Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei hoikistuneet! Kertokaa miten pysyä mitoissaan

Millamagia
04.10.2021 |

Kertokaapa te laihdutuksessa onnistuneet miten iän ja lasten myötä pysytte normaalipainossa ja mitä mitä vinkkejä antaisitte jos olette onnistuneet laihduttamaan takaisin entisiin mittoihin? Olen aina ollut hoikka kunnes aloin lähestyä keski-ikää. Tuntuu kauhealta kun vaatekoko on 42-44 entisen 36-38 sijaan. En vaan tunne enää oloani hyväksi enkä edes omaksi itsekseni kun kaikki entiset lempivaatteet jäävät 10-20 cm vyötäröltä pieneksi. Olisi mukava kuulla vinkkejä ja kokemuksia siitä miten olette saaneet otteen painosta. Lehdet on täynnä juttuja ja toki keinot tiedän mutta onnistumisista ja siihen johtaneista keinoista olisi kiva kuulla täältäkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nää tylsät ja huonoiksi haukut vinkit.

Tarkasta ruokavalio ja määrät.

Aloita näistä.

Ei ole oikotietä onneen.

Vierailija
2/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa punnitsemassa itseni, se riittää ettei pääse lihomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää niitä ruokia millä itseni lihotin, vaan niitä millä itseni laihdutin. Niin simppeliä. Joka päivä jotain liikuntaa.

Vierailija
4/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitseminen on tosiaan ihan hyvä. Ei pääse vahingossa sitä painoa kertymään, kun on aina kartalla. Ei tule mitään "oho, lihoin 10 kg kahdessa kuussa enkä huomannut" tilannetta.

Vierailija
5/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin itsestäni riippumattomista syistä 15 kg, alipainoisen puolelle. Kun tilanne muuttui, lihoin 12 kg kolmessa kuukaudessa. Miten lihominen onkin niin helppoa! 

Nyt tarttis pysäyttää tämä kierre kun olen vielä normaalipainon puolella. No, tiedän kyllä miten aiemmin elin, joten eiköhän tämä normalisoidu tästä.

Vierailija
6/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestekuuri, pitkät lenkit. Siinä se. ja erityisesti sanoisin että juurikin se nestekuuri. Vatsalaukullakin on tapana kutistua kun syö vähemmän ja enemmän nesteitä. Ei tartte sokerilitkuja kittailla vaan teetä maito,laimennettuja mehuja smoothieta. Oon joskus ihmetellyt että ihmiset ei tunnu tajuavan että nesteellä täytetty vatsa ei kertakaikkiaan jaksa syödä paljoa.

Jos on raskaan työn raataja asia on eri. Ainakin suomessa tunnutaan juoda nesteitä aivan liian vähän. Kun on nälkä vetää lasin vettä tai noita edellä mainittuja juomia. itsekään en enää jaksa syödä esimerkiksi puolikastakaan pizzeria pitsaa ja kun on ollut noita ruokailuja paljon semmosissa tullu harrastettua. Jenkkimeinikiä yöö. Nii tulee ostettua aivan liian paljon ruokaa vanhasta tottumuksesta. Kun ei jaksa kuten ennen syödä. 

Ruokakustannukset ovat todella pienet. Mutta paino onkin pudonnut 8 kiloa ja se jo näyttää riittävän eikä pöhötystä. Mistä sekin lie johtuu? No ainakin kun lopettaa nestekuurin ja alkaa syömään niin heti vatsa kuin ilmapallo. Syön kyllä terveellisesti. Mutta tämä on oma mielipiteeni. En ole raskaan työn raataja ainakaan kokoaikaisesti joten näin täällä.

Vierailija
7/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän mitä kulutat tai kuluta enemmän mitä syöt. Ainut toimiva tapa!

Vierailija
8/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Älä syö enempää kuin kulutat.

Vierailija
9/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä muutoksilla (tuoremehut, suklaa pois) olen laihtunut kaksi kiloa ja on pysynyt. Se on minulle hyvin, vaikka olen vielä selvästi lihava. Siis pienistä puroista syntyy tuloksia.

Vierailija
10/14 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestekuuri, pitkät lenkit. Siinä se. ja erityisesti sanoisin että juurikin se nestekuuri. Vatsalaukullakin on tapana kutistua kun syö vähemmän ja enemmän nesteitä. Ei tartte sokerilitkuja kittailla vaan teetä maito,laimennettuja mehuja smoothieta. Oon joskus ihmetellyt että ihmiset ei tunnu tajuavan että nesteellä täytetty vatsa ei kertakaikkiaan jaksa syödä paljoa.

Jos on raskaan työn raataja asia on eri. Ainakin suomessa tunnutaan juoda nesteitä aivan liian vähän. Kun on nälkä vetää lasin vettä tai noita edellä mainittuja juomia. itsekään en enää jaksa syödä esimerkiksi puolikastakaan pizzeria pitsaa ja kun on ollut noita ruokailuja paljon semmosissa tullu harrastettua. Jenkkimeinikiä yöö. Nii tulee ostettua aivan liian paljon ruokaa vanhasta tottumuksesta. Kun ei jaksa kuten ennen syödä. 

Ruokakustannukset ovat todella pienet. Mutta paino onkin pudonnut 8 kiloa ja se jo näyttää riittävän eikä pöhötystä. Mistä sekin lie johtuu? No ainakin kun lopettaa nestekuurin ja alkaa syömään niin heti vatsa kuin ilmapallo. Syön kyllä terveellisesti. Mutta tämä on oma mielipiteeni. En ole raskaan työn raataja ainakaan kokoaikaisesti joten näin täällä.

Kyllä mun vatsa pömpöttää runsaasta nesteestä. Juon tosiaan paljon vettä ja yrttiteetä, vähän murukahvia ja kaakaota. Myös nesteet venyttävät mahalaukkua, ja kun se taas kutistuu, alkaa vaatia sisältöä. Kiinteää yhtä hyvin kuin lisää nestettä.

Pömppömahasta ei pääse edes treenaamalla, jos vatsa pullottaa liiallisesta nesteiden juomisesta. Nesteet aiheuttavat myös turvotusta. "Laihdun" kummasti pari kiloa kahdessa päivässä, kun lopetan liiallisen juomisen.

Vierailija
11/14 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tarkka vaaka ja punnitsen itseni joka aamu. Jos on 50 grammaa tullut lisää, dieettipäivä! Ei ole vaikeaa.

Vierailija
12/14 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus vaatii liikuntaa, sen että syö terveellisiä ruokia, ei leipää. jne. Hyviä rasvoja. Syö vähemmän. Ruokailutottumusen muutoksen. Laihduttaminenhan on lopulta helppoa.

Vierailija
13/14 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä korvaa nuoruuden yleistä aktiivisuutta lojumisella ja syömisellä. Siinä se.

Vierailija
14/14 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vaan huomattavasti vähemmän. Eikä minulla itseasiassa ole edes niin kova nälkä nyt kun olen totuttanut elimistöni mässäilyn sijaan kohtuullisiin ruoka-annoksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi