Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkaisen kaksion omistaja ei ole oikeasti porvari

Vierailija
03.10.2021 |

Eikös porvari ole se joka omistaa tuotantovälineet.Eihän velkaisen kaksion
omistaja ole oikeasti porvari.Paitsi aatteeltaan mutta ei varoiltaan.
Samoin kunnan tai valtion leivissä oleva.Aate on porvari eikä tajua että
elää sosialismissä.Samoin eläkeläinen on aatteeltaan porvari.
Vaikka elämä lepää sosialismin varassa.Eikös porvari vastusta kaikkea
yhteiskunnnan omistusta.Yhteiskunnan kaikkea palvelua.
Kumma kun ei tajuta.Miten poliisi ja armeija rahoitetaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari syö toisten pöydästä? Hamuaa irti kaikki mitä irti lähtee eikä haluta jättää muille mitään. Olet ihan oikeassa ap. Yhteiskunnan syöttiläitä on runsaasti porvareissakin: valtion miljardituet ja verohelpotukset kelpaavat aina ja hyväpalkkaiset suojatyöpaikat siisteissä sisätöissä.

Vierailija
2/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari=kaupungissa asuva käsityöläinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on vielä parkkipaikalla velka-aud, onko sit jo eliittiä?

Vierailija
4/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvari=kaupungissa asuva käsityöläinen

Porvari = Kaupungissa asuva kauppiassäätyyn kuuluva henkilö. Käsityöläinen on työläinen, vaikka sen suutarinverstaansa omistaisi.

Vierailija
5/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Yksi entinen naapuri (oikea kulmakunnan juorukello), tuli kadulla vastaan. Ehti haukkua minua porvariksi. Eipä ole kukaan ennen sanonutkaan. Olen kyllä kaupungissa asuva käsityöläinen. Koitan myös myydä käsitöitäni, joten taidan olla jonkinlainen kauppias.

Vierailija
6/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Mitä hienoa tai tavoiteltavaa on "olla porvari"?

Ei jokainen, joka asuu maalla ole "talonpoika".

En tykkää lokeroitua mihinkään "säätyyn" tai yhteiskuntaluokkaan. Äitini on aatelinen, syntyperänsä vuoksi, eikä siksi pääse koskaan pois siitä "lokerosta". Onneksi aatelius ei periydy äidin puolelta, joten itse en ole siihen "lokeroon" joutunut. Koen olevani vapaa kaikista säädyistä ja luokista.

Vierailija
7/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhan se poroporvari

Vierailija
8/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

säädytön ja luokaton kirjoitti:

Mitä sitten? Mitä hienoa tai tavoiteltavaa on "olla porvari"?

Ei jokainen, joka asuu maalla ole "talonpoika".

En tykkää lokeroitua mihinkään "säätyyn" tai yhteiskuntaluokkaan. Äitini on aatelinen, syntyperänsä vuoksi, eikä siksi pääse koskaan pois siitä "lokerosta". Onneksi aatelius ei periydy äidin puolelta, joten itse en ole siihen "lokeroon" joutunut. Koen olevani vapaa kaikista säädyistä ja luokista.

Minusta tuollainen luokittelu on älyttömän vanhanaikaista. Onko sitten käsityöläiset alin luokka, sitten on porvarit ja siitä ylempänä oppineet yliopiston käyneet? Aateliset on korkeimmalla.

Vierailija
9/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit siis varmaan kapitalistia, mutta joo, olet oikeassa. Suurin osa suomalaisista elää jonkinasteisilla tuilla tai julkisen sektorin varoista. Osa yrittäjistäkin tekee käytännössä vain julkkarille töitä. Oikeita yksityissektorin yrittäjiä ja kapitalisteja saa hakemalla hakea.

Siinä on myös syy miksi valtion budjetti on aina vinksallaan. Jos budjettia pienennetään niin peitto lyhenee heti toisesta päästä. Ongelma on liian suuri julkinen sektori, ei kestävyysvaje tai työvoimapula.

Vierailija
10/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhä tarve näillä vanhanaikaisilla termeillä ihmisiä määritellä? Itse olen työläinen, vaikka vanhakantaisesti ajatellen olen pikkuporvari, sillä omistan suuryhtiöiden osakkeita. Vai olenko peräti nousukas, kun olen työllä tienatuilla palkkarahoillani noussut omistavaan luokkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän