Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksin ryyppäämistä pidetään huonona mutta esim. perheenäidin tai isän on ihan sopivaa juoda lasten ym läsnäollessa?

Vierailija
03.10.2021 |

Itse en juo enää nykyään ollenkaan koska jos joisin, olisin käytännössä tuo esimerkki 1 eli yksinjuoja mutta lähipiirissä on useampi näitä lasten läsnäollessa juovia äitejä nimenomaan mitä vähän ihmettelen. Että täytyy aina olla ne viikonloppujuomat hankittuna. Lapset täysi-ikäisestä muutaman vuoden vanhaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä konseptia viikonloppujuomat.

Meillä juodaan olutta tai viiniä ruuan kanssa silloin kuin siltä tuntuu ja se voi olla yhtä hyvin tiistai kuin lauantai, alkoholia on kotona aina ja varastoja täydennetään tarpeen mukaan.

En edes muista milloin olisin viimeksi ollut humalassa, ehkä heinäkuussa? Puolisoni olen nähnyt viimeksi humalassa kesällä 2019.

Ei kaikki ole jotain juoppoja vaan monille alkoholi on täysin arkinen asia jonka kanssa ei ole ongelmia.

T:kahden alakoululaiset äiti

Vierailija
2/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä konseptia viikonloppujuomat.

Meillä juodaan olutta tai viiniä ruuan kanssa silloin kuin siltä tuntuu ja se voi olla yhtä hyvin tiistai kuin lauantai, alkoholia on kotona aina ja varastoja täydennetään tarpeen mukaan.

En edes muista milloin olisin viimeksi ollut humalassa, ehkä heinäkuussa? Puolisoni olen nähnyt viimeksi humalassa kesällä 2019.

Ei kaikki ole jotain juoppoja vaan monille alkoholi on täysin arkinen asia jonka kanssa ei ole ongelmia.

T:kahden alakoululaiset äiti

Mä juon alkoholia vain viikonloppuna, koska viikolla pitää herätä tiettyyn aikaan ja alkoholi saattaa häiritä unta. Samoin välttelen alkoholijuomien sisältämiä kaloreita. Siksi koen paremmaksi rajata ne toettyihin päiviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusten perusteella olen tullut siihen tulokseen että yksin juodessa on parasta seuraa.

Vierailija
4/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusten perusteella olen tullut siihen tulokseen että yksin juodessa on parasta seuraa.

Miksi siihen "parhaaseen seuraan" tarvitsee kännin? Mä nautin itsestäni eniten selvinpäin, pystyy oikeasti tekemäänkin jotain eikä vain kuluta aikaa.

Vierailija
5/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Myös kaikki morkkikset jää pois, kun ei takuulla ole tehnyt tai sanonut mitään tyhmää.

Vierailija
6/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoholi ei ole mikään mörkö, jota piilotellaan lapsilta tai puolisolta. Tosin ei juodakaan känniin asti vaan ruokajuomana tai jälkiruokana. Jos on väsätty vähän hienompi ruoka, niin sen kanssa on luontevaa juoda viiniä ja kesäisin väsään drinkkejä jälkiruoaksi tai janojuomaksi. Juhlapäivinä voidaan ottaa lasi kuoharia. Lapset ovat saaneet halutessaan maistaa tai alkoholittoman version eikä toistaiseksi heidän alkoholinkäytössään ole mitään ongelmaa eli eivät juo kännätäkseen. Lapset siis nyt 20v, 18v ja 15v.

Vierailija
7/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkoholi ei ole mikään mörkö, jota piilotellaan lapsilta tai puolisolta. Tosin ei juodakaan känniin asti vaan ruokajuomana tai jälkiruokana. Jos on väsätty vähän hienompi ruoka, niin sen kanssa on luontevaa juoda viiniä ja kesäisin väsään drinkkejä jälkiruoaksi tai janojuomaksi. Juhlapäivinä voidaan ottaa lasi kuoharia. Lapset ovat saaneet halutessaan maistaa tai alkoholittoman version eikä toistaiseksi heidän alkoholinkäytössään ole mitään ongelmaa eli eivät juo kännätäkseen. Lapset siis nyt 20v, 18v ja 15v.

Alkoholi ei myöskään ole mikään pakollinen juttu elämässä, joten sen käyttöön ei tarvitse mitenkään "totuttautua".

Vierailija
8/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinusta ei-säälittävää jos joku tekisi yksin samoin, väsäilisi drinkkejä ja juhlapäivinä kippistelisi kuohareita?

Vierailija
9/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen ja kohtuudella juominen on kaksi eri asiaa. Örveltäminen on yleensä se, mitä ei hyväksytä.

Vierailija
10/10 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alkoholijuomat ovat seurajuomia, ja tuntuisi oudolta juoda jotain yksin. Toisaalta jos olisin vaikka yksinhuoltaja, saattaisin sen lauantaisaunaoluen ottaa yksinkin. Meitä nyt on kuitenkin kaksi aikuista ja siitä on muodostunut tapa, että viikonloppuisin saatamme avata viinipullon tai ottaa saunajuoman, mutta viikolla emme niin tee. Ja kaksi kouluikäsitä lasta on, jotka ovat tottuneet näkemään, että jos laitetaan vähän paremmin ruokaa viikonloppuna, vanhemmat saattavat ottaa lasilliset viiniä sen kanssa.

Mikään pakko ei ole ottaa tai olla ottamatta, mutta tästä on muoutunut tapa. Emme ole sen osalta mitään erityistä päätöstä tehneet. Toimii meillä, ei tarvetta muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä