Mitä tapahtuu asunnolle, jos jättää lainan maksamatta, mutta omistaa asunnosta vain 50 %?
Oma puolisko on maksettu, puolisolla on omaan puoliskoonsa laina. Mitä kävisi asunnolle, jos hän jättäisi lainan maksamatta? Minä asun asunnossa, puoliso muualla.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolisosi lyhentäisi lainaa, jos ei edes asu asunnossa?
Jos puoliso on lainaa ottanut nimiinsä, niin kyllä se sitä myös lyhentää vaikka asuisikin muualla.
Vai meinaatko, että jos sinulla on asuntolainaa ja joudut syystä tai toisesta muuttamaan asunnosta pois vaikka tilapäisesti ja laittamaan sen asunnon vuokralle, niin sinun lainanlyhennykset hoitaisikin vuokralainen? Kyllä sinä ihan itse maksat lainasi.
Vaikka sovittaisiin asuntoon jäävän puolison kanssa, että hän hoitaa lainan lyhentämisen, niin itse en ainakaan luottaisi minun nimissä olevan lainan maksua kenenkään muun käsiin, vaan itse hoitaisin sen, jotta varmasti tulee hoidetuksi. Mielummin pyytäisin asuntoon jäävää puolisoa maksamaan tarvittaessa pientä vuokraa asuessaan minunkin puolikkaassani tai vähintäänkin maksamaan vastikkeet.
Puolet asunnosta menee pakkohuutokapattavaksi ja uusi omistaja muuttaa asuntoosi sinun kämppäkaveriksesi.
laina on maksettava, jos hän ei maksa sinä maksat tai ikään kuin ostat puolisosi ulos eli hänen velka tulee sinulle tai asunto menee pakkomyyntiin jolloin saat myyntihinnasta osuutesi erinäisten oheiskulujen jälkeen
Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai trollaatko?