Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selventäkää tyhmälle (AVIOLIITTOLAKI)

Vierailija
28.11.2014 |

Tarkoittaako se nyt siis, että kirkko vihkii heidät, mikäli pari niin haluaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:11"]

miks kaikki muka nyt sit eroo kirkosta, jos lailla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa?

[/quote]

Arkkipiispa Kari Mäkinen antoi tukensa homoliitolle ja homojen adoptiolle. Lain mentyä läpi hän hehkutti mediassa uutta lakia ja totesi, että kirkkokin voi nyt alkaa miettiä avioliittokäsitystään.

Vapaa-ajattelijat ovat varmasti oikein tyytyväisiä kirkkomme arkkipiispaan. 

Vierailija
22/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:09"]

Se hyvä puoli tässä tosiaan on, että usea maa on kieltänyt antamasta lapsia adoptioon homomyönteisiin maihin. Ikävä tietysti heteropareille, että menee entistä vaikeammaksi.

[/quote]

Hyvä juttu? No, mielipiteensä jokaisella...

Kyllä tuolla maailmalla homot ovat jo vuosia voineet adoptoida lapsia. Ainakin USAn monissa osavaltioissa on onnistunut jo pitkään ja kummasti on homoillekin löytynyt lapsia adoptoitavaksi ulkomaitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:11"]

miks kaikki muka nyt sit eroo kirkosta, jos lailla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa?

[/quote]

Arkkipiispa Kari Mäkinen antoi tukensa homoliitolle ja homojen adoptiolle. Lain mentyä läpi hän hehkutti mediassa uutta lakia ja totesi, että kirkkokin voi nyt alkaa miettiä avioliittokäsitystään.

Vapaa-ajattelijat ovat varmasti oikein tyytyväisiä kirkkomme arkkipiispaan. 
[/quote]
Ei ole Räsäs Päkän voittanutta :)

Vierailija
24/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai avioliitossakaan puoliso automaattisesti peri? Testamentin se kai vaatii, ainakin itse olen ollut siinä uskossa että lapset perivät, jos ei ole lapsia niin sisarukset?

Sukunimiasia on mielestäni hyvä ja oikeutettu, kai homotkin tahtovat tuntea yhteenkuuluvuutta kun rekisteröivät suhteensa/menevät naimisiin. Ainakin itselleni oli tärkeää ottaa miehen sukunimi, kun naimisiin menimme.

Vierailija
25/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:49"]Eikai avioliitossakaan puoliso automaattisesti peri? Testamentin se kai vaatii, ainakin itse olen ollut siinä uskossa että lapset perivät, jos ei ole lapsia niin sisarukset?

Sukunimiasia on mielestäni hyvä ja oikeutettu, kai homotkin tahtovat tuntea yhteenkuuluvuutta kun rekisteröivät suhteensa/menevät naimisiin. Ainakin itselleni oli tärkeää ottaa miehen sukunimi, kun naimisiin menimme.
[/quote]

puoliso perii aina.

Vierailija
26/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:55"]

Minua kiinnostaisi tietää, että saako miespari oikeasti adoptiolapsen, kunhan laki läpi menee. Epäilen, että ei ihan heti olla tekemässä puoltavia päätöksiä, heteropareillekin kun ymmärtääkseni on hidasta löytää adoptiolapsia.

[/quote] Homoystäväni tiesi kertoa, että vastaava laki on ollut Ruotsissa voimassa kymmenkunta vuotta, eikä yhtään adoptiota ole tapahtunut.

Vierailija
27/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:55"]

Minua kiinnostaisi tietää, että saako miespari oikeasti adoptiolapsen, kunhan laki läpi menee. Epäilen, että ei ihan heti olla tekemässä puoltavia päätöksiä, heteropareillekin kun ymmärtääkseni on hidasta löytää adoptiolapsia.

[/quote] Homoystäväni tiesi kertoa, että vastaava laki on ollut Ruotsissa voimassa kymmenkunta vuotta, eikä yhtään adoptiota ole tapahtunut.
[/quote]

Kiitän tiedosta

Vierailija
28/28 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:55"]

[/quote]

Miesparilla on lain läpimenon jälkeen oikeus päästä adoptioneuvontaan. Mikään homojen adoptiollupa-automaatti tämä lakimuutos ei ole, vaan heihin sovelletaan samoja kriteerejä kuin heteropareihin ja yksin adoptoiviinkin.
[/quote]
Minä vain epäilen, että homopareilla kirjoittamattomat kriteerit ovat tiukemmat laista huolimatta.
[/quote]

Mä epäilen taasen, että syrjintäkortti viuhuu tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi