Hugo vs Nemo
Minäpä se taas kyselen täällä nimien perään.. :D
Tällä kertaa nimien vaihtoehtoina ovat Hugo ja Nemo.
Kysymys kuuluukin, kumpi parempi? ;)
Nemo on ollut tähän asti ykkönen, mutta on nyt saanut Hugon kilpakumppanikseen.. :p
Nemolla on ollut mahdollisina toisina niminä Eemil Kasperi - yhdistelmä. Kävisikö nämä nimet myös Hugolle toisiksi nimiksi, vai onko teillä makoisampia ehdotelmia? :D
kiitos paljon jo etukäteen!
oda-sofia & vaavi vielä mahassa rv 41
Kommentit (23)
..on itseäkin alkanut tuo Hugo miellyttää paljon enemmän, vaikka tähän asti olen ollut niin kovasti Nemo nimen kannalla. Taidan olla vähän huono päättämään näissä nimi asioissa.. :D
Hugosta tulee itselle mieleen sellainen peikonpoika, vekkuli nimi. Siksi se ehkä miellyttää Nemoa enemmän. Hugo on kyllä Nemoon verrattuna kovin yleinen, mutta toisaalta ei kuitenkaan hirmu yleinen ainakaan täällä meillä päin..
Mutta siis.. kertokaahan Hugolle toisia nimiä...??
Tykätään siis veikeistä ja vekkuleista nimistä :D
Toisessa tai kolmannessa nimessä voisi olla r / s - kirjaimia, jotta nimeen tulisi sellaista jämäkkyyttä :)
No tässäpä joitain ehdotuksia...
Hugo Jesper Joonatan
Hugo Aaron Matias
Hugo Eemil Artturi
Hugo Eemis Kasperi
Hugo Rasmus Eemeli
Hugo Eemil Samuel
Miellyttikö noista mikään?
Toisiksi nimiksi ehdottelisin seuraavia:
Hugo Nooa Marius
Hugo Nemo Aaron
Hugo Nemo Verneri
Hugo Nemo Oliver
Hugo Nemo Severi
Hugo Eemi Valtteri
Hugo Eeti Santeri
Hugo Miro Mikael
Hugo Sasu Matias
Hugo Roni Rafael
Hugo Lenni Markus
Hugo Jooa Petrus
Hugo Luka Petteri
Hugo Vili Patrik
Hugo Samu Sakari
Hugo Riku Samuel
Hugo Joel Jesperi
Hugo Nemo Nikanor
Hugo Nemo Nestori
Hugo Nemo Niklas
Näissä (+muutamassa aiemmassa ehdotuksessani) tulisi Nemokin mukaan nimeen :)
Nemo merkitys on "ei kukaan", joten sen takia en antaisi sitä omalle lapselleni. Myös piirretty kala tai lemmikkieläin tulee mieleen... :-/ Jos silti pidätte nimestä kovin paljon, kannatan muitten ehdottamaa Hugo Nemo ... -kombinaatiota.
Valintani on siis Hugo! Mutta miten lausut sen, pitkällä uulla? Silloin voisi harkita myös kirjoitustapaa Huugo (vrt toiseksi nimeksi kaavailemanne Eemil/Emil).
...Nemo on liikaa vielä kalan/koiran nimi, että olisin ihan ihmeissäni jos tapaisin sen nimisen pojan. Ihan aikuisten oikeesti.
Tuli mieleen sellainen nimi kuin Hugo Onni Elmeri. Sitten pidin ehdotuksesta Hugo Nemo Nestori...
kiitti ehdotuksistasi!
Miellytti erityisesti Hugo Rasmus Eemeli :D
Sekä Hugo Eemil Samuel. Molemmissa ehdotuksissasi on nimet meidän suvuista, joten siltäkin kannalta sattui sopivasti.
