ÄLKÄÄ hankkiko koiraa vauvaperheeseen!
Tai miettikää ainakin hyvin tarkkaan onko siinä järkeä... Taas yksi tuttavapariskunta erosi ja äidille jäi 1-vuotiaan lisäksi kaksi isoa koiraa. No, nyt joutuu antamaan koirat todennäköisesti lopetettavaksi, jos kukaan ei niitä ota, koska ei selviydy arjesta lapsen, koirien ja työssäkäynnin kanssa. Surullinen tilanne ja näitä olen kuullut muitakin vastaavia, erossa kärsijöinä eivät ole vain ihmiset, vaan myös eläimet... :(
Kommentit (10)
Jos sun tuttavasi ei selviä arjesta yhden lapsen ja parin piskin kanssa, niin ei se todellakaan tarkoita, etteikö joku muu voisin hanskata isompaakin laumaa ihan mallikelpoisesti.
Jos seassa on joku ihan pentu, voi homma olla vähän haastavampaa, muttei suinkaan mahdotonta sekään.
Tuonne ne koirat:
Voi ristus! Eikö se mies voinut ottaa niitä koiria?
Älkää hankkiko vauvaa koiraperheeseen.
Miksei se äiti anna pois sitä vauvaa? Miksi koirat pitää antaa pois?
Ei nyt lopetettavaksi kannata! Eläinsuojeluyhdistykseen heti yhteys! He auttavat kodin etsimisessä varmasti.
En nyt tiiä kannattaako kaikkea aina suunnitella siten, että mitä jos tulee ero. Mutta en kyllä kans ymmärrä, miksi vauvaperheen pitää koira hankkia. Ok jos koira on ollut jo vuosia ennen lasta. Tai jos lapset ovat jo isompia. Mutta miten joku jaksaa hoitaa koiraa jos on vauva, ja saako se koira oikeasti edes tarpeeksi huomiota? Vauva kuitenkin menee aina koiran edelle, ja luulisi vauvassa olevan jo riittävästi tekemistä. Mihin sitä koiraa tarvitaan?
Meillä oli vauva 2kk ikäinen kun koiranpentu tuli taloon. Ennestään oli myös aikuinen koira. Meillä aina ollut koira talossa, yleensä kaksi, ja nyt kun aikuisella alkoi olla ikää niin otettiin rinnalle jo pentu kasvamaan.
En nähnyt tässä mitään ongelmaa. Äitiyslomalla sitä aikaa on ihan liiankin kanssa niin tämä oli oikeastaan paras hetki pennun hankkimiseen. Ei tarvinnut pennun jäädä niin aikaisin yksin kotiin jne.
Koska asutaan kerrostalossa ja pennun tulee päästä todella usein ulos tarpeilleen ratkaisin asian niin että otin vauvan kantokoppaan lämpöpussin sisälle ja lämpimä filtti tms. päälle.
Niin ei tarvinnut vauvalle pukea miljoonaa vaatekerrosta päälle pennun pissatuksen ajaksi koska siinä olisi mennyt ikuisuus..
Edellinen kirjoittaja kysyi mihin sitä koiraa tarvitaan. Itse en ainakaan osaisi elää ilman eläimiä.
Koira ja hevonen löytyy aina, enkä niistä ole vauvan synnyttyä luopunut.
Lisään vielä että myös ihmisen luonteella on paljon vaikutusta asiaan. Jos on vähän laiska perusluonne niin kokee kaiken tämän varmaan työläänä.
Itse taas olen aktiivinen ja menevä, joten ei ole yhtään liian raskasta ollut. Helpoimmalla pääsee kunpakkaa lapsen ja koirat autoon ja hurauttaa tallille hevosta hoitamaan. Siinä onkin monta kärpästä yhdellä iskulla hoidettu ;) Koirat väsyneitä kun ovat saaneet vapaana juosta ja leikkiä ja lapsi myös kun on ollut uusia juttuja mitä ihmetellä :)
meillä on 2v lapsi ja kaksi rotwailleria ihan hyvin menee kun koira ei ole villejä. Eikä eläintä saa turhaan lopettaa!!!