Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan järkyttävän koukussa juustoon Onko tämä kauhean epäterveellistä

Vierailija
04.10.2021 |

Syön siis päivittäin juustoa, aika paljonkin.

Aamupalaksi munakas jonka päällä kermajuustoa.
Lounaalla syön yleensä salaatteja, joissa fetajuustoa.
Päivällinen voi olla juustoton, paitsi jos teen jotain uunivuokaa niin siihen toki päälle juustoraastetta.
Iltapalaksi joko ihan voileipää johon tulee juustoa päälle, tai sitten leipäjuustoa ja hedelmiä.

Rakastan niin paljon juustoa enkä tykkäisi mitenkään vähentää 😩 Mutta onko tämä ihan hirveän epäterveellistä? Tuota juustoa lukuunottamatta ruokavalioni on mielestäni terveellinen. On paljon kasviksia ja vihanneksia, lihaa maltillisesti ja punaista lihaa en syö ollenkaan. Terveelliset elämäntavat muutenkin, liikun monta kertaa viikossa, ei alkoa...

Kolesteroli mua etenkin huolettaa tässä... voiko sitä päästä jotenkin julkisella puolella testauttamaan, jos ei ole varsinaisesti terveysongelmia?

Olen normaalipainoinen (170 cm ja 60 kg), mutta eihän se kolesteroli taida painoa katsoa.

Vitsi kun tosta juustosta on niin vaikea luopua.... Munakas ei maistu miltään ilman juustoa, salaatti on ihan tylsää ilman fetaa... Onko joku onnistunut tässä ja Miten?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto on paha kolesterolille!

Ite pääsin eroon juustoriippuvuudesta sanomalla itelleni että vain hiiret syö juustoa tommoset näärät.

Mä teeen silleen että sovin itseni kanssa että "tänään ostan valmiiksi siivutettua juustoa,se saa kestää x päivää,ennen sitä ei saa ostaa uutta" Sitten olen ilman!

KIELLÄT itseäsi menemästä juustohyllyille,aivan ehdottomasti. Se vaatii kuria ja itsehallintaa ja kestää jonkin aikaa. Ole kuitenkin armollinen itsellesi jos lipsut. Aikansa se ottaa mutta kyllä se vähenee.

EN ole siirtynyt kevytjuustoihin,ne on kuraa.

JOULUKSI saa ostaa paljon eri juustoja! Pidät vaan varasi heti kun joulu loppuu!

Ai nii,on hyvät kolesterolit kun lopetin sen hillittömän juuston kiskomisen!

Vierailija
2/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikaa vedät niin voi tulla ummetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minulta kolme vuotta sitten. Mulla tosin kuului sitten kaikki vahvat juustot ja niihin stemmattu viini myös ihan liian usein ruokalistalle.

Mulla juuston syöminen loppui siihen kun töiden puolesta tuli vietettyä 8 kk maitotiloilla ja sen jälkeen halusin sanoutua irti maitotalouden tukemisesta eläinoikeussyistä. Se alku oli vaan ihan hirveä, kaikki muu meni helpolla, mutta se juuston himo... Niin naurettavalta kuin kuulostaakin tuntui, että olisin luopunut jostain läheisestä. Oikeasti, tein valtavan "surutyön" hyvästellessäni kaikki mun rakkaimmat herkut.

Nyt olen ollut ilman juustoa tosiaan kolme vuotta ja kesällä maistoin uteliaisuuttani entistä herkkuani leipäjuustoa ja se maistui omaan suuhun ihan hirveältä. Makuaisti on ehtinyt tuossa ajassa jo muuttumaan. 

Vierailija
4/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto on paha kolesterolille!

Ite pääsin eroon juustoriippuvuudesta sanomalla itelleni että vain hiiret syö juustoa tommoset näärät.

Mä teeen silleen että sovin itseni kanssa että "tänään ostan valmiiksi siivutettua juustoa,se saa kestää x päivää,ennen sitä ei saa ostaa uutta" Sitten olen ilman!

KIELLÄT itseäsi menemästä juustohyllyille,aivan ehdottomasti. Se vaatii kuria ja itsehallintaa ja kestää jonkin aikaa. Ole kuitenkin armollinen itsellesi jos lipsut. Aikansa se ottaa mutta kyllä se vähenee.

EN ole siirtynyt kevytjuustoihin,ne on kuraa.

JOULUKSI saa ostaa paljon eri juustoja! Pidät vaan varasi heti kun joulu loppuu!

Ai nii,on hyvät kolesterolit kun lopetin sen hillittömän juuston kiskomisen!

Aika hyvin, kun hiiret eivät niin kauheasti välitä juustosta.

Vierailija
5/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on outoja himoja välillä. Yhteen aikaan join maitoa, sitten söin kananmunia. Nyt hulluna sulatejuustoviipaleisiin. En ole raskaana. Kertovatko himot jostain ravinneainepuutteesta?

Vierailija
6/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäekologista on. Sehän sinua huolettaakin.

Vierailija
7/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Omalla hoikalla miehellä, joka elää huomattavasti terveellisemmin kuin minä (sairaalloisen) ylipainonen ja silti sillä kolesteroliarvot ja verenpaine perseillään ja sillä on rasvamaksa. Mulla ei ole mitään noista kolmesta. On nää aika usein myös geeneistä riippuvia asioita. Meiän geeneissä paljon ylipainoa, mutta terveitä pitkäikäisiä ihmisiä, oman miehen geeneissä hoikkia, mutta hyvin sairaita lyhytikäisiä ihmisiä.

Vierailija
8/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin söisin juustoa jos ei vetäisi mahaa ummelle niin että välillä kakkaa täytyy auttaa sormella. Ulostetta pakkaa suoleen niin että tuntuu emättimen puolella, ei saa pissattua ym.

Mutta onhan niitä kevyempiäkin, raejuustoa ym.

Vierailija
9/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kans hirveesti juustoista. Tänäänkin söin raastetta suoraan pussista ja mietinki olisko outoa jos otan töihin evääksi vain juustoraaste pussin ja palan jotain toista juustoa.

Vierailija
10/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se huumetta.

Vierailija
11/11 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön yleensä sekä illalla että aamulla leivän päällä juustoa ja yleensä nappaan vielä viipaleen tai pari sellaisenaan syötäväksi. Lämmin ruokakin sisältää usein jonkinlaista juustoa. Mulla ei kyllä ole mitään halua tai aikomusta vähentää, juusto on hyvää ja lihaa syömättömänä saa hyvin proteiiniakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän