Mies teki lihamureketta kun vanhempani olivat käymässä. Muotoili siis murekkeen ja laittoi sen uuniin. Kaikki kehuivat vain kuinka mies oli muka tehnyt hyvää ruokaa
Minun salaattilautastani tai perunoita ei kehunut kukaan. Miksi aina miehiä kehutaan tuollaisesta asiasta minkä lapsikin osaa? Minulla on paljon enemmän työtä leikata paprikat ja keittää perunat.
Kommentit (41)
Hyvä ap, hienosti pesit perunat! Helpottiko?
Katos kun miehiä pitää kannustaa ettei niille tule paha mieli.
Hienosti ja kovalla vaivalla pilkoit paprikat. Hyviä oli varmaan perunat.
Kuka kehtaa tarjota lihamureketta vanhemmilleen???
Mies syö lihan ja ap perunat. Problem solved. Kehukaa omia ruokianne.
Vierailija kirjoitti:
Aapeen mies! Et sä lukenut aloitusta?.....
Oliko mies ostanut jonkun valmiin mureketaikinan, kun pelkästään muotoili murekkeen ja pisti uuniin?
Vanha kunnon "mies grillaa ja saa kehut, vaikka mä tein salaatin" -porvoolainen vähän talvisemmalla twistillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin. Sehän on herkkuruokaa.
Sehän tehdään paistijauhelista ja taikinan voi maustaa vaikka millä tavalla.
Lihamurekkeen voi myös täyttää.
Perunat ja lihamureke ja salaatti ovat erinomaista vierasruokaa.
Siihen päälle vielä kivä jälkiruoka.
Kehtaa tarjota vaikka kenelle.
Jos mun vanhemmat kehuis mun miehen tekemää ruokaa, olisin niin ylpeä 🥰 Tosin ei mulla kyl sitä miestä ole.
Te miesvihaprovojen tekijät olette kyllä säälittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin. Sehän on herkkuruokaa.
Sehän tehdään paistijauhelista ja taikinan voi maustaa vaikka millä tavalla.
Lihamurekkeen voi myös täyttää.Perunat ja lihamureke ja salaatti ovat erinomaista vierasruokaa.
Siihen päälle vielä kivä jälkiruoka.Kehtaa tarjota vaikka kenelle.
Juuri tuon takia sitä ei tule vieraille tarjota, koska kaikki luulevat sen olevan jotain loistavaa tarjottavaa vieraille. Sitten sitä syödäänkin joka kyläpaikassa mureketta, kun avmamman mielestä se on niin erikoista.
Itse tykkään täyttää lihamureen esim. pekonilla tai herkkusienillä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä ei kykene tekemään Beef Wellingtonia.
Tämä provo on ollut täällä monta kertaa ennenkin, miehen tekemä ruoka vaan vaihtuu.
Se nyt vaan on aina ihmeellistä vanhempien ihmisten mielestä kun mies tekee jotain. Minä siivoan vanhempieni kotia, käyn heille kaupassa, jaan lääkkeet dosetteihin jne. ja kiukuttelevat vaan mulle "kiitokseksi"... sitten veljeni tekee kerran parissa kuukaudessa jonkin pienen korjausjutun niin kiittelevät vuolaasti kuinka ihanaa on kun veli auttaa. Naisten tekemiset vaan on usein itsestäänselvyyksiä.
Hyvin pesty liha on kulinaristien herkkua.