Mitä ajattelette jos olen maski päässä toimistotyössä? Nyt kun maskipakko loppui.
Meillä loppui etätyövelvoite. Joudumme siis takaisin avokonttoriin lähityöhön. Lähipiirissäni on riskiryhmäläinen. Minulla on FFP3-maskeja, joita ajattelin käyttää työpäivän ajan.
Nyt tulee se kuuluisa kysymys, että "mitähän muut ajattelee" , kyllä se minua vähän kuitenkin kiinnostaa. Aion silti käyttää sitä, mutta mitä te ajattelette tästä?
Kommentit (38)
Pitäisin sua pöljänä hiljaa mielessäni. Kyllä mä silti työt saisin sun kanssa hoidettua.
Meillä ei kukaan toimistolla käyttänyt koko aikana maskia, jos asiakas tuli låhipalaveriin maski naamalla, niin sitten ne kaivettiin esiin. Ihan pahimpina aikoina oltiin osin etänä muutama kk.
Ajattelen, että se on sinun asiasi ja sillä sipuli.
Jos käytät, niin sitten käytät. En minä mieti mitä muut ajattelee, älä sinäkään.
En ajattele mitään pahaa. Meillä on töissä vielä vahva maskisuositus, ja enempi katson pahalla niitä, jotka ei sitä noudata. Koska itse puuskutan se maski päässä koko päivän työnantajan pyynnöstä, niin tosi reilu kerho taas. Ja siis joo, ymmärrän terveysongelmat, itsekin saan astmaoiretta maskista. Mutta nämä maskeista laistajat (koko epidemian ajan) ovat olleet yhden ainoan osaston porukat, ja maskin saavat kyllä päähän, kun joku korkea-arvoisempi on paikalla. Eli laistavat säännöistä, joita sitten kuitenkin minä astmaisena noudatan, vaikka tuntuu keuhkoissa pahalta.
Vaikka joku pitäisi maskia tästä lähin aina, en tuomitsisi, vaikken itse enää työnantajan vahvan suosituksen päätyttyä aio pitää. Hyvähän se on pitää pöpöt poissa, tai vaikka toisikin pelkän turvallisuuden tunteen. Mitä se minulle kuuluu? Menisivät maskeista valittajat tupakkapaikalle huutamaan kuinka tupakka tappaa. Tai jotain muuta järkevämpää.
En mieti mitään erityisempää. Minä en tiedä onko sinulla lähipiirissä riskiryhmäläisiä, oletko itse riskiryhmässä tai luoko maski sinulle vain turvallisemman tunteen. Minusta sinulla on oikeus käyttää maskia tai olla käyttämättä, se asia ei kuulu minulle millään lailla. Mielestäni muutenkin elämässä tulee kunnioittaa toisten ihmisten valintoja, eikä käyttää liikaa aikaa niiden vatvomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin sua pöljänä hiljaa mielessäni. Kyllä mä silti työt saisin sun kanssa hoidettua.
Meillä ei kukaan toimistolla käyttänyt koko aikana maskia, jos asiakas tuli låhipalaveriin maski naamalla, niin sitten ne kaivettiin esiin. Ihan pahimpina aikoina oltiin osin etänä muutama kk.
Miksi ajattelet, että hän on pöljä? Jos ei koronaa estä, niin ainakin työkaverin syljet ei lennä samalla tavalla naamalle kuin ennen.
Eri
En mitään. Itse hoidan syöpäsairasta vanhempaani ja olen töissä ffp2- maski kasvoilla. Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee ja elämäntilanteet ovat erilaisia. En edes kysele mitä muut ajattelee. Työkaverit tehköönsä minun puolesta maskiasian kanssa niin kuin haluavat.
Tämä on jokaisen oma asia eikä kuulu kenellekään. Piste.
Tällä palstalla on paljon maskivastaista porukkaa provomielessä, joten ei kannata uskoa että se olisi yleinen mielipide.
Useimmat ajattelevat, että se on jokaisen oma asia, ja jos pitää maskia, siihen on varmaan hyvä syy.
Pidä vaan, mutta anna meidän muiden olla pitämättä. Jossain vaiheessa mietit sitten saisiko sen riskiryhmäläisen hoidettua jotenkin muuten kuin sun maskin pidolla. Voisiko kenties palata siihen, että riskiryhmäläiset suojaavat itse itsensä, eikä niin että kaikki terveet kulkevat peloissaan loputtomiin.
