Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 41 ja synnytys ahdistaa!!

Vierailija
27.11.2014 |

Toisaalta odotan synnytystä kuin kuuta nousevaa, toisaalta se luonnollisesti myös jännittää, ahdistaa ja pelottaakin. Lääkäri on tutkinut että pitäisi mahtua syntymään, maha hyvin laskeutunut ja se on aika pieni. Olen aika pieni kokoinen nainen muutenkin.. eniten pelottaa/hirvittää episiotomia ja repeytymät, sisätutkimuksetkin ahdistaa. Kivun uskon kestäväni mutta mietin että miten kipeä sitä onkaan synnytyksen jälkeen ja toivon vaan että pystyisi nauttimaan vauvan kanssa olosta ilman kipua. Kokemuksia kun on niin paljon kun synnyttäneitäkin, pitäisi vaan nyt yrittää luottaa ja miettiä että menee omalla painollaan, en ole osannut edes tehdä mitään toivelistaa synnärille mukaan...jos joku ihana haluaa mua tsempata ja kertoa vaikka oman kokemuksen niin olisin enemmän kuin iloinen! :) On tää ihanaa, jännää aikaa mutta kun vaan syntyisi nyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Kukaan ei voi luvata että miten sinun synnytyksesi sujuu. Itse pelkäsin lähes kaikkea, ja melkein.jokainen.pelkoni toimenpiteiden osalta toteutui, mutta eivät itse tilanteessa tuntuneet juuri miltään. Synnytyksessä Tilanne vie mukanaan, lepää ja nauti olostasi vielä kun saat olla itse itsesi pomo ;)

Vierailija
2/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä sitä oikeen enää pidätelläkään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa ja sattuu. Mutta se ei kestä kun muutamia tunteja. Symnytyksen jälkeiset kivut on lieviä itse synnytykseen verrattuna. Pyydä kipulääkettä, epiduraali jne. Siitä selviää! Itse olen kipuherkkä ja selvisin. Tsemppiä

Vierailija
4/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäessä elää niin hetkessä, että ei se sitten enää ahdista kun pääset hommiin :)

Vierailija
5/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin ekassa synnytyksessä episiotomia joka ei tuntunut missään synnytyksen aikana kiitos epiduraalin, mutta synnytyksen jälkeen oli niin kipeä useamman kuukauden etten pystynyt istumaan. Ja kipuili lähemmäs 2v. uuteen synnytykseen asti. Tokassa episiotomia-arpi repesi, MUTTA en tuntenut yhtään kipua synnytyksen jälkeen, ihan kuin mitään tikkejä/haavaa/arpea ei olisi koskaan ollutkaan, vitsi mikä fiilis! :)

Tää oli nyt aika OT, mutta ajoin tuolla sitä takaa, että tosi harvalle jää mitään tuntemuksia episiotomiasta, ei sitä kannata pelätä, se tehdään vain jos se on vauvalle/äidille tarpeen :)

Vierailija
6/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 18:19"]

Synnyttäessä elää niin hetkessä, että ei se sitten enää ahdista kun pääset hommiin :)

[/quote]

Tää on niin totta! Sitten kun on tositoimissa ja synnytys kunnolla käynnissä, mm.ympäristö menettää merkityksensä, Synnyttäjä kääntyy ikäänkuin itseensä, ei siinä vaiheessa enää pelkää repeämiä ynnä muita. Raskausaikana pelottaa, muistan kyllä! Ns. synnytysregressio hoitaa pelot pois!

Vierailija
7/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon puudutus niin ei ole kamalaa. Episotomia VAIN JA AINOASTAAN tarvittaessa, minulle se tehtiin varotoimenpiteenä ja olin kipeä sen takia! Toisesta ei tehty ja repesin yhden tikin verran ja istuin jo samana iltana enkä ollut kipeä. Se jatkuva veren vuotaminen on se ärsyttävin osuus.

Vierailija
8/8 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä repesin pahasti ja olin tosi kipeä. En kuuteen viikkoon pystynyt istumaan. Särkylääkettä vain. Silti vauvakuume iski kun esikoinen oli vuoden vanha :) Se on kipeää ja kamalaa sen hetken mutta kyllä se palkinto (=vauva) on jotain minkä takia kannattaakin vähän kärsiä.

Sittenkun vauva syntyy niin heittäydyt vain mukaan :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan