Mitä ajattelette jos olen maski päässä toimistotyössä? Nyt kun maskipakko loppui.
Meillä loppui etätyövelvoite. Joudumme siis takaisin avokonttoriin lähityöhön. Lähipiirissäni on riskiryhmäläinen. Minulla on FFP3-maskeja, joita ajattelin käyttää työpäivän ajan.
Nyt tulee se kuuluisa kysymys, että "mitähän muut ajattelee" , kyllä se minua vähän kuitenkin kiinnostaa. Aion silti käyttää sitä, mutta mitä te ajattelette tästä?
Kommentit (38)
Ajattelen että sinulla on flunssa päällä ja kuitenkin oli pakko tulla töihin, onneksi sentään vähän yrität estää tartuttamasta toisia
Vierailija kirjoitti:
Missä on ollut "maskipakko" ??
Meillä töissä. Myös lämpötila mitataan ennen kuin pääsee toimistolle.
Ajattelisin, että haluat edelleen suojata itseäsi/läheistäsi koronalta. Ihan fiksua eikä siitä mitään haittaa kenellekään ole.
Ajattelisin, että ihan fiksua. Ja muistaisin taas, että piti katsoa lähikautasta olisiko siellä erimallisia ffp2 mitä mulla on kaapissa. Harmillisesti tuli ostettua huonosti istuvia.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi omalla työpaikallani ollut vahva suositus eli käytännössä pakko. Jos oireilee maskista, on saanut olla enemmän etänä. Maskittomia asiakkaita tavataan mahdollisimman lyhyesti ja heille kerrotaan että maskin kanssa pitempi tapaaminen tai etänä. Minä aion jatkaa käyttöä edelleen kodin ulkopuolella.
Jotkut haukkuvat maskin rakastajiksi maskia pitäviä. Ei maskeja kukaan rakasta. Vihaan niiden pitämistä, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa nyt pahasti riskiryhmäläisen vaimona. Tsemppiä minä enemmän toivoisin kuin v... lua.
Muista "vapautus"-maista on nähty, että pari viikkoa ihmiset jatkavat suunnilleen rajoitusten aikaista elämäntapaa. Siksi vasta parin viikon kuluttua alkavat tartuntojen määrät uudelleen nousta. Riippuu tietysti paljon rokotettujen määrästä ja onko niiden teho jo alkanut yleisesti heikentyä.
Meillä aloitettiin massarokotukset aika myöhään, niin voimme seurata tilannetta muualla.
Toisissa maissa vapautus on onnistunut hyvin, toisissa yskii.
Itse en ole enää työelämässä ja käytän vielä maskia. En halua lievääkään tartuntaa, enkä muitakaan viruksia, joita kohta lähtee liikkeelle. RS-taudista on jo Ruotsissa tavallista äkäisempi versio leviämässä (lapsilla).
Saisivat kyllä julkaista jonkun varoituksen, kun jossain paikallisia ryppäitä ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin sua pöljänä hiljaa mielessäni. Kyllä mä silti työt saisin sun kanssa hoidettua.
Meillä ei kukaan toimistolla käyttänyt koko aikana maskia, jos asiakas tuli låhipalaveriin maski naamalla, niin sitten ne kaivettiin esiin. Ihan pahimpina aikoina oltiin osin etänä muutama kk.
Minä pidän sinua ääliönä, jopa idioottina ja voin sen tässä sinulle kertoakin.
Eikä minun tarvitse käydä töissä, en siis pidä maskia, mutta toivon, että saat Koronan ja pääsemme hautajaisiisi.
🥳🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin sua pöljänä hiljaa mielessäni. Kyllä mä silti työt saisin sun kanssa hoidettua.
Meillä ei kukaan toimistolla käyttänyt koko aikana maskia, jos asiakas tuli låhipalaveriin maski naamalla, niin sitten ne kaivettiin esiin. Ihan pahimpina aikoina oltiin osin etänä muutama kk.Minä pidän sinua ääliönä, jopa idioottina ja voin sen tässä sinulle kertoakin.
Eikä minun tarvitse käydä töissä, en siis pidä maskia, mutta toivon, että saat Koronan ja pääsemme hautajaisiisi.
🥳🥳🥳🥳
Odotan myös innolla hautajaisia, päästäisin näistä muiden asioihin puuttuvista ääliöistä eroon.
Jos mä haluan pitää maskia pidän sitä vaikka loppuelämäni. Ihan sama mitä muut ajattelee.
Pidä vain. Jos jonkun psyyke ei kestä nähdä jollain maskia, niin se ei ole sinun ongelma. Sinulla ei ole velvollisuutta selitellä kenellekään maskin pitämisen syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi omalla työpaikallani ollut vahva suositus eli käytännössä pakko. Jos oireilee maskista, on saanut olla enemmän etänä. Maskittomia asiakkaita tavataan mahdollisimman lyhyesti ja heille kerrotaan että maskin kanssa pitempi tapaaminen tai etänä. Minä aion jatkaa käyttöä edelleen kodin ulkopuolella.
Meillä vartijat eivät päästä sisälle ellei ole maskia. Maskeja on tarjolla siinä respassa, jos jollakin ei ole omaa mukana. Vieralijat pääsevät sisälle vain rokotustodistuksella.
Minä olen ihmetellyt miksi ihmiset ärsyyntyy muiden maskejen käytöstä? Pahimpina aikoina kun maskisuositus oli vahvimmillaan niin ymmärrän hiukan kiukun niitä kohtaan, jotka eivät käyttäneet, mutta toisaalta suositushan se on pääosin ollut. Eilen ruokakaupassa käydessäni huomasin, että noin 70% oli vielä maskit. Itse käytän vielä maskia ja käytän niin pitkään kun siltä tuntuu, olen myös saanut 2 rokotetta ja kuulun 1. riskiryhmään. Pikkuhiljaa paluu etätöistä toimistolle ja työmatkan täysinäisillä julkisilla.
Pointtini ehkä oli se, että miksi muut ihmiset jaksaa hermostua muiden maskeista tai nyt maskittomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele mitään pahaa. Meillä on töissä vielä vahva maskisuositus, ja enempi katson pahalla niitä, jotka ei sitä noudata. Koska itse puuskutan se maski päässä koko päivän työnantajan pyynnöstä, niin tosi reilu kerho taas. Ja siis joo, ymmärrän terveysongelmat, itsekin saan astmaoiretta maskista. Mutta nämä maskeista laistajat (koko epidemian ajan) ovat olleet yhden ainoan osaston porukat, ja maskin saavat kyllä päähän, kun joku korkea-arvoisempi on paikalla. Eli laistavat säännöistä, joita sitten kuitenkin minä astmaisena noudatan, vaikka tuntuu keuhkoissa pahalta.
Vaikka joku pitäisi maskia tästä lähin aina, en tuomitsisi, vaikken itse enää työnantajan vahvan suosituksen päätyttyä aio pitää. Hyvähän se on pitää pöpöt poissa, tai vaikka toisikin pelkän turvallisuuden tunteen. Mitä se minulle kuuluu? Menisivät maskeista valittajat tupakkapaikalle huutamaan kuinka tupakka tappaa. Tai jotain muuta järkevämpää.
Sulla visiin vähän taipumusta marttyyriyteen? "Minäkin astmaatikko puuskutan maskin kanssa työnantajan pyynnöstä" - tuohan on oma valintasi. Ihan yhtä lailla voisit sinäkin jättää maskin pois, kuten nuo paheksumasi henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella työpaikalla. Meitä jopa uhattiin irtisanomisella, jos ei käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin sua aika vajaana
Ja minä tiedän sinun olevan vajaa.
Ohis
Mä käytin hengityssuojainta jo ennen kuin mitään suositusta oli, myös silloin kun Suomessa ainakin mun työnantaja pohti, pitäisikö maskit kieltää. Silloin älähdin ja onneksi asia jäi sikseen ja jokainen sai tehdä niinkuin halusi, kunnes hetken päästä tulikin käytännössä maskipakko työnantajan puolelta.
Olen aspa-työssä. Jotkut asiakkaat kyseli maskista, silloin selitin ystävällisesti, että kotona on riskiryhmäläinen ja mä tapaan satoja ihmisiä päivässä, eli mieli töissä käydä, tämä on ainoa tapa. Ihmiset tuntui ymmärtävän ja ne muutamat "riskiryhmät joutaa kuolla"-tyyliset kommentit annoin mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Aion pitää jatkossakin. Onneksi olen ihminen, joka ei näissä asioissa hirveästi välitä muiden mielipiteistä.