Tapailemani mies harmistui laktoosi-intoleranssistani...
Kun kuulemma oli toivonut että tulevassa perheessään voi laittaa ruuat kunnon maidolla ja kermalla, lapsuudessa ei yhden perheenjäsenen takia voinut. Ja nyt minulle tuli siitä paha mieli vaikka ei varmaan tarkoittanut kovin pahalla... ylireagoiko jompi kumpi tai molemmat?
Kommentit (18)
Ei tuosta nyt pahaa mieltä kannata ottaa, mutta sen sijaan valistaa miestä että laktoosittomat tuotteet on kehittynyt todella paljon hänen lapsuusajoistaan. Tuskinpa huomaisi eroa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä latkoosittominakin.
Ei saa kunnollisia, parhaat laktoosittomat ovat parhaimmillaan hyviä jäljitelmiä mutta eivät aidon veroisia. - eri
Kaikesta sitä miehet tekevätkin ongelman... Minun pähkinäallergiani ja ibs on ollut joillekin miehille kynnyskysymys :D
Ihan ymmärrettävää että ei tuo mikään plussa ole tapailukumppanissa kun vaatii aina lisähuomiota ruoanlaittoon, kyläilyihin, ravintolassa käymiseen jne.
Kyllä mua vituttaisi jos toisella perse hörisisi vain siksi että juo tavallisia maitotuotteita.
No haittaako se jos vähän vatsaa nipistää ja ilmavaivoja tulee. Voi alushousuissa olla vähän ripulia kun kunnon löysä pitkä pieru tulee. Voi tulla jopa kostea pieru jolloin mahtavan voimakas tuoksu ruokapöydässä mutta sehän vain viihdyttää ruokailijoita 😂
Heivaisin kyllä moisen miehen mäkeen. Jos joku tollanen on noin iso juttu niin tuskinpa toi ainoa ongelma sille on.
Siis voihan ruuan tehdä laktoosittomalla voilla ja laktoosittomalla kermalla?
Mutta joo toki aina rajoituksia kuitenkin. Mutta huomattavasti enemmänkin rajoituksia voisi olla. Meillä esim ruoka tehdään allergioiden takia ilman kotimaisia viljoja, kanamunaa,maitoa, pähkinöitä, sitruksia jne jne. Aina joskus haaveilen kaupassa millaista olisi ostaa ihan mitä vaan ja tehdä siitä ruokaa ilman että tarvitsisi lukea kaikki tuoteselosteet ja miettiä koko ajan ruokaa laittaessa allergiaan liittyviä yksityiskohtia. Varmaan tosi helppoa nykyiseen tilanteeseen verrattuna.
Tavallaan ymmärrän miesystävää mutta tökeröstihän hän sanoi asian. Kannattaa jutella vielä asiasta miehen kanssa.
Jopas on outo harmistumisen aihe. Mutta hyvä että tuli tapaamisvaiheessa jo ilmi, niin ette tuhlaa enempää aikaa toisiinne.
Lakkaa nyt litkimästä ja syömästä niitä maitotuotteita, niin ei haise koko kämppä paskalle. Ja se vessaharja on sitä varten, että sitä käytetään, kun olet sotannut sen pöntön ripuloimalla.
Aha, en mä ole huomannut mitään ongelmaa kokata ja leipoa laktoositonta mieheni takia. Ei jatkoon tää äijä.
Miehet niitä nirsoja oikeasti on. Nainen lempataan milloin mistäkin syystä, siis jopa laktoosivaivan takia. Ihan kuin kukaan olisi sitä itse valinnut. Ei voi ymmärtää.
Syö rohkeasti jonkin aikaa laktoosia ja opeta konkreettisesti miehelle mitä siitä seuraa :D
Voihan hän tehdä itselleen sellaista ruokaa kuin haluaa. Ei pitäisi haitata jos kumppanin on syötävä toisenlaista.
Äijän deitti-ilmoitukseen vaan tekstiksi: Pieruvammaiset älköön vaivautuko.
Kukapa sitä haluaisi kehitysvamma-alleelleja lapsilleen
Ettei taida sopia toisillenne…tämä on vähän sama kuin jotkut puristavat hammastahnatuubia päästä ja toiset keskeltä