Mieheni inhoaa vieraanvaraisuuttani!
Otetaan esimerkiksi tämä, kun perhettä tulee syömään. Teen hyvää ruokaa ja teen sekä kasvis että liha tai kalaruokaa. Leivon useampia Kahvi herkkuja. Katan kauniisti ja koti on siisti. Mieheni valittaa että ärsyttävää hössötystä, hän ei osallistu tekemiseen enkä pyydä enkä vaadi. Hän mäkättää että ei häntäkään missään passata. Hän on vihainen ja arvostelee, mäkättää. Negatiivinen asenne jatkuu kun meille tullaan, häpeän käytöstään. On ihan sama kumman sukua tulee, käytös on pahaa mieltä minulle tuottavaa.
Kommentit (16)
Ei kuulosta että teillä on eväitä hyvään parisuhteeseen, valitan.
Joko hänellä on huono itsetunto ja vaille jääminen. Hän voi olla jopa omistava sinusta, että sinun pitäisi hössöttää ja palvella vain häntä. Hän voi olla sairaalloisen saita. Oikeastaan kaikki tämä on, että hänellä ei ole itsellä rakkautta annettavaksi, ja lisäksi hän on jäänyt itse siitä niin vaille, ettei pysty antamaan mitään kenellekään, edes ruokaa.
Sinä taas olet antelias ja huolehtiva. Varmasti se syy miksi hän on halunnut sinut. Ja miksi hän haluaa pitää sinut vain itsellään. Sinut tullaan imemään kuiviin tuossa suhteessa. Juokse jo.
Saako arvata, että onko kyseessä keski-ikäinen mies, joka kiukuttelee vähän kaikesta muustakin? KUn hänelle ei kelpaa eikä käy niin ei saa käydä kellekään muullekaan. Jos miehellä on huono päivä (ja niin on usein) niin kaikilla muillakin on, koska se ilmapiiri.
Miehet näyttää usein keski-iässä taantuvan aivan pikkulapsiksi ja kiukuttelevat myös samaan tyyliin.
Oletko kysynyt mieheltä, mikä ongelma hänellä on asian kanssa, kun ei joudu laittamaan edes rikkaa ristiin tuossa asiassa? "Turhaa hössötystä" ei kelpaa vastaukseksi vaan, että mikä ongelma tässä oikeasti miehen mielestä on? Luulen, ettei semmoista löydy muuta kuin miehen lapsellinen kiukuttelu ihan turhasta. Kahvipulla taitaa hänellekin silti maistua?
Annatko joskus vieranvaraisuudessasi myös pildeä? Johtusko siitä??
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ap antaa kiltisti miehelleen vaikka ei aina itse tekisi mieli. Mies taas ei tee mitään toiselle mistä ei itse saa nautintoa. Lomat mennään miehen ehdoilla, leffat katsotaan ja ruuat valitaan miehen mukaan, muuten tulee kauhea märmätys. Näin nämä itsekkäiden miesten ja kilttien naisten liitot menee.
Mies tarvitsee kotona oman reviirinsä, ap lienee ominut kaiken sosiaalisesti etevämpänä ja osoittaa siitä hyvästä miehelle paikkaa.
Onko siinä oikeasti perää, kun hän sanoo, että ei häntäkään missään passata? Eli kun menette kylään, onko pöytä katettu, vai pitääkö itse ottaa kuppi kaapista, jos haluaa juotavaa?
Sillä, onko tarjoomiset itse leivottuja vai kaupasta ostettuja, ei mielestäni ole merkitystä tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja kaltaisesi olette säälittäviä rassukoita.
Eihän mies ole vieras kotonaan, joten, miksi häntä pitäisi passata?
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä oikeasti perää, kun hän sanoo, että ei häntäkään missään passata? Eli kun menette kylään, onko pöytä katettu, vai pitääkö itse ottaa kuppi kaapista, jos haluaa juotavaa?
Sillä, onko tarjoomiset itse leivottuja vai kaupasta ostettuja, ei mielestäni ole merkitystä tässä yhteydessä.
Miksi miestä pitäisikään passata, kun hänkään ei pistä tikkua ristiin vieraiden eteen?
Erakko mies ja potkaise se kotoa muualle siksi aikaa kun haluat kylään kutsua. Sillähän se ongelma poistuu.
Miksi hemmetissä hän olettaa olevan vieraiden kanssa samassa asemassa? Illan isäntänä hänen pitää passata vieraita kuten sinätkin passaat.
Riippuen miten usein niitä vieraita käy. Voi se alkaa ärsyttää, jos häntä ei huomata lainkaan, mutta kun tulee vieraita, ollaan mielinkielin ja niin ehtoisaa emäntää.
Tärkeintä kuitenkin on hyvä arkioman perheen kesken.
Siinähän se mieskin samalla saisi nauttia ap:n passaamisen tuloksista, eli siististä kodista ja herkuista.
Kuulostaa kyllä ankealta tyypiltä, enpä taitaisi jaksaa katsella muutenkaan tuommoista marisijaa.
Ikävä asenne valittaa toisen tekemisistä.
Sen sijaan sen ymmärrän jos ei jaksa vieraita eikä seurustella näiden kanssa. Itse menisin lukkojen taa jos on vieraita, en jaksa tavata. Ärsyttävää vaan jos ovat kauan ja pitäs päästä vessaan...
Olisikohan tuossa kyse siitä, että joidenkin mielestä tuollainen "ylimitoitettu hössötys" voidaan tulkita leveilemiseksi tai ylimielisyydeksi? Kysy suoraan mieheltä, onko joku valittanut tai kuittaillut liian hyvästä tarjoilusta.
Mielestäni olet hyvä emäntä ja miehelläsi on jotain outoa hampaankolossa.
Onko se mies muuten millainen? Onko sun hyvä olla sen kanssa? Ootko onnellinen parisuhteessa. Aloitappa miettimään näitä ja ja sitten alat tuumia mitä elämältä haluat ja sen jälkeen toimenpiteitä.