Joulu 2021 OFFICIAL
No onhan jo lokakuu, sentään!
Joulun uutuuskonvehtiarviot, joulukalenterit, sukujoulupelot, sian paistot ja jätöt, ruokavalmistelut, joulutodistusmärinät jne. tähän.
Kommentit (20)
Onko kauneuskalentereita kukaan hankkinut tai hankkimassa?
Brunbergin tryffelin koostumus jotenkin muuttunut. Ei enää niin hyvä kuin ennen.
Saispa nyt jo semmosen joulunodotuskalenterin!
Meille tulee perinteinen kinkku, imelletty perulaatikko, erilaisia kaloja, karjalanpiirakkaa.
Sit suklaata, hedelmiä, joulukuusi, joulupukki, glögiä, kynttilöitä, ...
Kaloista ainakin graavilohta, savulohta, smetanasilliä, ehkä mätimoussea.
Vierailija kirjoitti:
Saispa nyt jo semmosen joulunodotuskalenterin!
Siis kalenteri siihen asti kun adventti alkaa? Esijoulukalenteri. Varmaan joku vielä kaupallistaa sen.
Viime joulun teekalenterista jäi pusseja käyttämättä. Juon niitä ennen kuin tämänvuotinen teekalenterini alkaa.
Katsoin kaupassa, että aika isoja ja paksuja on nykyajan joulukalenterit. Kun extrakaloreitahan ne tuppaa olemaan...
Olen vertaillut adventtikalentereiden hintoja. Ovatko esim. kosmetiikkakalenterit hankinnan väärtejä? Jos kalenteri maksaa 200 euroa, sillä summalla ostaisi jo muutaman laadukkaan omalle iholle varmemmin sopivan tuotteen.
Sellaisilla kosmetiikkakalentereilla luulisi olevan menekkiä, millä olisi nimellinen hinta ja sisältäisi pieniä näytteitä. Sellainen kosmetiikkamerkin "näyteikkuna" tai tutustumispakkaus. Hinta jäisi alle 30,- euron.
Kuuntelin tänään jouluradiota ja valitsin joulupostimerkkejä.
Mitä mieltä puuro- ja myslikalentereista?
Ruukutin ritarinkukkien sipulit. Joulu on taas lähempänä.
Joululahjat on nyt ostettu. Yksi on vielä matkalla (vieraskielinen kirja, jota ei kirjakaupassa ollut varastossa).
Joulukalenteriksi ajattelin puurokalenteria. Millähän hyllyllä ne on automarketissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä puuro- ja myslikalentereista?
En ole nähnyt kuin sen yhden törkyhintaisen myslikalenterin. Puurokalentereita olen nähnyt kaksi: törkyhintaisen ja kohtuuhintaisen.
Minusta nuo ovat hauska idea, jos pikapuuroja syö edes joskus.
Vierailija kirjoitti:
Olen vertaillut adventtikalentereiden hintoja. Ovatko esim. kosmetiikkakalenterit hankinnan väärtejä? Jos kalenteri maksaa 200 euroa, sillä summalla ostaisi jo muutaman laadukkaan omalle iholle varmemmin sopivan tuotteen.
Älä missään tapauksessa osta sokkona. Selvitä etukäteen netistä mitä siellä on sisällä ja tee päätös sen perusteella. Jos valtaosa tuotteista on sellaisia, että haluaisit ne ostaa, osta kalenteri. Muuten ei.
Itselleni ostan perinteisesti aina Partiolaisten kalenterin
Siskolleni ja lapselleni puolisoineen aion tänäkin vuonna tehdä Muistiais-maistiais-kalenterit.
Oon jouluryhmässä nähnyt toinen toistaan ihanampia kaakaobaareja ja haaveilen itse jostain samantapaisesta.
Ja meillä on ollut ehkä viimeisen 10 vuoden ajan joululle aina joku teema ( vähän samaan tyyliin, kuin ihmisillä on häille teemansa), mutta nyt en oo keksinyt mitään vieläkään vaikka ollaan jo kohta marraskuussa. Meillä on ollut esim. Lappiteema, mökkiteema, 50-luku, blingbling , vanhanajan teema jne
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ostan perinteisesti aina Partiolaisten kalenterin
Siskolleni ja lapselleni puolisoineen aion tänäkin vuonna tehdä Muistiais-maistiais-kalenterit.
Oon jouluryhmässä nähnyt toinen toistaan ihanampia kaakaobaareja ja haaveilen itse jostain samantapaisesta.Ja meillä on ollut ehkä viimeisen 10 vuoden ajan joululle aina joku teema ( vähän samaan tyyliin, kuin ihmisillä on häille teemansa), mutta nyt en oo keksinyt mitään vieläkään vaikka ollaan jo kohta marraskuussa. Meillä on ollut esim. Lappiteema, mökkiteema, 50-luku, blingbling , vanhanajan teema jne
Ulkomainen teema, esim. Britanniasta kalkkunaa ja christmas puddingia tai Ranskasta jouluhalko, enpä äkkiseltään tiedä ranskalaisesta joulupääruuasta.
Fazerin suklaapiparkakut; 4/5 ⭐⭐⭐⭐
Plopp juleskum 3,5 /5 ⭐⭐⭐ 1/2
Vierailija kirjoitti:
Sellaisilla kosmetiikkakalentereilla luulisi olevan menekkiä, millä olisi nimellinen hinta ja sisältäisi pieniä näytteitä. Sellainen kosmetiikkamerkin "näyteikkuna" tai tutustumispakkaus. Hinta jäisi alle 30,- euron.
No nythän ne kalenterit sisältävät kyllä näytteitä myös, mutta maksavat mansikoita.
En itse osta näitä kalentereita, mutta olen törmännyt videoihin Youtubessa. Jopa TARROJA on ollut näissä kalliissa kalentereissa 🙄
Tupla winter kardemumma oli vähän pliisu, saisi olla mausteisempi. Pisteet 3/5 ⭐⭐⭐