Itse en ollut miettinyt lainkaan Hugolle Nemoa toiseksi nimeksi, miksipä ei?! :)
Siinä se lempparinimeni tulisi sentään jossain muodossa.. Myös Nooasta tykkään toisena nimenä. Mutta Nemo eikä Nooa ehken kuitenkaan iske kovin toisiksi nimiksi kokonaisuudessaan.. kaipaisin ehkä enemmän särmää nimeen..
Jos Hugo nimi valitaan, niin se kirjoitetaan Hugo. En oikein osaisi ajatella sen kirjoittamista Huugo.. vaikka niin lausutaankin.. :)
Hugo Onni Elmeri on oikein mainio, aiemmin olimme miettineet Nemolle toisiksi nimiksi Onni Eemeliä. Elmeri kun on lähipiirissä lemmikkieläimenä, niin sitä ei viitsi antaa.. Eemelikin ollaan viime aikoina hylätty, kun suvussa juuri kastettiin sen niminen poika. Onni ihan ok nimi, mutta tosi yleinen.. siksi ollaan mietitty jo ihan muita nimiä toisiksi kuin Onnia/Eemeliä...
Voittaa Hugon 100-0 minun maun mukaan.
Nemo Eemil Kasperi olisi aivan superihana, joten en edes ehdota muuta.
No Hugo nimestä en ole koskaan tykännyt yhtään. Jossain lastenohjelmassa oli Hugo joka oli metsänpeikko. Nemo taas on tosi lutunen nimi mutta mun mielestä noista kumpikaan ei sovi ihmiselle vaan lemmikille. Varsinkin jos Nemo tosiaan tarkoittaa ei kukaan.
Tässä sen muuten näkyy, että miten assosiaatiot nimistä muuttuu ajan myötä. Joskus takavuosina Nemosta ei ois tullut ihmisille mieleen muuta kuin Kapteeni Nemo. Mutta Hugo ois Hugo-peikon vuoksi tuntunut hassulta lapsen nimeksi ;D Ja silloin kun Hugo Häkkinen syntyi, muistan kun moni yhdisti nimen Hugo Bossiin ja se tuntui vähän juppinimeltä. Mutta ei enää kukaan muista tommosia, paitsi näin vanha kuin minä :D
Ylläripylläri sanoi, että Nemo on ollut nyt tosi yleinen nimi. Mun oli pakko ihan väestörekisterista tsekata, että Nemoja löytyy yhteensä 102, joista viisi on saanut nimensä tämän vuoden aikana. Hugoja sen sijaan löytyi 6118, joista tänä vuonna on nimensä saanut 75... Että se siitä yleisyydestä sitten :D
Mä jo viime kyselyssäsi kommentoin noihin lemmikkieläin- ja merkitysjuttuihin, enkä viitsi tässä enää enempää toistaa itseäni. Mutta se vaan taitaa olla niin, että Mustien ja Mansikkien aika alkaa olla ohi, kun mulle ei nyt tuu montakaan lemmikkieläintä mieleen, jota ei kutsuttais ihmisen nimellä :D
Viilataanpas pilkkua...Kun sanoin että Nemo on aika yleinen nimi ollut nykyään, tarkoitin YLEISESTI. Sieltä väestörekisteristä ei varmaan löydy ne sadat koirat ja kissat ja mollamaijat jotka on sen nimekseen saaneet. Se nyt vaan on niin että sen piirretyn kalan uidessa ihmisten sydämiin tämä kyseinen nimi on yleistynyt HUIMASTI!
Makuasioitahan nämä nimiasiat ovat : D
Tsekkaapa ihan mielenkiinnosta vielä kuinka kuinka pitkä nimihistoria tuolla Nemo nimellä on...
