Kun maksat lähimaksulla, varmista että maksu meni läpi
Kun kuuluu piippaus, lue mitä maksukortinlukijan näytöllä lukee tai odota myyjän vahvistus asiasta. Todella raivostuttavaa kun moni on nykyään niin kiireinen, että ulko-ovelle joutuu huutelemaan, ettei maksu mennyt läpi. Pari kertaa olen joutunut juoksemaan asiakkaan perään kun hän on lähtenyt ja puhunut samalla puhelimeen.
Kommentit (40)
Mahtaako se kauppias tulla yhtä innokkaasti perään huomauttaan että sulta meni nyt tuplamaksu että eläs karkaa.
minua ei haittaa yhtään vaikka maksu ei menisi läpi!
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako se kauppias tulla yhtä innokkaasti perään huomauttaan että sulta meni nyt tuplamaksu että eläs karkaa.
Huvittaa asiakkaat, jotka oikeasti uskovat, että yritän veloittaa heiltä ostoksia kahteen kertaa kun lähimaksu ei mene läpi. Se ei ainakaan meidän systeemeillä onnistu. Toki laitteisiin voi teoriassa tulla vika, mutta kymmenen vuoden aikana yhdeltäkään asiakkaalta ei ole veloitettu tuplasti meidän puljussa.
Ilman muuta katson ja odoton, että maksu menee läpi. Monet kerrat ei ole mennyt läpi vaan on pitänyt laittaa sitten pin-koodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako se kauppias tulla yhtä innokkaasti perään huomauttaan että sulta meni nyt tuplamaksu että eläs karkaa.
Huvittaa asiakkaat, jotka oikeasti uskovat, että yritän veloittaa heiltä ostoksia kahteen kertaa kun lähimaksu ei mene läpi. Se ei ainakaan meidän systeemeillä onnistu. Toki laitteisiin voi teoriassa tulla vika, mutta kymmenen vuoden aikana yhdeltäkään asiakkaalta ei ole veloitettu tuplasti meidän puljussa.
Mulle viimeksi kaupassa sanottiin, että tarkista onko mennyt kahteen kertaan läpi, koska näin on tapahtunut. Siis varoiteltiin jo etukäteen.
Tuota, mites se kuitti? Eikö se tulostu kun maksu menee läpi?
Otan AINA kuitin, se varmistaa että maksu suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, mites se kuitti? Eikö se tulostu kun maksu menee läpi?
Niin? Kovin vaikea sitä kuittiakaan on kiireiselle asiakkaalle tarjota, kun kuitin tulostuessa asiakas on jo mennyt menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, mites se kuitti? Eikö se tulostu kun maksu menee läpi?
Kyllä tulostuu, mutta todella moni asiakas ei sitä halua ja sen vuoksi eivät jää sitä odottelemaan.
moni yrittää tahallaan tuota kikkaa ja käyttää juuri puhelinta siinä vielä apuvälineenä
on myös paljon kassoja jotka eivät juuri välitä lähteekö joku vai ei, palkattu taas niin halvalla että sitä saa mitä tilaa
Käytän käteistä kuolemaani saakka joten siinähän kärsitte lähimaksuilijat :-D :-D :-D
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu kauppiaan huolehtia että systeemit estää maksamatta jättämisen, ei vain ole osattu reagoida tekniikan kehittymisen vaatimalla tavalla, portti tai jokin muu siihen.
En kyllä arvostaisi jos olisin panttivankina jonkun portin takana kunnes maksu on suoritettu. Jos kauppa kohtelee jokaista asiakastaan lähtökohtaisesti rikollisena vien mieluummin rahani muualle.
Siis annat asiakkaan pakata rauhassa etkä siinä vaiheessa voi muistuttaa?
Kaupan ongelma jos laitteet ei pelaa. Ei mulla ole aikaa jäädä odottelemaan menikö maksu tällä kertaa läpi vai ei.
Google Pay:lla kun maksaa lähimaksuna, niin ei muuten ole mitään 50 euron rajaa edes. Kuinka moni tietää tämän?
Onkohan tuossa mitään maksurajaa?
Paitsi ehkä joku maksukortin itsensä asettama raja korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ongelma jos laitteet ei pelaa. Ei mulla ole aikaa jäädä odottelemaan menikö maksu tällä kertaa läpi vai ei.
Tässä ei ole kyse siitä, ettei laitteet toimi. Lähimaksukortti kysyy satunnaisesti pin-koodia.
Vierailija kirjoitti:
Siis annat asiakkaan pakata rauhassa etkä siinä vaiheessa voi muistuttaa?
Kaikilla ei ole niin isoja ostoksia että niitä pitäisi jäädä pakkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ongelma jos laitteet ei pelaa. Ei mulla ole aikaa jäädä odottelemaan menikö maksu tällä kertaa läpi vai ei.
Ei sulla ole ole koko aikaa noin kiire. Jos lähdet maksamatta niin syyllistyt rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis annat asiakkaan pakata rauhassa etkä siinä vaiheessa voi muistuttaa?
Niinkuin joku jo edellä mainitsi, kaikilla ei ole isoja ostoksia, joita jäädä pakkailemaan. Muutaman ryntäilijän jälkeen aloin tehdä pienten ostosten kohdalla niin, että piippaan tuotteen ja annan vasta maksun jälkeen asiakkaalle. Isoja ostoksia tekevälle kyllä ehtii kertomaan vaikka antaisi ostosten mennä piippauksen jälkeen.
Se kuuluu kauppiaan huolehtia että systeemit estää maksamatta jättämisen, ei vain ole osattu reagoida tekniikan kehittymisen vaatimalla tavalla, portti tai jokin muu siihen.