Mihin koirasi kuoli?
Kommentit (30)
Epilepsiaan alle kaksivuotiaana. Toinen syöpään 12-vuotiaana
Tuossa elokuussa kuoli minulta toinen koirista, kuolinsyytä ei sen enempää selvitetty koska oli jo vanha koira (15,5 vuotta) ja paljon jo hidastunut ennestään. Sanoisin siis että vanhuuteen kuoli, vaikka toki siellä taustalla aina joku konkreettisempi syykin on mikä lopulta kuoleman aiheuttaa. Kuolema tapahtui niin että koira oli ollut muutaman viikon jo hyvin uninen ja haluton lenkkeilemään, mutta ei kärsivän oloinen mitenkään. Yhtenä aamuna se ei vaan enää herännyt. Kaunis ja rauhallinen kuolema oli.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:01"]Miksi kysyt?
[/quote]
Asia itsellä ajankohtainen, jonkinlaista vertaistukea kai tahdon.
Koiralle tuli kasvain päähän 15-vuotiaana, ja eläinlääkärillä sitten nukahti ikuiseen uneen mun sylissä. Tästä on jo 4 vuotta aikaa mut silti itken sen perään..
Meillä ensimmäinen koira halvaantui kesken lenkin v.2006. Nyt tämä koira 9v ja eläinlääkäri jo puhelimessa valmisti minua ajatukseen lopettamisesta... Oireista en tahdo puhua.. En pysty... Sen verta että syöpä luultavasti...
Melanooma suussa, ikää tipsulla oli 18 v. Toisella koiralla sama vaiva vuosia myöhemmin, ikä 16 v.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 12:10"]Melanooma suussa, ikää tipsulla oli 18 v. Toisella koiralla sama vaiva vuosia myöhemmin, ikä 16 v.
[/quote]
Voi kun pääsivätkin vanhaan ikään! Hieno juttu! Meidän koira on iso koira joten elin-ikä muutenkin matala. N. 11vuotta.
-ap
Epilepsia. Nuorena lähti ihana koira.
Toinen kuoli vanhuuteen ja toinen lopetettiin koska puri. Puri jo useamman kerran ennen kuin päätös tehtiin. Vanha koira oli 15, 5 vuotta, lopetuspiikillä ja nuori 2, 5, lopetuspiikillä, molempia rakastin, olin heidän pääsääntöinen hoitaja ja ikävä on tätä nuorta kun kuolemasta ei ole kuin kuukausi, itken, se lohduttaa.
Tsemppiä ap! Mahtaa olla rankkaa. Itse ajattelen niin että koira ei tajua kuolevansa, mikä on helpottavaa. Se ei tajua pelätä tulevaa, se elää hetkessä.
Syöpään kuukaudessa sen toteamisen jälkeen. Saksanpaimenkoira, 7 vuotta :( Kamala suru ja ikävä jäi.
Ihan luonnollinen kuolema oli. Sydän pysähtyi oletettavasti heti kun auton etupuskuri osui koiraan.
Ampumalla. Se on piikkiä kivuttomampi tapa, jos sen osaa tehdä oikein.
Edellinen koira piti lopettaa 7vuotiaana imusolmukesyövän takia.
Hukkui kun juoksi kissan perään heikoille jäille (kissalle ei kevyempänä käynyt kuinkaan). Koira oli kuollessaan 13 v, sekarotuinen suomenpystykorvan näköinen.
Eka oma koira kiipesi häkistä ulos ja juoksi rekan alle. Toinen oma koira sai häkin oven auki ja juoksi junan alle.
5,5 vuotiaana syöpään. Nyt parasta aikaa odottelemme 8 vuotiaan koe tuloksia ja toivomme että ei olisi syöpää vaan jokin harmiton patti.
Miksi kysyt?