Koko tauteihin suhtautuminen karkasi käsistä koronan myötä. Nyt jo näkee mielipiteitä, että influenssan vuoksi pitää olla maski, koska riskiryhmät...
Vierailija kirjoitti:
Pöljää yrittää estää tartunnan saaminen ja yrittää varmistaa, että ei vie virusta rakkaalle vakavasti sairaalle läheiselleen? Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Itse hoidan syöpäsairasta vanhempaani ja olen töissä ffp2- maski kasvoilla. Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee ja elämäntilanteet ovat erilaisia. En edes kysele mitä muut ajattelee. Työkaverit tehköönsä minun puolesta maskiasian kanssa niin kuin haluavat.
Tämä on jokaisen oma asia eikä kuulu kenellekään. Piste.
Tämä!💪
Meillä on sekä etätyö että maskit olleet ihan vapaaehtoisia. Työnantaja on hankkinut toimistolle ffp2-hengityssuojaimia niille, jotka haluavat työskennellä toimistolla, mutta katsovat kuitenkin tarpeelliseksi suojata itseään. Kaikilla ei ole ollut kotona sellaisia olosuhteita, että etätyö olisi onnistunut, joten toimistollekin on saanut mennä. Aloittajan kysymykseen: mulle on ihan sama, käyttääkö joku töissä maskia tai hengityssuojainta.
Niin no ap, miten paljon kohtaat muita ihmisiä ja / tai työtovereita lähietäisyydellä toimisotyössäsi?
Sillä on merkitystä. Et kai sinä yksin istu toimistohuoneessa maski kasvoilla?
Ja olethan rokotettu?
Suomessa on nyt vallalla mantra, jonka mukaan kahden rokotteen saaneilla ei ole koronan suhteen hätäpäivää enää koskaan. Tosiasia on, että tiede ei tiedä milloin, miten paljon ja keillä kahden rokotteiden teho alkaa ensimmäisenä laskemaan liikaa. Siinä vaiheessa, kun sairaalat alkavat täyttyä kahden rokotteen saaneista, aletaan saamaan jotain faktaa. Fakta on kuitenkin, että rokotteiden apu heikkenee ajan kanssa.
T: kaksi rokotetta saanut
En perjantaina muistanut, että nyt se loppui, niin eikö heti aamulla eräs tyyppi kiekunut, että "mitä se Mirkku oikein maski naamalla on" ja nauroi päälle.
No samapa se, voihan niitä maskeja säästellä taas seuraavaa aaltoa varten, kuukausi tai pari siihen korkeintaan menee, kun on taas suositukset voimassa.
Maskeja tarvitsevat vielä riskiryhmiin kuuluvat tai heidän läheisensä. Ei tässä muuta tarvitse ajatella.
Influenssakausi on alkamassa, eikä ole halua joutua sen vuoksi sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
En perjantaina muistanut, että nyt se loppui, niin eikö heti aamulla eräs tyyppi kiekunut, että "mitä se Mirkku oikein maski naamalla on" ja nauroi päälle.
No samapa se, voihan niitä maskeja säästellä taas seuraavaa aaltoa varten, kuukausi tai pari siihen korkeintaan menee, kun on taas suositukset voimassa.
Niinpä. Syöpää sairastavan lapsena en enää tarvitsi lisäkuormaa näistä ilkkujista. Ihan on riittävästi taakkaa tässä elämässä jo muutenkin.
Minulle nämä kommentoijat ja naureskelijat osoittavat vain sen, että he eivät osaa katsoa maailmaa muuten kuin oman napansa kautta eikä ymmärrys riitä siihen, että joillakin on totaalisesti toisenlainen tilanne elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Maskeja tarvitsevat vielä riskiryhmiin kuuluvat tai heidän läheisensä. Ei tässä muuta tarvitse ajatella.
Influenssakausi on alkamassa, eikä ole halua joutua sen vuoksi sairaalaan.
Samaa mieltä. Ja meitä on paljon työelämässäkin. Sekä vakavasti riskiryhmäläisiä että heidän läheisiään.
Käytä vaikka maailmanloppuun asti jos siltä tuntuu.