Kasvattaaako kukaan omaaa röökiä? Onko vaikeaa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Lähes 10 maksaaa aski kaupassa.
Jenkeissä jotaiin 16 egeee.
Samaa miettinyt. Suvun vanhukset muisteli, että ennen melkein jokaisen pihalla kasvoi tupakkaa.
Mutta mistä sitten tupakan siemeniä, vai mistä se kasvaa? Voiko purutupakasta saada alun?
Yksi ketjupolttaja poltti teetä. Siis tavallista teetä sätkässä.
Tästä voisikin Iltalehden tutkiva journalisti ottaa kopin, voiko kessua kasvattaa ikkunalaudalla. Toki siinä on se kuivaus, mutta ei kasvikuivurit paljoa maksa.
Tuskin se kasvattaminen vaikeaa on, mutta vaatii tilaa. Sisällä tuskin onnistuu. Eikö tupakka kasva ainakin parimetriseksi vai sekoitanko nyt humalaan?
Luulen, että kuivattaminen on se vaikeampi vaihe sada onnistumaan.
Olen kasvattanut koristetupakkaa joskus viime vuosituhannella, se oli silloin muotia. Isoja kasveja ja kasvoivat kuin nokkoset. Mutta ymmärtääkseni itse kasvatettu tupakka on kauhean pahanmakuista ja -hajuista, niin kuin venäläinen mahorkka, jos olette joskus haistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvattanut koristetupakkaa joskus viime vuosituhannella, se oli silloin muotia. Isoja kasveja ja kasvoivat kuin nokkoset. Mutta ymmärtääkseni itse kasvatettu tupakka on kauhean pahanmakuista ja -hajuista, niin kuin venäläinen mahorkka, jos olette joskus haistaneet.
Ei ole, jos käyttää kunnon tupakkalajikkeita joita saa ihan suomalaisista nettisiemenkaupoista, lisäksi sadonkorjuu pitää suorittaa kun lehdet ovat puoliksi kellastuneet ei vihreänä, kuivaus pitää suorittaa oikealla tavalla ja tupakka pitäisi vielä fermentoida lopuksi parhaan elämyksen saamiseksi. Fermentointi on siis se että pannaa lehdet esim lasipurkkiin kypsymään, eivät saa olla ihan rutikuivia tai ei onnistu. Ei se vaikeaa ole, kun muutaman kerran kokeilee.
Inom EU odlas tobak endast i Grekland. Kvaliteten är så skit så att den säljs till Afrika med massiva exportstöd från bl.a. Finland. Afrikansk tobak har god kvalitet och importeras till EU. Smart?
Keinoälyn oli pakko ottaa kantaa röökin viljelyyn, kun piti kirjoittaa pelkkä artikkeli tupakan viljelystä.
https://veksi.org/2024/09/29/tupakan-kasvattaminen-opas-aloitukseen-ja-…
Aito tupakkahan tuoksuu tupakalta ja ei siitä miksikään muutu vaikka polttaa savukkeita - huonekalut jotka ovat olleet tupakoivan luona tuoksuvat poltetulta tupakalta pitkään. Itse kasvatetusta tupakasta puuttuu kemialliset aineet joilla savukkeet saadaan hienostuneemman oloiseki. Vaha sätkätupakka Aroma tai työmiesten Työmies ja Saimaa pillitupakat olivat savukkeita polttavien mielestä pahan hajuisia, vaikka olivat ihan laadukasta tupakkaa.
Jotkut ovat polttaneet pula-aikaan jäkälää ja kovin lehtiä ... itse kasvatetusta tupakasta ei saa kovin hienostunutta, tai en tiedä vaikka olisi jotain kemikaaleja tjsp saatavilla nettikaupoista, että tekee itse vaikka menthol-tupakkaa ... muistaakseni menthol-savukkeet maistuivat ilman filtteriä tavallisilta savukkeilta, ne jotka eivät pitäneet mentholista ottivat tarjotusta menhtol-savukkeesta ensin filtterin pois :)
Andy Mccoy jossain haastattelussa kertoi hashiksesta, että sen lempinimi "weed" rikkaruoho kuvastaa sitä että se kasvaisi helposti missä nurkalla vain, mutta viranomaiset keksineet kieltää kasvatuksen ... samalla tavalla kessu-tupakka on luultavasti aika helppo kasvattaa jossain ulkohuussin nurkilla, kuten ennen vanhaan tehtiin, ei ole vaikea kasvi, mutta varmaankin on ulkokasvi.
Vierailija kirjoitti:
Lähes 10 maksaaa aski kaupassa.
Ihan tiedoksi, että maksaa yli kympin.
Ei ole vaikeaa.