Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikosilmoitus lähisuhdeväkivallasta?

Vierailija
04.10.2021 |

Oletteko joskus tehneet rikosilmoituksen oman puolison harjoittamasta väkivallasta? Mitä siitä seurasi? Onko siis mitään hyötyä?
Olen itse vielä aika shokissa. Mies kävi käsiksi riidan yhteydessä. Tekisi mieli tehdä rikosilmoitus, mutta mitä hyötyä siitä on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet. Et tarvitse siihen mitää ilmoituksia. 

Vierailija
2/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluaisi saada miehen jotenkin vastuuseen teoistaan? Mitä tuollaisesta voi seurata? Lähdin jo. Silti pää vielä aivan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ehdottomasti, sä oot oikeutettu saamaan korvauksia, koska mies on toiminut vastoin lakia, myös turvakoteja on olemassa, mihin kannattaa mennä jos ei ole mitään muuta paikkaa olla, tuollaisesta suhteesta kannattaa erota heti, moni jää liian pitkäksi aikaa kiinni huonoon suhteeseen, siinä voi mennä jopa oma henki.

Vierailija
4/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt ensin turvakotiin, siellä sua autetaan.

Vierailija
5/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ehdottomasti ilmoituksen. Se saattaa osoittautua kullanarvoiseksi jos mies heittäytyy hankalaksi eron jälkeen. Ja väkivaltainen pölvästi kun on, todennäköisesti heittäytyy.

Vierailija
6/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huolenpidostanne. En tarvitse turvakotia, vaan olen muualla turvallisessa ympäristössä. Olen aina ollut sitä mieltä että eka kerta on myös viimeinen väkivallassa, mutta en oikein löydä tietoa siitä, mitä tällainen rikosilmoitus auttaa. Mies joutuu maksamaan jotain kivusta ja särystä (kaksi pientä mustelmaa, tuskin siis kovin suuria summia)? Merkintä johonkin rekisteriin? Vai mitä?

Vierailija
7/7 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos huolenpidostanne. En tarvitse turvakotia, vaan olen muualla turvallisessa ympäristössä. Olen aina ollut sitä mieltä että eka kerta on myös viimeinen väkivallassa, mutta en oikein löydä tietoa siitä, mitä tällainen rikosilmoitus auttaa. Mies joutuu maksamaan jotain kivusta ja särystä (kaksi pientä mustelmaa, tuskin siis kovin suuria summia)? Merkintä johonkin rekisteriin? Vai mitä?

Rikosten uhreille on tukipalvelut erikseen, varsinaisesti rangaistusjärjestelmän tavoite on hyvittää teko yhteiskunnan näkökulmasta, ei uhrin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän