Kysymys hiusten oman värin kasvattelijoille
Olen kasvattanut omaa hiusväriäni takaisin pari vuotta, mutta koska hiukseni ovat kiharat, värjättyä hiusta on latvoissa jäljellä aika pitkälti. En halua leikata hiuksiani kovin paljon, koska mitä lyhyemmät ne ovat, sitä tiukemmat pikkuheidikiharat niistä tulee. Olkapäämitta on sopiva.
Millä tavalla latvojen väriä voisi haalistaa koskematta omaan väriin? Latvat ovat jo aika haalistunutta kuparinpunaista liukuväriä ja oma hius ihanan kiiltävää valkoraitaista harmaata. Voisiko latvoja dipata johonkin tehohoitoon tai vastaavaan?
Kommentit (19)
Kysy kampaajalta? Itse sain kampaajalta samanlaisessa projektissa shampoon, millä väriä sai lähtemään latvoista. En tosin enää muista merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiuksesi eivät olisi kiharat, olisiko värjättyä osaa vähemmän??
Ilmeisesti, sikäli outoa, että yleensä se näyttää olevan juuri toisinpäin, vaikka määrä on toki oikeasti sama, mutta kihara lyhentää...
Vierailija kirjoitti:
Kysy kampaajalta? Itse sain kampaajalta samanlaisessa projektissa shampoon, millä väriä sai lähtemään latvoista. En tosin enää muista merkkiä.
En ole käynyt kampaajalla vuosiin. He eivät kai anna neuvoja, jollei jotakin palvelua osta.
En usko, että näin haalistuneesta latvaväristä enää saa shampoolla mitään irti, siis 3-4 vuotta värjäämisen jälkeen. Edellä kuitenkin ehdotettiin öljyä ja naamioita, ja taidan kokeilla niitä. Toivottavasti vanha väri ei ilahdu liikaa öljystä ja palaudu entiselleen.
Kiitos kommenteista! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos hiuksesi eivät olisi kiharat, olisiko värjättyä osaa vähemmän??
Eipä tietenkään, mutta suorana hiukseni olisivat niin pitkät, että vaikka vaaksankin leikkaisi, hiukset olisivat vielä aika pitkät.
Ap
Kasvatin 2v varjayksen pois. Toki suora hius ja leikkasin korviin. Mutta 4v on jo tosi pitka aika. 2 v. Siita oli hiukset alle lapaluun.
Eli uskon etta sulla on vara patkasta loputkin pois.
Mun hius kasvaa nimittain hitaasti.
Hapata sitruunalla
No mä värjäsin hiukset sellaisella värillä, mikä oli mahdollisimman lähellä omaa luonnollista väriäni.
Vierailija kirjoitti:
No mä värjäsin hiukset sellaisella värillä, mikä oli mahdollisimman lähellä omaa luonnollista väriäni.
Tämä. Miten asioista saadaan niin kovin hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. No tietysti jos on tehnyt sen päätöksen, ettei halua enää ikinä värjätä hiuksia, tuo ei ole mahdollista. Kyllä minäkin niin päätin, mutta helpoiten se kävi näin. Yksi värjäys enää ja se on se oma hiusväri. Ei kannata olla liian ehdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että haalistuneen kuparinvärisistä latvoista saisi valkaisemalla ja värjäämällä harmaanvalkoraitaa, jossa jokainen hius on erivärinen kuin naapurinsa.
Tulos olisi enemmänkin kuin kuivahtanut turkisreunus olkapäillä. Ihan niin erikoista en tahtoisi. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että haalistuneen kuparinvärisistä latvoista saisi valkaisemalla ja värjäämällä harmaanvalkoraitaa, jossa jokainen hius on erivärinen kuin naapurinsa.
Tulos olisi enemmänkin kuin kuivahtanut turkisreunus olkapäillä. Ihan niin erikoista en tahtoisi. :)
Ap
Kampaajalla osaavat tehdä oikeanlaisia raitoja. Maksaa kyllä pirusti pitkiin hiuksiin. Yksi syy miksi halusin luopua hiusten värjäämisestä oli juurikin se, että se on omien pitkien hiusten kanssa niin hankalaa, hiuksia kuluttavaa ja kallista. Minulla kun ei ole varaa mihinkään pidennyksiin.
Suosittelen menemään kampaajalle. Mene vaikka ihan vaan tasoittamaan latvoja, se ei maksa paljon. Kysele sitten siinä samalla näitä asioita.
Mitä jos kuitenkin leikkaisit. Vaikka käpertyy lyhyeksi ois silti paremman näköinen kuin nyt se perusteella mitä väreistä kerroit. Kuivat kulahtaneet latvat pois Klik klik vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kampaajalla osaavat tehdä oikeanlaisia raitoja. Maksaa kyllä pirusti pitkiin hiuksiin. Yksi syy miksi halusin luopua hiusten värjäämisestä oli juurikin se, että se on omien pitkien hiusten kanssa niin hankalaa, hiuksia kuluttavaa ja kallista. Minulla kun ei ole varaa mihinkään pidennyksiin.
Suosittelen menemään kampaajalle. Mene vaikka ihan vaan tasoittamaan latvoja, se ei maksa paljon. Kysele sitten siinä samalla näitä asioita.
En halua enää mitään väriä, en edes raitoja, oman värini päälle. Olen nimittäin suorastaan rakastunut tähän valkoharmaaraitaani. Hiukseni eivät ole olleet koskaan näin kiiltävät: valkoinen on vitivalkoista ja harmaa kuin kirkasta alumiinia.
Kiharat hiukset ovat siitä kivat, että ne voi leikata itse. Leikkasin äskettäin viitisen senttiä pois, ja nyt on reilut kymmenen senttiä värjättyä jäljellä. Ei tämäkään mikään paha näky ole, koska värien raja on jännän liukuva, mutta en vain jaksaisi odottaa enää.
Syy siihen, että kyselen latvojen dippaamisesta, on se, että jos leikkaan latvavärin pois, hiukseni kevenevät ja kihartuvat eli lyhenevät tosi voimakkaasti. Viimeisellä kampaamokäynnilläni kampaaja kostutti hiukseni, kampasi ne suoriksi ja leikkeli suit sait niin lyhyiksi, että mykistyi itsekin, kun ne kuivina ulottuivat vain nipin napin korvieni alapuolelle. Naamani ei ole lyhyille hiuksille tehty.
Öljypullo on jo kaivettu esille. Sen järeämpiin konsteihin en taida kajota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Öljyhoito eli oliiviöljyä ja kookosöljyä.
Ihan XZ irrottaa väriä hiuksista. Jos haluaa enemmän niin sitten laittaa C-vitamiiniporetabletteja shampooseen ja pesee hiuksia sillä.
Laittakaa hyaluronihappoa kosteisiin latvoihin, se pehmentää ja kosteuttaa hiusta. Suurin osa yksinään käytettävistä öljyhoidoista on ihan höpölöpöä eikä todellisuudessa kosteuta sitä hiusta ollenkaan vaan löllyy vain siinä pinnalla tehden ei mitään kunnes hulahtaa viemäristä alas seuraavassa pesussa. Öljyn (esim. arganöljyn) voi laittaa hyaluronihapon päälle lukitsemaan sen oikean kosteuttavan tuotteen sinne hiukseen.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa hyaluronihappoa kosteisiin latvoihin, se pehmentää ja kosteuttaa hiusta. Suurin osa yksinään käytettävistä öljyhoidoista on ihan höpölöpöä eikä todellisuudessa kosteuta sitä hiusta ollenkaan vaan löllyy vain siinä pinnalla tehden ei mitään kunnes hulahtaa viemäristä alas seuraavassa pesussa. Öljyn (esim. arganöljyn) voi laittaa hyaluronihapon päälle lukitsemaan sen oikean kosteuttavan tuotteen sinne hiukseen.
Ohhoh! Ostin muutama viikko sitten pullolliset juuri hyaluronihappoa ja arganöljyä (ja C-vitamiinia) kasvojani varten ja olen ollut oikein tyytyväinen. Ei tullut mieleenkään, että hyaluronihappoa voisi käyttää myös hiuksiin. Tästä tuleekin mielenkiintoinen kokeilu, ja jollei se onnistu, pieleen menee vain hiusten latvapätkä. Kiitos vinkistä! :)
Ap
Eikö ketään löydy?
Ap