Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi katsot oikeudeksesi pilkata/haukkua niitä jotka

Vierailija
27.11.2014 |

uskovat, ajattelevat tai äänestävät toisin kuin sinä? Yleensä nämä haukkujat ovat ei-uskonnollisia tai jonkin poliittisen aatteen kannattajia, itseään suvaitsevaiseksi kutsuvia.

Tälläkin palstalla jatkuvasti haukutaan ja pilkataan uskovaisia, tasa-arvoisen avioliiton vastustajia, perussuomalaisten kannattajia jne. Todella "suvaitsevaista" ja "älykästä" (lainausmerkeissä siksi että oikeasti tarkoitan toisinpäin, vaikka nämä ko. henkilöt tuntuvat itseään sellaisina pitävänkin). Eikö sivistykseen ja demokratiaan kuulu nimenomaan toisenlaisten mielipiteiden hyväksyminen? Ilman haukkumista, lyttäämistä ja pilkkaamista?

Itse olen uskovainen enkä kannata tasa-arvoista avioliittoa. Minusta on uskomattoman törkeää myös se, että parikin liitto ja seura mihin itse kuulun, julkisesti ilmoittaa kannattavansa esim. juuri tätä avioliittolakia. Ei sellaista voi julistaa jos ei tiedä kaikkien jäseniensä kannattavan sitä myös.

Tähänkin postaukseen tulen saamaan useita alapeukkuja, juuri noista edellä mainitsemistani syistä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saavat uskoa mihin tahansa, mutta sen ei enää nykypäivänä pitäisi vaikuttaa kaikkien elämään. Harvaa ateistia haittaa jos joku on uskovainen, kunhan sitä ei tyrkytetä muille ja sen perusteella kielletä muilta asioita (kuten homoilta avioituminen ja adoptio).

Vierailija
2/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tasa-arvoiseen avioliittolakiin ja sen vastustamiseen tulee, niin kyllä, pidän uskontoon vetoavia ihmisiä rajallisempina ajatusmaailmaltaan. He kun eivät tunnu ymmärtävän, että kyseessä on laki ja lakia ei voi perustaa uskontoon, koska meillä on Suomessa uskonvapaus. Raamattu-perustelut tekevät vastustajista jankuttajia.

Tiedän ja tunnen paljon uskonnollisia ihmisiä, he ovat minulle ihania ja hyviä ystäviä, älykkäitä ja hauskoja. Mutta he eivät perustelekaan koko maailmankulkua raamatulla, vaan pitävät niitä uskonasioina. Sitä kunnioitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kysymys mielipiteestä, vaan siitä mikä on oikein. Jokaisella saa olla juuri sellainen mielipide, kuin itse haluaa, mutta sen ei pitäisi jarruttaa sitä, että tässä(kin) maassa saataisiin vihdoin säädettyä laki, joka tältä osalta mahdollistaa kaikkien kansalaisten yhdenvertaisen kohtelun. Ja kyllä ihmisille, jotka ovat väärässä pitää se voida sanoa. Ei tietenkään rumasti. 

Vierailija
4/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ateistaista ei haittaa se, että uskot jumalaan, jos et sitä tyrkytä. Se, että vastustat tasa-arvoista avioliittolakia vaikuttaa taas sitten muihin ihmisiin, eli homoihin, koska he eivät saa mennä naimisiin keskenään. Se siinä sun kannassasi on vikana. En minäkään kannata mitään ajatusta, mikä syrjisi teitä noin pahasti.

Vierailija
5/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistän aloitustekstin: "Miksi huomautatte minun olevan hölmö?"

Vierailija
6/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:07"]

Osaa ateistaista ei haittaa se, että uskot jumalaan, jos et sitä tyrkytä. Se, että vastustat tasa-arvoista avioliittolakia vaikuttaa taas sitten muihin ihmisiin, eli homoihin, koska he eivät saa mennä naimisiin keskenään. Se siinä sun kannassasi on vikana. En minäkään kannata mitään ajatusta, mikä syrjisi teitä noin pahasti.

[/quote]

Kyseessä on kuitenkin poliittinen mielipide/aate. Säädetäänkö laki vai eikö säädetä. Aika suvaitsematonta että pidät automaattisesti omaa kantaasi ainoana oikeana ja kaikkien muidenkin pitäisi ymmärtää se että olet oikeassa. Toisaalta ymmärrettävää (uskothan itse omaan mielipiteeseesi ja sen oikeutukseen), mutta toisaalta taas ei. Äänestys asiasta tulee ja sen mukaan mennään, se on politiikkaa ja demokratiaa. Jokainen saa äänestää siten kuin kokee oikeaksi ja jokaisen "oikea" on oikea heille.

Vierailija
7/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän pienenpänä pahana haukkumista kuin "ällyllistä" perustelua miksi joku ei ole samanarvoinen kuin toiset. Haukkumisista ei voi tehdä muita johtopäätöksiä kuin haukkujan sivistyksen tason.

Vierailija
8/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muita poliittisia aatteita ei voi haukkua eikä pilkata kuin vasemmistoaatteisia. Muissa on sentään jotain todenperää ja kattavuutta. Vasemmistolaisuus on vain lyhytjänteistä ja logiikatonta kädestä suuhun pärjäämistä.

Vierailija
9/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen ajattelu on virheellistä. Sen kunnioittaminen on järkeen perustuvan ajattelun halveksimista.

Vierailija
10/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysehän on siitä, että pitääkö sovinisteja tai klu klux klanilaisia suvaita? Ei erilainen mielipide ole mikään mielipide, jos siinä rajoitetaan toisen ihmisen tasa-arvoisia oikeuksia. 

Tasa-arvoista aviolittoa vastustavat ovat sama asia, kuin rasistit tai sovinistit. Hekin katsoivat olevansa parempaa väkeä ja ansaitsevansa enemmän kuin toisenlaiset ihmiset (mustat ja naiset). 

Uskovaiset ovat sitä mieltä, että he ovat parempia ihmisiä ja että heidän pyhän kirjansa mukaan toiset ovat tasa-arvoisempia, kuin toiset. 

Vierailija
11/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän uskovia on oikein pilkattu? Voin vakuuttaa, että seksuaalivähemmistöön kuuluvana olen saanut taatusti enemmän lokaa niskaani keskustelupalstoilla, valtamediassa ja jopa eduskunnan puhujanpöntössä.

Hesarista olen viime päivinä saanut lukea faktoina lausuttuina väitteinä muun muassa siitä, että minä ja puolisoni jo pelkällä olemassaolollamme romautamme perheet, tuhoamme yhteiskunnan (niin Suomen kuin aikaisemmin antiikin Rooman ja Kreikan), kasvatamme lapset kieroon, aiheutamme lapsille mielenterveysongelmia, anastamme juridisen sopimuksen ja lapset heteroilta ja vaikutamme myös siihen, että Suomessa on kestävyysvaje (!) jne. Eduskunnassa on mm. lausuttu, että jos minä ja puolisoni voimme rekisteröidä suhteemme, niin seuraavaksi mennään naimisiin sian ja myöhemmin hauvelin kanssa. Vauva.fi:n keskusteluista olen kuullut, että olen pedofiili, henkisesti sairas, kieroonkasvanut, iljettävä ja kaikinpuolin oksettava tyyppi.

Vierailija
12/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taikauskoa pitäisi kunnioittaa?

Kyllä naureskelu ja pilkka on juuri oikea reaktio aikuisille, jotka pitävät tuhansia vuosia vanhoja seemilläisiä paimentolaistaruja tosiasioina.

Vierailija
13/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:07"]

[/quote]

Kyseessä on kuitenkin poliittinen mielipide/aate. Säädetäänkö laki vai eikö säädetä. Aika suvaitsematonta että pidät automaattisesti omaa kantaasi ainoana oikeana ja kaikkien muidenkin pitäisi ymmärtää se että olet oikeassa. Toisaalta ymmärrettävää (uskothan itse omaan mielipiteeseesi ja sen oikeutukseen), mutta toisaalta taas ei. Äänestys asiasta tulee ja sen mukaan mennään, se on politiikkaa ja demokratiaa. Jokainen saa äänestää siten kuin kokee oikeaksi ja jokaisen "oikea" on oikea heille.
[/quote]
Totta kai pidän omaa kantaani oikeana, koska en syrji yhtään ketään. Miten on oikein, että kaikki eivät saa mennä naimisiin, vaikka haluaisivat??
Niin kuin joku sanoikin ylempänä, niin olette kuin rasisteja ja sovinisteja. Ei pidä ajatella, että uskovaisten suvaitsemat asiat ovat ainoastaan oikeita ja että teidät pitäisi nostaa jollekin jalustalle, kun olette jotenkin ylempiarvoisia?
En todellakaan kannata tahallista muiden syrjimistä ja väheksymistä.

Vierailija
14/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol :D

Vierailija
15/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää kun Ku Klux Klanilaisia pilkataan. Pitäis vaan antaa rovioiden palaa ja hirttoköysien rasvaantua. Koska onhan se nyt epistä, ettei saa olla reilusti rasisti ja myös toimia sen mukaisesti.

Vierailija
16/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haista AP toosaas!!

Vierailija
17/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:30"]

Miksi taikauskoa pitäisi kunnioittaa?

Kyllä naureskelu ja pilkka on juuri oikea reaktio aikuisille, jotka pitävät tuhansia vuosia vanhoja seemilläisiä paimentolaistaruja tosiasioina.

[/quote]

Juurikin näin.

Hihhulit halveksivat toisinajattelijoita ja näyttävät sen myös.

Vierailija
18/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilette vaan kovemmin niin homma korjaantuu sillä. Jos ei korjaannu niin sehän on sitten sen jumalanne tahto, eikö niin? Eli oikeastaan jos pelkkä rukoilu ei auta niin tehän itsekin julistatte ettei jumalaa ole olemassa...

Vierailija
19/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD a

Vierailija
20/22 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:02"]

Kaikki saavat uskoa mihin tahansa, mutta sen ei enää nykypäivänä pitäisi vaikuttaa kaikkien elämään. Harvaa ateistia haittaa jos joku on uskovainen, kunhan sitä ei tyrkytetä muille ja sen perusteella kielletä muilta asioita (kuten homoilta avioituminen ja adoptio).

[/quote]

miksi tätä lakiesitystä sitten tyrkytetään nyt joka tuutista täydellä syötöllä? Miksi yritätte käännyttää minua? Miksi ette anna minun olla rauhassa?

t. avioliittolakimuutosta vastustava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi