Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon Facebook-kontakteista? Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Vierailija
03.10.2021 |

Facebookin autoryhmässä tuli juttua erään ryhmäläisen kanssa messengerin välityksellä. Tyypin naama näkyi kontakteissani aina, kun olimme yhtaikaa messengerissä. Kun autonkorjausjutut oli hoidettu, poistin tyypin kontaktilistasta. Viime yönä tämä toista vuotta näkymättömissä ollut tyyppi pompsahti naamoineen paikallaolijoiden kaartiin. Mitä ihmettä on tapahtunut?

Toinenkin ihminen kummittelee. Eräässä ryhmässä on niin kiusallinen massapostaajatyrkky, että estin hänet kokonaan jo vuosia sitten. Toisessa puhelimessani tämä tyyppi kuitenkin nkyy messenger-kontakteissani, vaikka juuri hänen naamatauluaan ei tarvitsisi näkyä ja muistaa ikinä. Arvelen, että tällekään ongelmalle ei voi mitään, mutta kysyn silti, onko muillakin tällaisia kokemuksia. Jollei ole, ehkä jotakin olisi tehtävissä.

Ja kiitos jo etukäteen niille, jotka haluavat ilmoittaa, etteivät ole ikinä ottaneet Facebookia käyttöön tai ovat häipyneet sieltä. En tarvitse tuota tietoa. En minäkään FB:ssä kirjoittele enkä peukuttele koskaan enkä osallistu melkein koskaan, vaan katselen harrastusryhmien touhuja. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että asialle voi tehdä mitään. Minulla listalla näkyy exän exä, joka ei ole ollut kaverilistallani koskaan, erosta on neljä vuotta, en ole enää tekemisissä exänkään kanssa.

Vierailija
2/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että asialle voi tehdä mitään. Minulla listalla näkyy exän exä, joka ei ole ollut kaverilistallani koskaan, erosta on neljä vuotta, en ole enää tekemisissä exänkään kanssa.

Aika kiusallista. Eihän tuo muuten haittaisi, mutta ei nimenomaan ei-toivotuista ihmisistä tarvitsisi muistutella. Minun kontaktilistallani on vain kymmenisen ihmistä, joten sieltä joukosta erottuu kyllä.

Tein FB-profiilin eräälle sukulaismiehelle, ja meidän molempien ällistykseksi ja järkytykseksikin ensimmäinen FB:n ehdottama kaveri oli mies, joka aikoinaan oli katsellut tätä sukulaismiestä silä silmällä. Kumpikaan meistä ei ole kuullut hänestä yli kahteenkymmeneen vuoteen eikä pahemmin edes muistanut. FB:ltä melko omavaltaista yrittää yhdistellä ihmisiä toisiinsa toisen osapuolen tietämättä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa facessa ja mesessä. Pitää poistaa molemmista, ja myös viestiketjunne voit poistaa.

Vierailija
4/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blokkaa facessa ja mesessä. Pitää poistaa molemmista, ja myös viestiketjunne voit poistaa.

OK, katson, olisiko syy tuossa. Omasta mielestäni olen poistanut ja estänyt kaikilla keinoilla, mutta eipä ole ensimmäinen kerta, kun FB haluaa toisin.

Ap

Vierailija
5/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa on hyvääkin, mm. monenlaiset ryhmät, en aio poistua.

T. Ei ap

Juuri harrastusryhmät ovat minunkin syyni olla FB:ssä. Sinne ne siirtyivät jo vuosia sitten, eikä "tavallisessa netissä" enää ole kovin paljon toimintaa.

Ap

Vierailija
6/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata paskat ja tule itse estetyksi.

Vierailija
7/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facessa on hyvääkin, mm. monenlaiset ryhmät, en aio poistua.

T. Ei ap

Juuri harrastusryhmät ovat minunkin syyni olla FB:ssä. Sinne ne siirtyivät jo vuosia sitten, eikä "tavallisessa netissä" enää ole kovin paljon toimintaa.

Ap

Onko se sun elämäs? Tee jotain muuta. Keksit keksimällä ongelmia. On liian tasaista ja helppoa selvästi muuten.

Vierailija
8/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ihmisellä päänsärky parista profiilikuvapallukasta, jotka näkyy jos katsoo.

Vierailija
9/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, katson, olisiko syy tuossa. Omasta mielestäni olen poistanut ja estänyt kaikilla keinoilla, mutta eipä ole ensimmäinen kerta, kun FB haluaa toisin.

Ap

🥲😛😂 … FB haluaa toisin…🤣

Vierailija
10/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kiusallista. Eihän tuo muuten haittaisi, mutta ei nimenomaan ei-toivotuista ihmisistä tarvitsisi muistutella. Minun kontaktilistallani on vain kymmenisen ihmistä, joten sieltä joukosta erottuu kyllä.

Tein FB-profiilin eräälle sukulaismiehelle, ja meidän molempien ällistykseksi ja järkytykseksikin ensimmäinen FB:n ehdottama kaveri oli mies, joka aikoinaan oli katsellut tätä sukulaismiestä silä silmällä. Kumpikaan meistä ei ole kuullut hänestä yli kahteenkymmeneen vuoteen eikä pahemmin edes muistanut. FB:ltä melko omavaltaista yrittää yhdistellä ihmisiä toisiinsa toisen osapuolen tietämättä.

Ap

Oli sua. Koeta kovasti kestää. Tsemppiä!

Vierailija
11/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Kaikki joille joskus on viestiä laittanut näkyvät messengerissä. Jossain sanottiin että kun painaa pitkään (heh) voi poistaa, mutta ei onnistu. Esim. julkiset tarinat sitten näkyvät noille kaikille? Tai siis mese tarjoaa niitä niin että vahingossakin voi klikata. Ainakin itselleni näkyy jonkun tarinat, vaikkei muuta yhteyttä ole kuin että olen viestin laittanut.

Vierailija
12/12 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs lapsilauma tähän ketjuun ilmestyi lällättelemään? Ettekö te löydä netistä mitään kiinnostavampaa tekemistä - eihän tämä aihe voi kaikesta löytämästänne kaikkein kiinnostavinta olla? Ihmisluonto osoittaa kummallisimmat puolensa silloin, kun anonyymeinä ollaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan