka on saanut etätyö aikana siipeillä kotona huolettomina. Prkl töihin siitä !

Teen jo töitä, yleensä 50+ tuntia viikossa. Mistä ihmeestä tulee tämä ulina, että etätöissä ei tehdä mitään? Mulla on deadline joka keskiviikko. Luuletko todella, että olisin voinut "siipeillä" yli 1,5 vuotta, palkka edelleen juoksisi ja kukaan ei olisi huomannut mitään?

Tällaisia kommentteja kirjoittavien täytyy olla niitä, joille toimistolla istuminen on tärkeintä. Ihan sama, että siellä voi myös kuluttaa puolet päivästä tupakalla, kahvilla ja lounaalla? Pääasia että näyttää hyvältä?

Vierailija
27/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kanssa jo niin kyrsii nää etätyöntekijät. Menkää nyt sinne töihin vaan. Niin meistä moni muukin on käynyt siellä koko ajan tän koronan aikana. Ollaan jopa oltu tekemisissä eritteiden kanssa. Tai ihan jouduttu bussilla kulkemaan sen tunti suuntaansa. Voi kamala.

Mua kyrsii taas sun kaltaiset valittajat jotka itkevät siitä että valitsivat työn jossa käsitellään eritteitä. Ihan tietoisesti kuule olen valinnut siistin sisätyön jota tehdään tietokoneella ilman kontaktia ihmisiin. Olet ihan vapaa etsimään samanlaisen työn niim ei tarvi enää bussissa istua.

Vierailija
28/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saan 2500e bruttona. Se etätöistä nuriseva.

Saan 1900 ja risat, se joka ramppaa joka hemmetin arkipäivä töihin 40 km siivu.

40km ei ole juuri mitään työmatkana

On se verrattuna siihen että mun työmatka on 2 metriä.

Vierailija
29/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on keneltäkään pois, että joku muu saisi tehdä etätyötä, jos työ oikeasti on sellaista, että sen voi tehdä etänä? Kaikki työ ei ole, siitä ei päästä mihinkään, mutta moni työ ON ja siitä huolimatta työnantajat pakottaa toimistolle. Kuka tässä voittaa? Miksi tästä ei muka saisi valittaa tai kritisoida? Ei se liene sairaanhoitajilta tai muilta mitenkään pois. Tai no, toki voi olla pois esim. lounasravintoloiden työntekijöiltä ja muilta, joiden työ hyötyy siitä, että muut käyvät kodin ulkopuolella töissä, mutta esim. sairaanhoitajia tämän ei pitäisi koskettaa MITENKÄÄN. Täällä ketjussa on tosi vahvasti se asenne, että kun me ei voida, niin ette tekään voi. Mikä hyöty tästä on?

Tiedän, että sairaanhoitajan työ voi olla erittäin raskasta ja kyllä, mielestäni se on väärin. Resurssoinnin, työolojen, johtamisen ja palkan pitäisi olla kunnossa. Mutta NEWSFLASH: ei ne ole kunnossa kaikilla muillakaan. Lisäksi ihmisiä on erilaisia. Uskon, että sairaanhoitajan työhön hakeutuu ihmisiä, jotka lähtökohtaisesti pitävät ihmisten seurasta. Mutta kun kaikki EI pidä ja sille ei voi mitään. Toimeen on toki tultava, mutta se ei poista sitä faktaa, että työpaikalla käyminen on toisille huomattavasti kuormittavampaa kuin toisille. Miksi nämä henkilöt pitää pakottaa toimistolle ja pahimmillaan altistaa työuupumukselle -> työkyvyttömyys eläkkeelle? Tiedän, että tämä on kärjistettyä, mutta kuitenkin. Pahimmillaan se johtaa tuohon.

Vierailija
30/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on keneltäkään pois, että joku muu saisi tehdä etätyötä, jos työ oikeasti on sellaista, että sen voi tehdä etänä? Kaikki työ ei ole, siitä ei päästä mihinkään, mutta moni työ ON ja siitä huolimatta työnantajat pakottaa toimistolle. Kuka tässä voittaa? Miksi tästä ei muka saisi valittaa tai kritisoida? Ei se liene sairaanhoitajilta tai muilta mitenkään pois. Tai no, toki voi olla pois esim. lounasravintoloiden työntekijöiltä ja muilta, joiden työ hyötyy siitä, että muut käyvät kodin ulkopuolella töissä, mutta esim. sairaanhoitajia tämän ei pitäisi koskettaa MITENKÄÄN. Täällä ketjussa on tosi vahvasti se asenne, että kun me ei voida, niin ette tekään voi. Mikä hyöty tästä on?

Tiedän, että sairaanhoitajan työ voi olla erittäin raskasta ja kyllä, mielestäni se on väärin. Resurssoinnin, työolojen, johtamisen ja palkan pitäisi olla kunnossa. Mutta NEWSFLASH: ei ne ole kunnossa kaikilla muillakaan. Lisäksi ihmisiä on erilaisia. Uskon, että sairaanhoitajan työhön hakeutuu ihmisiä, jotka lähtökohtaisesti pitävät ihmisten seurasta. Mutta kun kaikki EI pidä ja sille ei voi mitään. Toimeen on toki tultava, mutta se ei poista sitä faktaa, että työpaikalla käyminen on toisille huomattavasti kuormittavampaa kuin toisille. Miksi nämä henkilöt pitää pakottaa toimistolle ja pahimmillaan altistaa työuupumukselle -> työkyvyttömyys eläkkeelle? Tiedän, että tämä on kärjistettyä, mutta kuitenkin. Pahimmillaan se johtaa tuohon.

Ja jatkanpa vielä. Inhottaa myös ihmiset, jotka väheksyvät etätyötä. Kuten täälläkin sanottu "menkää töihin". Töitä me kotonakin tehdään ihan samalla tavalla kuin toimistolla tai sairaanhoitajat siellä sairaalassa tai opettajat kouluissa. Ei etätyö tarkoita lusmuilua. Joissain firmoissa se varmasti on mahdollista sekin, mutta ei pidä yleistää. Vai meinaatteko että puoli Suomea on ollut tekemättä töitä viimeiset 1,5 vuotta? Hei haloo, nyt järki käteen ja vähän arvostusta muidenkin työlle. Sairaanhoitajat vaativat arvostusta itselleen, mutta eivät siis arvosta itse kenenkään muun työtä? Tiedätte todella hyvin, että todella monet arvostavat teidän työtä, mutta me pienet kansalaiset ei vaan hirveästi voida tehdä sen eteen, että teidän työolot paranisivat tai että teille saataisiin lisää resursseja. Ei siis ole kyse siitä, ettei kukaan teitä arvostaisi. Joten olisi ihan kiva, että huomaisitte, että kyllä täällä muutkin töitä tekee, kuin vain te. Kaikki ei todellakaan tee yhtä tärkeää työtä, mutta eihän siinä olisi mitään järkeäkään. Jos ajatellaan työn tärkeyttä elämän ja kuoleman kysymyksenä, niin joo, oma työ tuntuu aika merkityksettömältä, mutta auta armias, jos kukaan ei tätä työtä tekisi, niin vaikuttaisi kyllä aika monen elämänlaatuun. Mutta ei siihen kukaan kuolisi. Kyllä te sairaanhoitajatkin sitten huomaatte, jos meidän alalla aletaan viettää kaikki etätyöpäivät kahvia juoden ja netflixiä katsoen.