kun ei vaan enää jaksa
ikinä en olisi viellä puolivuotta sitten uskonut, että ihmisen mieli voi mennä näin alas. olen noin viiskymppinen nainen, tyhmyyttäni olen peruskoulusta lähtien ollut työelämässä mukana, eli jatkokoulut jäi käymättä. helmikuussa jäin elämäni ensimmäisen kerran työttömäksi, itsestäni riippumattomista syistä. lähetin kymmeniä ellei satoja työhakemuksia, mutta keski-ikäinen kouluttamaton ihminen ei ole kysytyintä kamaa työelämässä. syyskuun puolessavälissä jouduin sairaslomalle (ajalle 15.9-14.12), itse en sairaslomaa pyytänyt, vaan lääkäri määräsi sairasloman. koska sairasloma oli pitkä, ja lääkärin b-lausunto puuttui viellä teki kela ensimmäisen päätöksen a-lausunnolla ajalle 15.9-31.10.
hiljattain minulla todettiin vakava masennus, jota olen kaikella tavalla koittanut hoitaa.
tänään näin kelan omilta sivuillani vihdoinkin marraskuusta sairaslomapäätöksen tehtynä, sairaslomarahaa ei hyväksytä ajalle 1.11-14.12 syynä läpä läpä läpä.... aivan sama sairaus siis kyseessä, mistä jo aiemmin oli raha myönnetty.
näin siis lyödään jo lyötyä! tuntuu vaan ettei enää jaksa! olisi helpompi vain päästä pois, ei jaksa enää pinnistellä.
kiitos niille jotka jaksoivat pitkän valitukseni lukea! ei ole ketään kelle asian purkaisi, ei kukaan ymmärrä!
Kommentit (4)
Käytkö masennuksen takia keskustelemassa ammattiauttajan kanssa? Onko lääkitystä? Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, sulla on vielä elämää jäljellä ja se voi olla tosi hyvää. Sinun ikäisesi voi myös opiskella. Itse oon vähän nuorempi mutta kohta valmistun insinööriksi. Äkkiäkös sinä jonkun ammattitutkinnon opiskelet. Opiskelu on sitä paitsi mukavaa, saa tekemistä, huomaa että osaa jo paljon ja oppii uutta, saa uusia kavereita. Hankkii hyvän harjoittelupaika, ja on mahdollista saada siitä työpaikka. Tsemppiä!
lääkärin b-lausunto ollut kelalla jo 10.10 lähtien, mutta lokakuusta tehtiin päätös ilman sitä pelkällä a-lausunnolla.
mielenterveyden sairaanhoitajalla vasta käynyt, sairaus hiljattain todettu ja täällä lääkäriajat menee valovuosien päähän. kunpa olisikin varaa mennä yksityisesti, mutta työttömänä sitä rahaa ei ole.
ap.
NO josko se päätös muuttuu kun tulee lääkärin lausunto ?