Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajataitto ja piilolinssit

Vierailija
27.11.2014 |

Onko silmälasireseptin hajataitto (cyl-arvo) sama kuin piilolinssireseptissä? Nuo miinus-plus-arvothan eivät ole samoja, silmälasit ovat piilareita vahvemmat. Mutta miten se sylinteri?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:40"]

Onko silmälasireseptin hajataitto (cyl-arvo) sama kuin piilolinssireseptissä? Nuo miinus-plus-arvothan eivät ole samoja, silmälasit ovat piilareita vahvemmat. Mutta miten se sylinteri?

[/quote]

Käy optikolla pyytämässä piilareille oma resepti.

Vierailija
2/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:40"]

[/quote]

Käy optikolla pyytämässä piilareille oma resepti.

[/quote]

En ole tämän langan vastausten perusteella hommaamassa piilareita, ei huolta. Kiinnostaisi vaan tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajataittoa sen verran paljon, ettei piilareilla pysty yhtä hyvin korjaamaan kuin laseilla. En nyt tarkkaan muista, mutta hajataittoa taidetaan korjata piilareilla laittamalla pikkuisen enemmän miinusta kuin oikeasti tarvitsisi. Reseptit siis ihan erilaiset.

Vierailija
4/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:48"]

Mulla hajataittoa sen verran paljon, ettei piilareilla pysty yhtä hyvin korjaamaan kuin laseilla. En nyt tarkkaan muista, mutta hajataittoa taidetaan korjata piilareilla laittamalla pikkuisen enemmän miinusta kuin oikeasti tarvitsisi. Reseptit siis ihan erilaiset.

[/quote]

Hajataittoon ei vaikuta lasien miinukset tai plussat, kyse on aivan eri asiasta.

Vierailija
5/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä alapeukutatte? Jotenkin näin optikko sen aikanaan mulle selitti, ja resepti pysynyt vuodesta toiseen lähes samanlaisena. Jos joku osaa paremmin selittää, niin ole hyvä ja selitä. Osaanpahan seuraavalla kerralla kyseenalaistaa optikon tarjoaman reseptin.

Vierailija
6/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:01"]

[/quote]

Hajataittoon ei vaikuta lasien miinukset tai plussat, kyse on aivan eri asiasta.

[/quote]

Sen tiedän. Minulla siis miinusta ja lisäksi reilusti hajataittoa, enemmän kuin mitä piilareilla saa korjattua. Selittivät, että siksi laitetaan ihan hitusen lisää miinusta. Käsitin, että siten voidaan hieman "korjata" lisää hajataittoa.

Vierailija
7/7 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajataittoa korjaavat piilolinssit ovat ihan omanlaisiaan. Niissä on vahvuuksien lisäksi sekä akselu- että sylinterimitat. Toorisiksi linsseiksi kutsutaan. Useat valmistajat valmistavat niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän