Miksei työkkärin nainen enää soita? Ei ole tehty työllistymissuunnitelmaa
Eikö se pitäisi aina tehdä ja te -toimiston naisen siitä huolehtia? Kuitenkin työnhakuni on voimassa eikä katkennut.
Kommentit (31)
Siellä on nyt isot uudistukset menossa. Ottavat kohta yhteyttä niin usein, että kerjäät heitä lopettamaan. Työvoimaa on palkattu satasotalla.
Jos tuonut esille netin käyttötaidot niin odottaa hiukan asiointia tuon kautta ja itse pitää käydä tarkistamassa viestit.
Käy katsomassa siellä verkkoasioinnissa, mitä tapahtuu milloinkin. Jos siellä ei ole mitään ihmeempää ja työnhaku on voimassa ja maksava lausunto työttömyysturvasta, niin ole rauhassa vaan. Toki töitähän sun pitäisi aktiivisesti itse etsiä.
Olkaa aktiivisia itse. Ei ihme, jos ette työllisty, jos ette itse vaivaannu tekemään mitään.
Oma asioinnissa voi jättää yhteydenottopyynnön. Ei todennäköisesti ole ehtinyt ottaa yhteyttä juuri samantien kun suunnitelma vanhenee, koska asiakkaita on samalla asiantuntijalla satoja.
Kuinka hyvissä ajoin pitää ilmoittaa, että on saanut töitä? Saan mahdollisesti viikon päästä työn, joka kestäisi kaksi kuukautta. Mitään ei ole vielä allekirjoitettu, mutta en ole enää työnhakijana. Pitääkö heti ilmoittaa?
Näitä ei oikeasti kerrota oikein missään, eikä kukaan kuntakokeilusta ole ollut yhteydessä sen jälkeen, kun ilmottauduin työttömäksi kahdeksan kuukautta sitten. Kerran oli kalenteriini ilmestynyt raksi-ruutuun -tehtävä, että kyllä, etsin aktiivisesti töitä ja kyllä, olen kirjoittanut CVn. Yhteydenottopyynnön taidan huomenna jättää, jos asia ensi viikolla selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hyvissä ajoin pitää ilmoittaa, että on saanut töitä? Saan mahdollisesti viikon päästä työn, joka kestäisi kaksi kuukautta. Mitään ei ole vielä allekirjoitettu, mutta en ole enää työnhakijana. Pitääkö heti ilmoittaa?
Näitä ei oikeasti kerrota oikein missään, eikä kukaan kuntakokeilusta ole ollut yhteydessä sen jälkeen, kun ilmottauduin työttömäksi kahdeksan kuukautta sitten. Kerran oli kalenteriini ilmestynyt raksi-ruutuun -tehtävä, että kyllä, etsin aktiivisesti töitä ja kyllä, olen kirjoittanut CVn. Yhteydenottopyynnön taidan huomenna jättää, jos asia ensi viikolla selviäisi.
Onnea uudesta työpaikasta! Älä vielä ilmoita, katkaisee saman tien työttömyystuen.
Sitten kun työkkärin nainen soittaa pyydä hänet treffeille.
Mulle on yleensä tullut tekstiviesti, että käypä päivittelemässä suunnitelmasi työkkärin sivuilla ja päivityksen jälkeen työkkärioletettu soittaa ja lässyttää niitä näitä. Jos työkkärin sivulla ei ole "oma suunnitelma" kohta auki niin ei voi mitään tehdäkään. Yleensä jos se sattuu olemaan auki, pitää suunnitelma päivittää kahden viikon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa aktiivisia itse. Ei ihme, jos ette työllisty, jos ette itse vaivaannu tekemään mitään.
Kämäisen työllistymissuunnitelman päivittämisellä ei ole yhtään mitään vaikutusta mihinkään. Noin muuten on toki hyvä olla aktiivinen työnhaun suhteen, mutta näistä työkkärin haastatteluista ja suunnitelmista ei ollut yhtään mitään apua itselleni työttömänä.
Kaikki on ihan sekasin, sekasin, sekasin.