En saa mistään apua enkä tukea pahaan oloon
Olen kriisin partaalla. Pelkään että tulee aika etten kestä enää.
Kommentit (25)
Mistä olet hakenut apua tähän mennessä? Julkisella puolella on jonot ja muutenkin resurssit niukassa. Yksityinen puoli on kallis, mutta pääsee nopeammin eteenpäin.
P.S. Akuutissa tilanteessa hakeudu päivystykseen!
Kuntasi mielenterveystoimisto. Yleensä niihin on päivystysaika ja numero, mihin soittaa.
Jos ahistaa ja masentaa voimakkaasti voit saada apua ihan lähimmältä terveyskeskukselta. Itse menin vasta kun aloin saamaan fyysisiä oireita ja olisi kannattanut hakeutua avun piiriin jo paljon ennen sitä. Siitä voi selvitä mutta sitä apua pitää oikeasti itse hakea sillä ei sitä kukaan tule tuomaan
En pääse julkiselle, yksityiseen ei ole varaa.
Psykiatri, pahimpiin ahdistuskohtauksiin opamox
Suomessa varmaan 2 miljoonalla ihmisellä on paha olo.
kirjoittelet täällä ja jos keksit vielä jotain muuta tekemistä, helpottaa. Meitä auttaisi, jos kertoisit tarkemmin, miten sua ahdistaa. Ja onko joku, mikä sen aiheuttaa (työttömyys, köyhyys, eksä jätti tms.)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa varmaan 2 miljoonalla ihmisellä on paha olo.
5% väestöstä popsii masennuslääkkeitä, siitä voinee päätellä jotakin.
Laita terveysasemalle viestiä tai mene osastolle ja sano että haluat tappaa itsesi. Soita 112 sano että olet hirttämässä itseäsi jne... niin sinut laitetaan osastolle ja ehkä jonkunlaista apua voisit siten saada.
Itse kesällä olin ihan toivoton ja tuntui että apua ei saanut vaikka kysyin, mutta kun pääsin sen kolmannen kerran (kyllä saman kesän aikana) osastolle niin alkoi jotain viimeinkin tapahtumaan. Olin osastolla turvahuoneessa missä ei voi tppaa itseään, eli jouduin sinne itsemurha yrityksien ja suunnitelmien takia.
Voimia ja toivoa on 💕 Olen nykyään tyytyväinen että olen elossa, mikä on ihme.
Vierailija kirjoitti:
Laita terveysasemalle viestiä tai mene osastolle ja sano että haluat tappaa itsesi. Soita 112 sano että olet hirttämässä itseäsi jne... niin sinut laitetaan osastolle ja ehkä jonkunlaista apua voisit siten saada.
Itse kesällä olin ihan toivoton ja tuntui että apua ei saanut vaikka kysyin, mutta kun pääsin sen kolmannen kerran (kyllä saman kesän aikana) osastolle niin alkoi jotain viimeinkin tapahtumaan. Olin osastolla turvahuoneessa missä ei voi tppaa itseään, eli jouduin sinne itsemurha yrityksien ja suunnitelmien takia.
Voimia ja toivoa on 💕 Olen nykyään tyytyväinen että olen elossa, mikä on ihme.
Lisään tähän vielä että jos menet päivystylseen tai soitat 112 niin sinun pitää sanoa että sinulla on suunnitelma. Eivät yleensä ota osastolle jos sanoo että on vain ajatuksia.
Sitä se elämä jatkuvasti teettää. Ota huikka tai nappi naamariin ja mene huilimaan päiväksi pariksi. Kyllä se siitä.
Suosittelen sitä kriisi puhelinta, siellä voit ajan kanssa kertoa ongelmista ja saat neuvoja miten hankkia apua ja jopa saada siihenkin apua.
Vierailija kirjoitti:
Kuntasi mielenterveystoimisto. Yleensä niihin on päivystysaika ja numero, mihin soittaa.
Ei sellaisia enää ole kuten 80-90- luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sitä kriisi puhelinta, siellä voit ajan kanssa kertoa ongelmista ja saat neuvoja miten hankkia apua ja jopa saada siihenkin apua.
Viimeksi ei auttanut. Vastaaja kiirehti lopettelemaan puhelua.
Vierailija kirjoitti:
miksi kenenkään pitäisi auttaa sinua?
Mitäs luulet?
Oikeanlaisilla lääkkeillä voi saada ihmeitä aikaan. Itse kokeilisin hyvää psykiatria, joka on valmis kokeilemaan eri lääkkeitä. Kyllä joku toimii.
🇺🇦🇮🇱
Mielenterveyspäivystys ja kriisipuhelin auttaa.