Miksi ihmeessä pitäis tsekata? Miten se nimihistorian pituus siihen vaikuttaa, että onko nimi just sopiva omalle lapselle vai ei? :D
Enkä mä ole väittänyt, etteikö Nemoa etsimässä ja Nigthwish ois syynä siihen, että nimeä on alettu enemmän Suomessa käyttämään. Tottakai se on nyt yleisesti ottaen suositumpi nimi kuin aikaisemmin. En tajunnut, että kun sanoit nimen olevan yleinen laitat kaikki lapset, kissat, koirat ja mollamaijat samalle viivalle. Tuo onkin aika mielenkiintoinen näkökulma, että nimen valintaan vaikuttaa se, miten paljon se on käytössä muuna kuin ihmisen nimenä. Ei sellaista nimeä ookaan, joka ei ois jollain eläimellä, joka ei ois tuttu jostain muusta yhteyksistä jne. Se vaan on niin, että erikoisten nimien kohdalla näitä juttuja miettii tarkemmin, kun taas yleiset nimet ovat niin ns. yleisesti hyväksyttyjä, ettei tule mieleen pohtia, että mitäköhän naapuri miettii, jos tämän nimen lapselleni annan.
Mä itse "löysin" Nemon jo paljon ennen sitä leffaa, kun bongasin sen eräästä kasteilmoituksesta. Mä jo silloin ajattelin, että jos joskus tulee poika, niin Nemo ois kivan kuuloinen nimi. En sit antanut kalaleffan ja lemmikkieläinten ja mollamaijojen olla esteenä sille, että oisin antanut lapselleni sen nimen, mikä parhaalta tuntui. Eikä mua kyllä yhtään kadutakaan :)
Eipä tässä ollut tarkoitus ketään noin kiukustuttaa!
Niin kuin tuossa aikaisemminkin vastasin alkuperäiseen kysymykseen niin mielestäni Nemo on söpö nimi mutta kahdesta vaihtoehdosta minä kallistun Hugon puolelle. Eikös tässä kyseltykin mielipiteitä? Harmi että minun mielipiteeni otettiin henkilökohtaisesti, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä.
Aurinkoista kesää sinulle xix
Mielestäni ihan asiallista keskustelua tässä on käyty? En toki ole pahastunut mielipiteestäsi, eihän kaikki nyt millään voi tykätä samoista nimistä :D Mä olin vaan eri mieltä kanssasi siitä, että Nemo olisi yleinen nimi ja että onko se, että sama nimi on lemmikkieläimillä yms. riittävä peruste hylätä nimi. Vaikka on eri mieltä asioista, niin eihän se toki tarkoita, etteikö voisi keskustella ihan sovinnossa tai että jompi kumpi olisi suuttunut? Olen pahoillani, että sait sen käsityksen, että otin mielipiteesi henkilökohtaisesti. Ei ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa.
Kaikkea hyvää myös sulle :)
Nemo on miljoonasti parempi kuin Hugo!
Vaikka Nemo kuulostaisikin jonkun korvaan kalalta, niin on se parempi kuin se rasittava Hugo-peikko. Äkkiseltään tuli myös mieleen Lostin Hugo, (kylläkin ihan hellyttävä) joskin se ei välttämättä ole niin yleinen/pysyvä mielleyhtymä. Ja eikös "Ei kukaan" ole aika salaperäinen nimi ;)
Mun makuuni Hugo iskee paljon kovempaa kuin Nemo, josta on jotenkin vaikea saada otetta. Vähän vaikea ajatella sitä ihmisen nimenä, mutta varmaan ensimmäisen Nemon tapaaminen muuttaa jo mielikuvan... Tällä hetkellä Nemo kuulostaa korvaani vähän "oudolta", mutta kuka tietää ehkä viiden vuoden päästä se on jo tavallisempi nimi pikkupojilla ja tuntuu normaalilta. Antakaa vaan se enemmän itseänne miellyttävä nimi, makuasioista on niin vaikea kiistellä! Mistään nimestä eivät kaikki pidä.
Hugo on paljon parempi!
Onhan Nemokin ihan söpö vauvalle mutta entäs sitten aikuiselle miehelle...?Nemo on nyt ollut tosi yleinen ja sen disney-leffan jälkeen sen on myös saanut jokatoinen koiranpentu...tuttavapiirissä neljä Nemo nimistä koiraa...