Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi juttua tasa-arvoisesta avioliittolaista

Vierailija
28.11.2014 |

Kertokaa minulla tyhmälle, millä tavalla tämä tasa-arvoinen avioliittolaki turvaa homojen oikeudet yhteiskunnassa paremmin kuin nykyinen laki? Jos olen ymmärtänyt oikein, nytkin saa rekisteröidä parisuhteen ja saa periä puolisonsa. Syy miksi ei naimisiinmeno ole ollut mahdollista on se että kirkko ja valtio ovat Suomessa yhteydessä, jolloin siis kirkonkin täytyy suostua homoliittojen vihkimiseen. Miksi jonkun uskonnollisen yhteisön täytyy muutta arvojaan vain koska laki määrää niin tekemään? Vrt. vaikka lestadiolaisten ehkäisykielto, sitä ei voida kieltää, jehovien verensiirtokielto jne...

Lasten adoptiossa ajatelllaan taas lapsen oikeutta äitiin ja isään, siis asiaa niidenlapsen  kannalta jotka ovat jo kokeneet kovia elämässään jotta heillä olisi mahdollisuus mahdollisimman tavalliseen perheeseen. Sillä tavalla tavalliseen minkä sen ajatellaan nyt olevan tavallinen. Voi olla että vaikka 100 vuoden päästä asia on eri ja sukupuolilla ei ole merkitystä, en tiedä...mutta yhtään lasta ei tulisi tällä tavoin "uhrata" ennenkuin sen ajatellaan olevan tavallista enemmistön keskuudessa.

Ei sillä ole tekemistä homojen tasa-arvon kanssa vaan lasten oikeuksista niiden oppien ja tietämysten mukaan mitään meillä nyt on lapsen kehitysestä. Vaikka lapsella olisi loistavaa kasvaa homoperheessä, ei muuta maailmaa voi yhtäkkiä pakosti muuttaa sellaiseksi että lasta ei vaikka kiusata sen takia tai lasta muuttaa sellaiseksi että hän ei vaikka kahden homon perheessä kaipaisi äitiä ja naispuolista kasvattajaa.

Minulla ei ole mitään homojen tasa-arvoista avioliittolakia vastaan mutta nuo ylläolevat asiat ihmetyttävät. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nimenomaan kirkon ei tarvi suostua vihkimään homopareja, vaikka laki menisi läpi. Kirkko saa päättää asian itse.

Vierailija
2/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:03"]

Kertokaa minulla tyhmälle, millä tavalla tämä tasa-arvoinen avioliittolaki turvaa homojen oikeudet yhteiskunnassa paremmin kuin nykyinen laki? Jos olen ymmärtänyt oikein, nytkin saa rekisteröidä parisuhteen ja saa periä puolisonsa.

[/quote]

Saako vaihtaa nimen? Mitäs kun puolisolla on pari lasta ja puoliso kuolee, lapset perinnöttömänä sijaiskotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:07"]

Kertokaa minulla tyhmälle, millä tavalla tämä tasa-arvoinen avioliittolaki turvaa homojen oikeudet yhteiskunnassa paremmin kuin nykyinen laki? Jos olen ymmärtänyt oikein, nytkin saa rekisteröidä parisuhteen ja saa periä puolisonsa.

[/quote]

Saako vaihtaa nimen? Mitäs kun puolisolla on pari lasta ja puoliso kuolee, lapset perinnöttömänä sijaiskotiin?

[/quote]

Miksi sitten tuossa laissa ei keskitytä esim. perheensisäiseen adoptio-oikeuteen ja jätetä muu adoptio ulkopuolelle samoin kirkkovihkiminen?Miksi runtataan koko juttu läpi vaikka sisältää kyseenalaisia asioita?

Vierailija
4/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi esim. lainaa hakiessa, tai muita papereita täyttäessä kertoa seksuaalista suuntautumistaan. Saattaa vaikuttaa hakemuksen käsittelyyn jos käsittelijä sattuu olemaan homofoobikko.

Vierailija
5/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, kirkkovihkiminen ON JÄTETTY LAIN ULKOPUOLELLE. Tästä taas huomaa ettei ihmiset tiedä yhtään, mistä tässä laissa on kyse.

Vierailija
6/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on että miksi pitää erillistä "rekisteröityä parisuhdetta" kun sukupuolineutraali avioliittolaki olisi ihan hyvä ja käypä ratkaisu eikä tarvitsisi ylläpitää erillisiä "rekisteröity parisuhde" -säädöksiä. Miksi homosuhteinen parisuhde pitää erottaa heteroliitosta? Vain koska homot eivät voi saada keskenään biologisia lapsia? 

Vierailija
7/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No voi helvetti sentään, voit vaihtaa nimesi ennen parisuhteesi rekisteröintiä samaksi kun tulevalle puolisollesi? Puolison lapsen saa adoptoida.

Miksette aja sellaista lakiehdotusta, että nimen saa vaihtaa rekisteröityessä?

Vierailija
8/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Saahan nytkin jo homoparit sisäisesti adoptoida. Jopa ulkopuolisen lapsen kuulemma saa, kunhan vain homoparin toinen puolisko adoptoi lapsen ensin "sinkkuna" ja sitten sisäinen adoptio parin kesken. Mitä siis kyllä vastustan, missään nimessä ei mielestäni pitäisi ulkopuolisia lapsia homoliittoon tuoda, jonkin verran eri asia jos he ovat syntyneet tähän perheeseen.

Tätä lakia vaaditaan nyt vaan sen vuoksi että homoja ärsyttää olla erinimisessä liitossa kuin heterot. Tämäkin ongelma oltaisiin voitu korjata ilman lakimuutoksia, laittamalla lomakkeisiin yms. vain yksi ruutu ruksittavaksi ja sen viereen sanat avioliitto/rekisteröity parisuhde. Ei tarvisi sitten homojenkaan tunnustaa olevansa homoja.

Vierailija
9/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:13"]

[/quote]

[/quote]

No voi helvetti sentään, voit vaihtaa nimesi ennen parisuhteesi rekisteröintiä samaksi kun tulevalle puolisollesi? Puolison lapsen saa adoptoida.

[/quote]

Miksi ajaa montaa eri lakia, mitkä periaatteessa ajavat samaa asiaa, kun kaikki ihmiset voi kuitenkin niputtaa sen yhden lain alle?

Vierailija
10/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoja ei voida tunnistaa, eikä näin syrjiä yhtä helposti, k0ska heitä ei erota siviilisäädyn eri nimestä.

Ehkä tämä nyt vihdoin olisi sellainen asia joka saisi krikon ja valtion erilleen, kuten muissakin sivistysmaissa. Kirkko saa olla ihan niin ahdasmielinen ja suvaitsematon kuin haluaa.

Vierailija
11/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on että miksi pitää erillistä "rekisteröityä parisuhdetta" kun sukupuolineutraali avioliittolaki olisi ihan hyvä ja käypä ratkaisu eikä tarvitsisi ylläpitää erillisiä "rekisteröity parisuhde" -säädöksiä. Miksi homosuhteinen parisuhde pitää erottaa heteroliitosta? Vain koska homot eivät voi saada keskenään biologisia lapsia? 

[/quote]

Vain koska yhteisiä lapsia ei voi saada, on hyvä peruste.

Mennään naimisiin, otetaan yhteinen sukunimi, saadaan yhteisiä lapsia, jotka automaattisesti perivät vanhempansa. Miksi pitää tehdä lakimuutos, ettei tämä normaali jatkumo voi enää toimia? 

Vierailija
12/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:04"]

Ei. Nimenomaan kirkon ei tarvi suostua vihkimään homopareja, vaikka laki menisi läpi. Kirkko saa päättää asian itse.

[/quote]

Samassa lakiremontissa kirkolta voitaisiin nipsaista vihkioikeus pois, jolloin koko ongelma katoaa.

Vierailija
13/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:10"]

[/quote]

[/quote]

Miksi sitten tuossa laissa ei keskitytä esim. perheensisäiseen adoptio-oikeuteen ja jätetä muu adoptio ulkopuolelle samoin kirkkovihkiminen?Miksi runtataan koko juttu läpi vaikka sisältää kyseenalaisia asioita?

[/quote]

Miksi homoille pitäisi olla eri avioliittolaki?!? Yksi laki riittää, ei tässä ole mitään ongelmaa.

Vierailija
14/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:12"]

Edelleen, kirkkovihkiminen ON JÄTETTY LAIN ULKOPUOLELLE. Tästä taas huomaa ettei ihmiset tiedä yhtään, mistä tässä laissa on kyse.

[/quote]

Hei siksi kysyinkin asiaa täällä :) en jaksanut lukea koko aloitetta läpi kun lapset heräsivät :)

Vierailija
15/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi ajaa montaa eri lakia, mitkä periaatteessa ajavat samaa asiaa, kun kaikki ihmiset voi kuitenkin niputtaa sen yhden lain alle?

[/quote]

??? juuri sen takia kun se avioliittolaki sisältää asioita jotka ovat kyseenalaisia juuri vaikka lapsen adoptoimisen kannalta.

Vierailija
16/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:19"]

[/quote]

Samassa lakiremontissa kirkolta voitaisiin nipsaista vihkioikeus pois, jolloin koko ongelma katoaa.

[/quote]

Entäs lasten adoptointi? Nyt esimerkiksi monet maat eivät enää anna lapsia adoptoitaviksi Suomeen jos laki menee läpi. Monet adoptiolasta odottavat pelkäävät sitä...

Vierailija
17/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:17"]

[/quote]

Vain koska yhteisiä lapsia ei voi saada, on hyvä peruste.

Mennään naimisiin, otetaan yhteinen sukunimi, saadaan yhteisiä lapsia, jotka automaattisesti perivät vanhempansa. Miksi pitää tehdä lakimuutos, ettei tämä normaali jatkumo voi enää toimia? 

[/quote]

Pitäisikö myös vapaaehtoisesti lapsettomille heteroille sorvata joku oma vala-avioliitto? Vai pitääkö heidät pakottaa tekemään lapsia?

Pysähtykää nyt hyvänen aika vähäksi aikaa miettimään ja lopettakaa tuollaisten typeryyksien laukominen.

Vierailija
18/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi niin tehtäisiin pienen joukon takia? Siis jos enemmistö haluaa kirkkovihkimisen?Miksi Suomessa mennään joka asiassa vähemmistön mukaan?

Vierailija
19/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

Entäs lasten adoptointi? Nyt esimerkiksi monet maat eivät enää anna lapsia adoptoitaviksi Suomeen jos laki menee läpi. Monet adoptiolasta odottavat pelkäävät sitä...

[/quote]

Kehitystä ei tapahdu koskaan, jos aletaan nöyristellä kaikkein konsevatiivisimpia tahoja. Suomihan ei ole tässä mitenkään kehityksen kärjessä, vaan monissa maissa on jo tasa-arvoiset avioliittolait.

Vierailija
20/34 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestämätön peruste toi "ei voi saada yhteistä lasta". Mites sitten heteropari, joka ei voi saada yhteistä lasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän