Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häkki kellari tyhjillään, naapuri kysyi voisiko laittaa sinne tavaroitaan

Vierailija
03.10.2021 |

Paljonko kehtaan pyytää kuukaudessa vuokraa, onko 50€ sopiva hinta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu. Piilottaa sinne huumeita tai laittomia tulijoita.

Loppupeleissä sinä olet vastuussa.

Vierailija
2/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ennemmin naapurilta miten nopeasti tyhjentää sen kun sulle tulee tarve käyttää varastoa itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kaikki entiset rakastjat kolkattuna sinne arkkupakastimeen joten sitä ei kannnata lähteä availemaan mutta muutoin saat käytttää.

Vierailija
4/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei laita omaan? Pitääkö sitä tavaraa hamstrata niin paljon?

Vierailija
5/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa vaihto sitten isännöitsijän tms. kautta, että jos annat varaston käyttöön, niin ei tule sulle seuraamuksia, jos siellä pidetäänkin jotain laitonta.

Vierailija
6/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ennemmin naapurilta miten nopeasti tyhjentää sen kun sulle tulee tarve käyttää varastoa itse?

Alkaa pitää varastoa omanaan ja et tule saamaan sinne omia tavaroitani koskaan. Ei kannattaisi suostua.

Vierailija
7/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vieläkään lainaa mökkiään mikä on tyhjänä.

Vierailija
8/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin on kysytty, kun asuin väliaikaisesti toisella paikkakunnalla, sijaisena.

En tarvinnut kopperoa, joten annoin sen pyytäjälle käyttöön.  Pyysin kuitenkin laittamaan kopperon oveen ja sen yläpuolelle selkeästi sen huoneiston numeron, jonka käytössä se on, eli pyytäjän huoneiston numeron.

En mitään korvausta halunnut, aivan sama, en tarvinnut varastokoppia, ja tuskin se mikään suuri summa oli mun vuokrassani.

Keväällä ilmoitin että muutan pois, ja pyysin häntä tyhjentämään varastokopin valmiiksi seuraavaa asukasta varten.   Sain lahjaksi viinipullon ja marimekon pyyhkeen.

Hyvin meni, ei mitään ongelmia ollut tuosta lainaamisesta.

Vierailija
9/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei laita omaan? Pitääkö sitä tavaraa hamstrata niin paljon?

Lapsi perheillä sitä roinaa on valtavasti.  On suksia, pulkkia, luistimia, jääkiekkovarusteita.

Lisäksi harrastustarvikkeita, kuten kalastusvälineet, vanhempien sukset, saavia, jne, jne.

Vierailija
10/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ensin kaikilla asunnoilla oma, numeroitu varastonsa. Sitten joku oli lukotta ja kas - meillä alkoi olla asuntoja, joissa ei ollut häkkivarastoa lainkaan ja parilla asunnolla oli 3-4 varastoa käytössään. Isännöitsijä ei asiaan puuttunut eikä taloyhtiö ennen kuin tein asiasta rikosilmoituksen. Yhtiöjärjestyksen mukaan minulle kuului oma varasto ja koska taloyhtiö ei sitä kyennyt osoittamaan, niin asia piti käydä vaikeimman kautta läpi. Isännöitsijä vain hoki, että odotellaan, että varasto vapautuu. Miksi olisi vapautunut, kun siellä oli ulkopuolisen firman tavaroita maksutta varastoituna.

Vierailija
11/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa vaihto sitten isännöitsijän tms. kautta, että jos annat varaston käyttöön, niin ei tule sulle seuraamuksia, jos siellä pidetäänkin jotain laitonta.

Voihan siitä kirjoittaa vuokrasopimuksen, mutta ei kai isännöitsijää siihen tarvitse sotkea.

Vierailija
12/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillistä. Yhdellä vastaajalla positiivnen kokemus sentään :)

Meidän taloyhtiössä on raaka ja verinen kyttääminen siitä, keneltä vois saada käyttämättömän parkkiruudun kakkosautolle. Monesti on kaupasta tullessa jo jonkun vieras ängennyt sun paikalle, ja riita on valmis. Jos autostani luopuisin, ois parkkitaksani pilviä hipova. Vieraspaikkoja ei "onneksi" ole.

En antaisi "kanahäkkiäni" muiden käyttöön. Se muuttuisi oitis pysyvästi sen "vuokraajan" asuntoon kuuluvaksi, kuten jo joku sanoikin.

Vierailija
13/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lupasin kerran naapurille, että saa käyttää minun käyttämätöntä häkkivarastoani. En tiedä miksi lupasin, kun ei todellakaan mitään ystäviä oltu. En kait osannut nuoruuttani kieltäytyäkään. Sitten kun se mulkku muutti talosta pois se jätti kaiken romutavaransa sinne varastoon. Maksoi minulle 50 euroa kun kuljetutin rojun kaatopaikalle. Ja ihan oma vika kun olin nuori ja sinisilmäinen. Minua ahdisti pitkään, kun mietin miten minua hölmöä hyväuskoista hyväksikäytettiin. No sekin oli vain oppia elämästä.

Vierailija
14/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomisia vastauksia ja pelkoja varaston valloituksesra :D Jos toinen maksaa varastosta vuokraa, toki varasto kuuluu silloin täysin hänelle niin kauan kuin sopimus on voimassa ja rahat tulee tilille.

Toki kannattaa tehdä kirjallinen sopimus missä on määritelty vuokra-aika (esim vuosi) tai jatkuva sopimus joka päättyy kun vuokraaja muuttaa pois.

50€/kk on aivan kohtuullinen hinta lämpimästä varastosta.

Vierailija
15/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Älä suostu. Piilottaa sinne huumeita tai laittomia tulijoita.

Loppupeleissä sinä olet vastuussa.

Joo, kyllähän vuokranantaja on se joka joutuu vankilaan jos sinä teet jotain laitonta asunnossasi :D Nyt valoja päälle. 

Vierailija
16/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varovainen ja tekisin paperille sopimuksen. Ylipäätään kannattaa olla tosi varovainen ennenkuin lupaa mitään.

Vierailija
17/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asiasta kirjallinen vuokrasopimus, jossa irtisanomisajat ja muut. Ja kunnon buokr. Itse pyytäisin 100€/kk.

Vierailija
18/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinne pari kasaa pahvllaatikoita, niin johan on täynnä.

Vierailija
19/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee asiasta kirjallinen vuokrasopimus, jossa irtisanomisajat ja muut. Ja kunnon buokr. Itse pyytäisin 100€/kk.

Verollista tuloa.

Vierailija
20/25 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ensin kaikilla asunnoilla oma, numeroitu varastonsa. Sitten joku oli lukotta ja kas - meillä alkoi olla asuntoja, joissa ei ollut häkkivarastoa lainkaan ja parilla asunnolla oli 3-4 varastoa käytössään. Isännöitsijä ei asiaan puuttunut eikä taloyhtiö ennen kuin tein asiasta rikosilmoituksen. Yhtiöjärjestyksen mukaan minulle kuului oma varasto ja koska taloyhtiö ei sitä kyennyt osoittamaan, niin asia piti käydä vaikeimman kautta läpi. Isännöitsijä vain hoki, että odotellaan, että varasto vapautuu. Miksi olisi vapautunut, kun siellä oli ulkopuolisen firman tavaroita maksutta varastoituna.

Meillä oli joku vienyt varastokomeron koko talon putkiremontin yhteydessä. Komero oli pitänyt tyhjentää ja jättää auki remontin ajaksi. Kun tultiin takaisin remontin jälkeen oli joku täyttänyt sen omilla rojuillaan ja lukinnut kiinni.

Isännöitsijä ei tehnyt mitään, kunnes kysyin teenkö rikosilmoituksen asiasta. Tästä innostuneena hän selvitti komeron " lainaajan" ja saatiin se takaisin omaan käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän