Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luoja meitä koulun joulumyyjäisiltä varjelkoon...

Vierailija
27.11.2014 |

Molempien lasten kohdalla on ekaluokna vanhempainillassa joku ehdottanut, että josko sitä rahaa voisi kerätä ihan vaan laittamalla summan X luokan tilille. Juu ei käy, tarkoitus on, että lapset oppivat ettei raha tule itsestään vaan yhdessä tekemällä, aikuiset ja lapset.

Lopputulema ekalla luokalla: ostetaan ylihintaisia askartelutarvikkeita, vanhemmat vekslaavat kalentereihin tilaa tätä askarteluiltaa varten, lapset jaksavat leikata tonttutupsuja noin vartin jonka jälkeen vanhemmat istuvat vääntämässä niitä tonttuja ja enkelikynttilöitä toista tuntia. Ja ostavat siellä myyjäisissä sitten niitä toistensa tekemiä tonttuja. 

Lopputulema näin tokalla luokalla: on todettu, että tonttutupsut eivät välttämättä olekaan se kovin hitti joten tänä vuonna tulee luokkatoimikunnan lista, että myyntipöytä pidetään simppelinä. Tarjolla ainoastaan  Paholaisen Hilloa, joululeipää sekä pieniä piparkakkutaloja.  

Paholaisen Hillosta en ole ikinä kuullutkaan, leipää en ole ikinä leiponut. Ohjeita kuulemma saa s-postilla, mutta jotenkin en vaan jaksa uskoa että niistä mitään syömäkelpoista saisin aikaan kun ei ole aavistustakaan, miltä niiden pitäisi näyttää - saati sitten maistua... 

Tässä nyt sitten vielä valvon ja odotan, että tuo piparkakkutalon tekele pysyy pystyssä. Ja juu, pakkohan ei ole mitään viedä tai tehdä, mutta luonnollisesti tuo lapsi kysäisi että mitä me viedään sinne myyjäisiin. Ja tehtiin toki yhdessä; lapsi kaulitsi hetken taikinaa, levitti muutamat strösselit ja koristeli pari osaa. Tuota pari vuotta vanhempaa ei jaksa innostaa edes sen vertaa. 

Jaksan vielä ne loputtomat pesuaine-, sukka -yms. myynnit mutta en millään tätä viikon ainoaa vapaailtaa olisi jaksanut käyttää tähän. Ja ensi viikolla sama rumba esikoisen myyjäisten kanssa. Vapaa-aikani on minulle kullanarvoista enkä osaa leipoa - kertokaa te kätevät puuhanaiset miksi, oi miksi en vaan voisi laittaa sitä rahaa luokan tilille? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että teidän hella meni rikki etkä siksi voinut kokkailla mitään, ja "pahoitteluna" tästä sujautat kympin tai pari sinne kassalippaseen :p

Vierailija
2/2 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala sentään, mä olen jo kammonnut päiväkodin tapahtumia. Kiitos varoituksesta! Kuka ihme muuten pitää noita koulumyyjäisiä vielä hyvänä ideana? Mä kuvittelin, että ne on jo aikansa eläneitä kun ihmiset elävät kauppojen lähellä eikä se kyläkoulu ole enää se ainoa keskuspaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi