Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palapeliharrastajat

Vierailija
02.10.2021 |

Onko täällä joku muu innostunut palapeleistä? Itse olen aloitteleva palapeli-intoilija ja tänä vuonna olen koonnut yhteensä 8 palapeliä. Osan porukassa, osan yksin. Kokoluokaltaan 1000 - 3000 palaa.
Minkälaisista palapeleistä tykkäätte? Suosituksia? Kuinka kauan teillä menee palapelin kokoamiseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta aktiivisesti, kokoan pari kolme 1000 palan palapeliä vuoden aikana, yleensä lomilla muutaman illan aikana.

Vierailija
2/11 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan netissa, ei tarvitse katsoa sita keskeneraista sotkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 tai 2000 palan palapelejä kokoan yleensä syksyn pimetessä ja siitä yli joulun ja uudenvuoden. Ne ovat kooltaan sopivampia pöydälleni.

Vierailija
4/11 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikana innostuin kun kaikki muut harrastukset oli tauolla. Suurin tähän mennessä kokoamani on 2000 palaa, nyt on työn alla 3000 palan maisemakuva. Sen isompaan ei enää riitä pöytä joten seuraavat haasteet täytyy etsiä jotain muuta kautta.

Vierailija
5/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi harrastus päälle. On mukavaa vastapainoa läppärihommille ja meillä töissäkin tehdään tauoilla palapelejä.

Hesarissa oli juttu palapelikauppa Pienestä Harrastepuodista (Malmilla Helsingissä) ja kyllä se onkin palapelin tekijöille karkkikauppa. 

Teen aika monipuolisesti kaikenlaisia kuvia, vähemmän maisemia vaikka jotain niitäkin olen tehnyt. 

Edellä joku kommentoi keskeneräistä sotkua mutta sen voi piilottaa palapelisalkkuun :) Kurkkaa vaikka täältä: https://pieniharrastepuoti.com/k/muut-tuotteet/palapelitarvikkeet/

Kun tuli lunta, aloitin jo joulupalapelin teon. 

Vierailija
6/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä palapelien kokoamisessa on kiinnostavaa tai viihdyttävää? - kiinnostaisi, kun se on itselläni jäänyt leikkikalutasolle joskus alle 10-vuotiaana.

Vierailija
7/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelin teko on omalla tavallaan meditatiivista. Se on just oikea yhdistelmä tekemistä ja tilaa ajatella omia ajatuksia. 

Vierailija
8/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen maisema palapelejä ja osan olen kehystyttänyt tauluiksi.

Vierailija
9/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoikäni harratanut palapelejä, nykyisin ei kiinosta enää kuin Wasgij-palapelit, aivan upeita. 

Vierailija
10/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana jouluksi hommattiin iso palapeli, ja isolla porukalla tehtiin. Rattoisa ajanviete, vähän kuin korttipelit. Samalla höpöteltiin kuulumisia. Porukkaa oli vauvasta vaariin. Nyt ei ole tilaa, harmi. Kymmenkunta palapeliä odottaa...

Vierailija
11/11 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelisalkku on kyllä minun pelastus, kun pöytätilaa on vähän. 

Teen palapelejä niin, että aina on jokin kesken vaikka se valmistuukin hiljalleen. Vähän vastapainoa telkkarin katsomiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi