Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-palstan lukijamatka Saimaaseen?

Vierailija
03.10.2021 |

Mitä mieltä palstalla, onnistuisiko?

Kommentit (5012)

Vierailija
1161/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

Vierailija
1162/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt lastenlaulut ovat kiellettyjen listalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä ensimmäiselle av-lukijamatkalle, norppayöasun olen jo ommellut itse, olen kätevä emäntä nääs. Vaikka olenkin kyllä vapaa, nuorekas, lapseton melkein nelikymppinen sinkku. Anyways, haluaisin kysyä kokeneemmilta av-lukijamatkalaisilta muutaman kysymyksen ennen reissuun lähtöä: Kuinka  monta norppavanukasta on sopiva määrä matkaevääksi? Onko av-lukijamatkalta mahdollista löytää miestä itselle? Vai onko mukana vain perheellisiä miehiä ja sikoja?

Ei voida ottaa sinkkumiehiä mukaan. Heillä on tosi ikävä tapa alkaa tehdä reissua itsensä näköiseksi. Alkaa haukkua kaikkia naisia, ketjujen sijasta puhuvat langoista, heillä ei välttämättä ole edes ap:ta kun puhuvat OP:sta.

Ei me jakseta niitä ja nekään eivät oikeasti jaksa meitä.

***kuiskaa: tarvitaan näitä maksavia osallistujia, ei pieni huijaus haittaa***

Niinpä, kyllä on kaikenlaisia meillä mukana sinkkuleitakin, niinkuin nuorekkaasti sanotaan. Tervetuloa vaan, pätevä emäntä, ei kun kätevä...

Vierailija
1164/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ihan mulle aukene... mitkähän? Onko ne silti virallisessa linkissä ???

Vierailija
1165/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

Sensuroitu???《》《》¿¿○♧◇♡♤《》》《《》xxx

Vierailija
1166/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ihan mulle aukene... mitkähän? Onko ne silti virallisessa linkissä ???

Kirjoitin Lennä lennä leppäkerttu, P.i.e.n.i n.....pooiiiii..kkk..aaaa. vaan ym. lastenlauluja.

Vierailija
1167/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tuo n..uuu...h...o..j..aa sana kielletty?

Vierailija
1168/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen nyt on hätä!!! kirjoitti:

Ihanaa, saatiin just tietää, että mukaan päästään!

Voi riemua *hyräilee*

Mutta TAAPEROLLE EI SITTEN SAA SATTUA MITÄÄN, EIKÄ TAAPERO SAA HUKKUA REISSUSSA MIHINKÄÄN!!!

VAADITAAN ERIKOISVALVONTAA, ETTÄ KAIKKI SUJUU HYVIN = JOS ESIM TAAPERO KARKAA SAIMAASEEN, KIRKUU ALIBI KEHDONRYÖSTÖ JA KIDNAPPAUS LÖÖPPEJÄ ÄITIKERHON MATKOILTA!!!

KANNATTAA TARKKAAN SIIS MIETTIÄ, ETTÄ MITEN ESTÄTTE ETTEI ESIM TAAPERO KARKAA SAIMAAHAN, MUUTEN TULEE LEHTIJUTTUA MUUTAKIN JA JULMAT ALAPEUKUT KETJUN JOKA VIESTIIN = MEIDÄN NICO-JANNICA-SANELMA ON KAIKKIEN VASTUULLA SITTEN!!!

Mutta eikös olekin ihanaa, että me tullaan mukaan = vähän töitä se vaati vain murtaa matkanjärjestäjän oma tahto ja raikkaat voileivät evääksi tuon!

Ja saatte hoitaa oikeaa Norppa taaperoa, eikö elämä nyt olekin kaikista ihanaa:)

Hei. Keskittyisin nytten kaikista eniten ihanaan oleellisimpaan: mitä täytteitä raikkaissa voileivissä on? Haluaisin tuoreita herneenversoja, kik-herneitä, kiivinviipaleita, tuoretta sitruunamelissaa, ilmakuivattua kinkkua, savukuhaa, pippurisulatejuustoa, keltaista paprikaa, pihlajanmarjahyytelöä...

Enivei, tarkoitan siis, että onhan varmasti kyllin valikoima laaja? Olen jo keittänyt kahvia(itselleni) kahdeksaan Airamin punavalkoiseen termospulloon, odotan niiiin ensimmäistä taukoa ja raikkaita voileipiä. Jälkkäriksi Norppavanukasta. Voi ei ei voi enää jaksaa kauaa odottaa, juu nou. Oletteks te muut samaa mieltä ja malttamattomuutta?

Vierailija
1169/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä ensimmäiselle av-lukijamatkalle, norppayöasun olen jo ommellut itse, olen kätevä emäntä nääs. Vaikka olenkin kyllä vapaa, nuorekas, lapseton melkein nelikymppinen sinkku. Anyways, haluaisin kysyä kokeneemmilta av-lukijamatkalaisilta muutaman kysymyksen ennen reissuun lähtöä: Kuinka  monta norppavanukasta on sopiva määrä matkaevääksi? Onko av-lukijamatkalta mahdollista löytää miestä itselle? Vai onko mukana vain perheellisiä miehiä ja sikoja?

No, ensinnäkin. Tervetuloa mukaan rohkeasti. Norppavanukaseväsmääräsi riippuu siitä, mitä muuta aiot syödä matkalla ja oletko välilöissä vieruskaverisi eväiden kanssa. Tarjolla on siis vattumehua, raikkaita voileipiä, jauhenlihamakaronilaatikkoa... unohtuikohan joku? No eniveis. Jos joskus osallistujaluettelo julkaistaan, niin rivillä osallistujan perässä on kirjain, joka selittää statuksen: e=eronnut, k=karannut, v=varattu, s=sika, ja tarpeen mukaan muut säädyt. Siitä vaan valkkaamaan.

Muuten: s= sika tai sinkkuli, vaikee tietää

Vierailija
1170/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis tulossa mukaan Savonlinjan bussikuskit. Eivät halua ajaa, vaan lomailla. Niitä olis 47. Kaikenikäisiä ja -mallisia leukoja. Jos vähän niille lirkuteltas, voitais saaha ne suostumaan kuskeiks. Varsinkin jos porukassamme olis 47 näpsäkkää, laskutaitoista söpöliiniä heille rahastajiksi. Miten on, löytyykö??? (Kai joku teistä muistaa, kun onnikoissa oli rahastajat vielä 1970-80 luvulla, siis ihan kunniallinen ammatti)

Vierailija
1171/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelias utelias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä, onko äitini huono äiti ja mummo:

- Joudun itse reissulla raijaaman meidän vastasyntyneitä kaksosia sinne ja tänne ja hoitamaan ne. Mummo menee eri bussiin ja ei aio hoitaa lapsia, koska lomailee. Onko pahempaa kuultu - entäs se minun lomani?

Kai me yhdessä koko matka haukutaan mun äitiäni, kunnes se suostuu ottamaan koliikkikaksoset matkan ajaksi hoitoon? Sopiihan kaikille?

No tuota noin, voi ei ei voi oikeastaan äitisi syyksi laittaa noita koliikkivauveleita. Ei tainnut äitisi peittoa heiluttaa, jonka seurauksena koliikkikakarat syntyi. Taisit olla sinä? Että taidan olle tässä ystävällisesti eri mieltä.

*** kuiskaa: voi Luoja, kaks kirkuvaa koliikkibebeä-> ei minun bussiin Heimon taakse etupenkkiin, nou vei!!! Eihän siinä kuule omaa ääntään, kun linkistä matkalauluja veisataan...

Kyllä se vaan äidin vika on, sanoinko oleva nainen, mies vai joku muu?

Katsos jos riittävän humalassa tulee intiltä kotilomilla lapsuudenkotiin, niin voi löytää itsensä *nuori mies kröhii ja itkee*.

No, äitihän otti mutt ja kun intti loppui, niin kaksoset jäivät minulle heti synnyttyään, äidin mielestä humala ei ole tokosyy.

Oli itse selvinpäin vielä *Miehen itkua ja jotain mistä ei saa selvää*

Miksi tällä palstalla puolustellaan tuota äitiäni ja kaksosten äitiä ja isoäitiä NOIN paljon, olihan se sitä petivaatteita heiluttamassa?

Muutenkin, onhan tuo nyt aivan törkeä teko jolla kehtaa vielä kiristää!

Vierailija
1172/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Joudun itse reissulla raijaaman meidän vastasyntyneitä kaksosia sinne ja tänne ja hoitamaan ne. Mummo menee eri bussiin ja ei aio hoitaa lapsia, koska lomailee. Onko pahempaa kuultu - entäs se minun lomani?

Kai me yhdessä koko matka haukutaan mun äitiäni, kunnes se suostuu ottamaan koliikkikaksoset matkan ajaksi hoitoon? Sopiihan kaikille?

No tuota noin, voi ei ei voi oikeastaan äitisi syyksi laittaa noita koliikkivauveleita. Ei tainnut äitisi peittoa heiluttaa, jonka seurauksena koliikkikakarat syntyi. Taisit olla sinä? Että taidan olle tässä ystävällisesti eri mieltä.

*** kuiskaa: voi Luoja, kaks kirkuvaa koliikkibebeä-> ei minun bussiin Heimon taakse etupenkkiin, nou vei!!! Eihän siinä kuule omaa ääntään, kun linkistä matkalauluja veisataan...

Katsos jos riittävän humalassa tulee intiltä kotilomilla lapsuudenkotiin, niin voi löytää itsensä *nuori mies kröhii ja itkee*.

No, äitihän otti mutt ja kun intti loppui, niin kaksoset jäivät minulle heti synnyttyään, äidin mielestä humala ei ole tokosyy.

Miksi tällä palstalla puolustellaan tuota äitiäni ja kaksosten äitiä ja isoäitiä NOIN paljon, olihan se sitä petivaatteita heiluttamassa?

Tuota...

Kuiskaten seuraava: Voi ei, tämä on taas niitä Porvoon reissun surullisen kuuluisia jälkimaininkeja. Muistatteko, että sinnehän tuli jonkun poika lomille intistä? Voi ei, en oisi siitäkään mukavan oloisesta av-mammasta uskonut, että näin tekee. Ihan kauheaa on tämä nyt kyllä:( Mielipiteitä mitä tehdään?

Taas normaaliäänellä: kyllä nyt täytyy sanoa, että tarinaasi on aika vaikea uskoa, vai mitä muut sanoo?

Vierailija
1173/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme sitten tuijottaa matkalla pitkään ja hiljaa jokaista maskitonta, osoittaen häntä syyttävästi sormella. Myös lapset on opetettu tähän.

Vierailija
1174/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydäntäsärkevästi itkevä av:( kirjoitti:

Sain tiettä, että mieheni aikoo ryhtyä matkalla pullervoksi... Mitä minä nyt teen?

Höpsistä. Sehän oli vaan vitsi. Kai sä nyt leikkiä ymmärrät?

Olihan se vitsi, olihan???

No kun ei ollut, mies aivan täysin tosissaan aikoo pullervoksi ryhtyä:(

*ITKEE*

Onko siisen aina ollut pullervo ja nyt aikoo tulla reissukaapista ulos? Vai miten? Kai olet aiemmin huomannut jotain? Älä itke! Nyt ei auta itku markkinoilla. Jos on muuten pohjimmiltaan mukava mies, eikä syö salaa lasten Norppavanukkaita, voit kokeilla uhata seuraavaa:

• jos muutut pullervoksi, hankittu norppayöasu ei sovi yllesi

• jos muutut pullervoksi, jäät Saimaaseeseen ja naapurin Tauno muuttaa meille

• jos muutut pullervoksi, ilmoitan sinut tosiTV- sarjaan: Tanssii pullervon kanssa

Jos tämä ei auta, anna miehen/pullervon mennä, aina tulee uusia, niin kuin ennen vanhaan linjureita...

Mies ei aiemmin ole ollut pullervo tuli täysin shokkina minulle. Kokeilin uhkauksiasi, mutta mies haukkui minua siaksi, koska kuulemma odottaa meidän esikoistaan = mielipiteitä, uskoako?

Vierailija
1175/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä mieltä ihmisistä, jotka kutsuvat itse itsensä Av-palstan lukijamatkalle Saimaaseeseen?"

Ihmis roskia! Tänne on koittanut mm ruotsalaiset ujuttautuu, munsalan soutajat ja ties mitä ryhmiä - mistä se tieto vuotaa? Pahin oli kyllä se poronhoitoyhdistys, joka matkallemme koitti mukaan:(

Vierailija
1176/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on Saimaas/Saimaasee?

Hyppää vaan kyytiin, kyllä se siitä (ehkä) selviää...

Ei hätää, Heimo huima käsittämättömällä laatikkoleuallaan ja suuntavaistollaan ajaa johtobussia!

Hän jos kuka etunenässä osaa ohjata av-bussiletkat perille ilman epäilystäkään!

Ja oman käsitykseni mukaan saimaasessa on jossain päin Eurooppaa, ei hätiä kyllä me perille päästään kunhan vain av-bussiin tulet:)

Vierailija
1177/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierrailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka biisi ehdotuksia? Entä mitä lauletaan pysähdyspaikoilla esim tupakkatauoilla, vessatauoilla ja syödessä?

Täällä on meille jo ihan valmis soittolista!

https://www.vauva.fi/keskustelu/4226618/biiseja-joiden-nimena-vain-nais…

Soittolista, virallinen!!

Vierailija
1178/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö perillä av-väelle oma naisluola? Voisi olla yksi ohjelmanumero ja siellä voisi monenlaista ohjelmaa pitää ja keksiä?

Oi voi voi ei miten iiihana idea. Mä olen AINA toivonu naisluolaa: iiiiso pöytä palapeleille, paljon tilaa langoille, virkkuukoukut ja sukkapuikot kokojärjestykseen seinälle...

Voi oi voi ei...mitä kaikkea me sinne keksitäänkään, onhan sit tarpeeks iso. Ja mielellään siirrettävä, et voidaan hyödyntää seuraavillakin Av-palstan lukijamatkoilla. Eiks je??? Onhan muut samaa mieltä?

Ompelukone, saumuri, iso pöytä myös kankaiden leikkuulle, hylly ihania kankaita varten.

Sähköpiano, että voi soitella rauhassa.

Kirjahyllyn takana pieni lukunurkkaus, missä voi rauhassa istua nojatuolissa ja lukea kirjaa.

Baarikaappi: täynnä Marlin Helmeilevää Omenaviiniä ja Ruskaa, voidaan siemailla sofistikoituneesti vaikka lukupiirissä. Ei kyl voi kovin paksua kirjaa valita, tai reissua pitää jatkaa muutamalla kuukaudella...

Postimerkkikokoelmalle oma huone, tai ainaskii nurkkaus. Runonlausuntaa, vaikkapa Eeva Heilala tekijävieraaksi. Huone resepteille aakkosjärjestyksessä, puutarhakirjakokoelma, paljon viherkasveja...

Mahdollisuus halutessaan tehdä jossain omassa nurkkauksees runoja, jotka voi halutessaan laittaa vihkoon missä niitä ei arvostella tai vihkoon missä niitä arvostellaan.

Vähän kuin rakkausrunot sivulla..

Mutta ehdottomasti vaatii tilavan oman nurkkaukseen, saa jokainen väsynyt perheenäiti hetkeksi hengähtää miehestä ja lapsista!

Sopiiko kaikille oma sauna, uima-allas, poreallas, ylelliset suihkut ja ihan oma tilava spaosasto?

Mahtuuhan naisluolaan?

Afrikan tähti pelejä ja mustapekka kortipakkoja myös paljon turvaan. Ovat paitsi hauskaa ajanvietettä niin kohta mahdollisesti historiallista arvoa omaavia tuotteita:(

UNO-kortit kans. Ja kaikkia kivoja hiuskoristeita, että voidaan toisillemme kampauksia väkertää. Papiljottia(paljon) ja sellanen ihana kupumallinen hiustenkuivaaja.

Ja tietty värilajitelma sifonkihuiveja (papiljottien päälle) Ja tietysti hiusvärejä ja kotipermanenttiaineet. Ja matonkuteita ja kangaspuut*** ääni hiipuu, lista on loputon...

Minä otan letityskoneen mukaan.

Meiltä tulee tuoksukynttilät joita on riittävästi ja monia erilaisia tuoksuja, saadaan ihanaa tunnelmaa naisluolan eri paikkoihin:)

Ehdottomasti kannatan sitä, että naisluolan on oltava siirrettävä sitten! Ai kuinka ihanaa saada saimaassa oma naisluola käyttöön, joka muillekin reissuille tulevaisuudessa mukaan otetaan:)

Vierailija
1179/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota...

Kuiskaten seuraava: Voi ei, tämä on taas niitä Porvoon reissun surullisen kuuluisia jälkimaininkeja. Muistatteko, että sinnehän tuli jonkun poika lomille intistä? Voi ei, en oisi siitäkään mukavan oloisesta av-mammasta uskonut, että näin tekee. Ihan kauheaa on tämä nyt kyllä:( Mielipiteitä mitä tehdään?

Taas normaaliäänellä: kyllä nyt täytyy sanoa, että tarinaasi on aika vaikea uskoa, vai mitä muut sanoo?

Kröhii pitkään ja kiusaantuneena.

*Kuiskaava ääni: kyllä minusta tämä oli siltä av-äidiltä Porvoossa aivan törkeä teko. Oman pojan klopin kanssa, intti-ikäisen ja täysissä lärveissä olevan, jos muistatte. Ja sille raskautui vielä ja kaksoset hylkäsi pojalle, ihan sairasta. Sovittiin joo, että mikä tapahtuu porvoossa/saimaasessa niin jää sinne.. Mutta pitäisikö tähän nyt saimaaseen matkalla puuttua ja tuolle av-mammalle puhuttelu ja kunnon ripitys pitää? Mielipiteitä, minua vähän säälittää tuo nuori mies parka, jota Porvoon reissun jälkimainingit nyt pahasti koskettaa..... *

Normaali puheäänellä jatkaa: älä nyt viitsi tuollaisia sukukuksa tarinoita meidän mukavaan ketjuun laittaa jooko? Koliikki kaksosten kanssa varmasti on vähän raskasta, mutta jokin taso pitää jutuissaan pitää silti...

Vierailija
1180/5012 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elääkö saimaassa eläviä jauhia? Mietin tuossa, että voisiko sieltä saada jauhen lemmikiksi perheelle?

Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että en ole onnistunut löytämään tietoa, miltä jauhet näyttää ja missä asuvat. Näin on ihminen vieraantunut luonnosta. Sitä vaan kävellään lihatiskille: 200g jauhenlihaa. Tietämättä mistä se oikein on lohkottu. Varuiks aina kyllä pesen jauhenlihan, vaikka joskus myydään myös pestyä.

En kyllä suosittele jauhetta kotieläimiksi. Perheen pienimmille voi tulla suru puseroon jauhenlihamakaronilaatikkoa syödessä. Kuten itsellä aikoinaan, kun lemmikkikalkkuna oli ruokapöydän antia joulupöydässä.

Mitä jos tämän reissun aikana vihdoinkin selvitettäisiin miltä jauhet näyttävät ja sopivatko lemmikkieläimiksi? Voisi olla yksi ohjelmanumero. Sopiihan tämä nyt kaikille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan