Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet joulutorttuja? Taitteletko tähtiä, teetko itse taikinan yms.

Vierailija
28.11.2014 |

Ostin itse taikinan kaupasta ja tein ensimmäisen pellillisen kukan muotoisia torttuja. Tosi kivan näköisiä ja vaihtelua iänikuisiin tähtitorttuihin.

http://www.myllynparas.fi/suomi/reseptit/joulutorttujen_taitteluvinkit/

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikuita, niihin mahtuu eniten täytettä. Tähtitortut ovat kuivia, yök!

Vierailija
2/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin taas on muslimien takia poliittinen korrektius lopettanut "natsitorttujen" tekemisen, perkele. Maassa maan tavalla!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tykkäävät taitella milloin mitäkin kuvioita. Tähtiä ja enkeleitä oli viimeksi. En tee itse taikinaa, pakastetaikinat ovat hyviä.

Vierailija
4/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaikinasta ja "kukan mallisia", tosin olen ajatellut niitä "rusetteina" enkä kukkina. Laitan luumumarmeladin alle nokareen vaniljakreemiä, sellaista jauheesta valmistettua.

Vierailija
5/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse rahkavoitaikinan. Samoin teen itse marmeladin. Teen joko puolikuita tai otan taikinasta piparimuotilla sydämiä ja yhdistän niitä kaksi päällekkäin, tietysti marmeladia väliin.

Vierailija
6/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:42"]Valmistaikinasta ja "kukan mallisia", tosin olen ajatellut niitä "rusetteina" enkä kukkina. Laitan luumumarmeladin alle nokareen vaniljakreemiä, sellaista jauheesta valmistettua.
[/quote]

Mitä merkkiä se vaniljakreemi on? Onko se valmista vai pitääkö itse tehdä? Kuulostaa hyvältä. Taidan tehdä samoin.

Vierailija
7/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsitorttuja ne on. Kohta kielletään Suomesta, asumme sentään hyysäysmaassa. Ostan kaupasta valmiita levyjä ja paskannan omat marmelaadini niiden päälle.

Vierailija
8/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan klassisesti eli valmistaikina, luumuhilloa ja tähtitortuiksi taittelu. Sitten jäähtyneinä tomusokeria päälle.

Vierailija
9/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:47"]Natsitorttuja ne on. Kohta kielletään Suomesta, asumme sentään hyysäysmaassa. Ostan kaupasta valmiita levyjä ja paskannan omat marmelaadini niiden päälle.
[/quote]

Kuulostaa hyvältä. Taidan tehdä samoin.

Vierailija
10/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri tänään taikinan pakkaseen: kermavaahtoa, voita, jauhoja ja leivinjauhetta. En muista mistä on peräisin mutta tuolla on tehty meidän suvussa varmaan yli 40v. Ja ehdottomasti puolikuita!! Inhoan lehteviä tähtitorttuja!

Vierailija
11/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan niitä valmiita levyjä ja kaulin ne isommaksi niin että yhdestä levystä tulee kuusi pientä torttua. Perinteisiä
Tähtiä teen.

Vierailija
12/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valmiin taikinan ja taittelen usein yksinkertaisesti kolmioiksi. Mahtuu täytettä, ei ole kuivaa eikä tule hukkapaloja.

Vierailija
13/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit levyn sulamaan hetkeksi, leikkaan puoliksi ja neljä viiltoa kulmiin, isken hillot messiin, taittelen kulmat kiinni ja uuniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi